Hoppa till innehåll
Anime.se

Presentationstråden


pennywize
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej, jag heter Daniel, är 18 och bor i Småland. Jag har precis registrerat mig men är inte precis ny här, jag har läst vad som händer här i flera månader men det är först nu jag bestämmde mig för att registrera mig. Det är bl.a tack vare anime.se som jag fick reda på crunchyroll och ser nu inte anime någon annan stans. Jag tittar inte bara på anime när jag sitter vid datorn utan jag har två spel jag spelar mycket just nu: Minecraft och Osu!

Om du spelar Osu! och vill spela några låtar så får ni gjärna höra av er till mig.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej, jag heter Daniel, är 18 och bor i Småland. Jag har precis registrerat mig men är inte precis ny här, jag har läst vad som händer här i flera månader men det är först nu jag bestämmde mig för att registrera mig. Det är bl.a tack vare anime.se som jag fick reda på crunchyroll och ser nu inte anime någon annan stans. Jag tittar inte bara på anime när jag sitter vid datorn utan jag har två spel jag spelar mycket just nu: Minecraft och Osu!

Om du spelar Osu! och vill spela några låtar så får ni gjärna höra av er till mig.

Tja Daniel, välkommen till detta forum :)

 

Inte så ofta man hittar andra personer som spelar Osu, men nu hade du tur haha. PM'a " Shining11 " så kan vi klicka cirklar någon dag ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hejsan, Fredrik var namnet, 22 år och bor för tillfället i Örebro(kommer ursprungligen från Skåne) där jag studerar på universitetet. Fick nyligen syn på denna sida och bestämde mig för att registrera mig då den verkar väldigt trevlig. Spenderar även jag en hel del tid vid datorn, utöver anime blir det en del LoL och WoW.

 

Vill ni veta mer så är det bara att höra av sig! Då får jag tacka för mig.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Tjosan. Jag går på internet under namnet Molten/Truros/MoltenTruros. Bor i södra Sverige, läser spelprogrammering, doing stuff.

Jag gillar att kolla på anime och spela spel. Några serier som jag gillar är Log Horizon, Steins;Gate, Tiger&Bunny och Nichijou.
När det gäller spel så lirar jag mycket Dota 2, ibland TF2 samt Osu! lite dåochdå. Är även ett rätt stort fan av Touhou.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej! Hannes heter jag, men ni kan kalla mig Hazzan :D Jag bor i skåne, och studerar för tillfället natur med internationell inriktning på HTS ^^ 

Intressen är spel, musik och anime, men drar ofta ut och festar med kompisarna, har pokerkvällar och liknande också ^^ Däremot så är ingen av mina kompisar anime intresserad, och äntligen har mitt sökande efter anime intresserat umgänge lett mig hit :) 

För er som varit aktiv i spelvärlden så kan ni kanske känna igen vissa av mina alias, varav mina mest använda är Drebion, Loxxi, Sapheron, Herlok och Desmond Hart. Hoppas jag kan lära känna någon vänlig själ här :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är en heltidsarbetande trettioåring från Västerås och även en far till en fyraåring. Och har samma problem som många andra verkar ha; det finns ingen i min närmaste krets som är intresserad eller tittar på anime. Vilket kan vara lite tråkigt ibland, speciellt när man har sett klart en serie och kan ha lite kommentarer och funderingar. Brukar då lurka man runt lite på forum och liknande och läsa runt, fast det är dock sällan jag själv skriver något. Men det är roligt att läsa andras åsikter. 

 

Jag har tittat på anime sen jag var runt 14-15 tror jag så det börjar bli ett tag nu, även om det inte alltid har varit aktivt. Det har gått lite i vågor.

 

Genres som dominerar nu är rom-com och slice of life.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Hallå där allesammans!

Är en glad typ som är bosatt i Skåne-Osby men är från Stockholm ursprungligen. Började kolla på anime lite smått för några år sen och har nu fastnat helt! Jag söker liksinnade personer och detta forum verkar lockade :) . Förutom animen så är jag mycket intresserad i Japan med. Musik och spel är stora intressen som jag har växt upp med och brinner för. Jag har ingen direkt favorit musikgenre längre då jag lyssnar på allt, det blev mycket rock i början men det ändrades när jag bodde men polare som lyssnade mycket på Hip Hop och Psytrance. Så länge jag kan digga det så lyssnar jag på det :D

 

Hur mysigt jag än tycker det är att sitta inne så tvekar jag inte på att gå ut i naturen. Fiska är ett intresse jag tyvärr inte kunnat utöva så mycket men det kommer med tiden antar jag, annars så var jag mycket aktiv inom Airsoft för några år sen. Jag har återupptagit mitt ritande/tecknande igen men är fortfarande lite ringrostig men snart så kommer jag igång :) . Har flera intressen som jag inte uttövar så mycket idag som att redigera film/musik, spela in film, bilar/mc så det är bara att skicka pm om ni undrar något!

 

Är en typ som uppskattar lugnet före mycket annat, att prata om allt mellan himmel och jord (och ibland sticker jag gärna iväg från den gränsen då jag finner astronomi extremt intressant  :colonthree: ) är en klassiker men ett ordentligt äventyr behövs ibland för att jag ska känna mig levande :wink:

Hoppas jag träffar många trevliga och roliga typer här :)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Får la ta och presentera mig också hehe. Vill ju inte vara sämre än någon annan på detta trevliga ställe ^^

Tjoflöjt!  Är en man (ja kanske yngre man då) på 28 år och huserar i Närke trakten. 

Är och har haft ett stort intresse för anime och tv-spel i ca 12 år nu tror jag det blir O.o... Har inte så stor koll men är en lång tid iaf. Samlar och spelar en hel del tv-spel när tiden finns och räcker till, dvs när jag inte har fullt upp med att kolla på anime :D.

 

För övrigt så lirar jag en hel del online spel såsom League of Legends, Dota2, Firefall ja listan kan göras lite sisådär lång men jag håller den kort.

Anime som kollas på förtillfället är följande: Hamatora, Wizard Barristers, Naruto, Hunter x Hunter, Witch craft works, Maken Ki, nya GiTs, samt så försöker jag lusa mig igenom Tales of the legendary Heroes animen också -.- går sisådär med all annan anime som finns ute samt längtar till nya säsongen av Fairy Tail drar igång.

Är även stolt ägare till en hel del Ghost in The Shell material såsom dvdboxar, mangan och nästan jag betonar nästan alla OSTs CDs saknar endast samlings cdn för alla osts för att den ska vara komplett -.-....Som sagt i min profil (om någon har läst den -.-) är jag ett stort GiTs fan.

 

Är något så äre bara att hojta! Im here too stay så att säga.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Passar på att presentera mig jag med :D

 

24 årig kille inne på min 25e sommar i Norrland. Har haft ett intresse för anime sen jag var ca 15år då en kompis visade Naruto och sen har de bara rullat vidare med massa andra animes.

Höll på med mycket idrott men intresset försvann för cirka 5-6 år sedan. Spenderar mina dagar mest nu med datahäng där det blir mycket spelande och glo på Anime. 

Spelar mest League of Legends, Diablo III & Minecraft då jag hinner med då Anime tar upp mest av tiden :>

Tittar just nu på One Piece, Naruto, Fairy Tail, Bokura ga Ita, Kuroko no Basket, Bokura wa Minna Kawaisou för att nämna några. Tittar i stort sett på alla sorts Animes som faller mig i smaken :)

Även stort intresse för Japansk musik som Girugamesh, Dir en Grey, FLOW, Mucc, High and Mighty Color m.m

 

Bara skriva om de är nåt :)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Suger på presentationer men I will give it a shot. 

Mitt namn är Gabriel, går ofta under Gabo eller Gabbizh. Jag är snart 17 och har haft intresse för anime och japan så länge jag kan minnas. Jag har dock få vänner eller personer jag kan snacka om anime med, så efter år av att hålla det för migsjälv, har jag bestämt mig för att försöka fixa några kontakter inom denna underbara värld. 

Studerar på Östra Gymnasiet i Skogås, går Teknik information. Jag har målet att bli en civil ingenjör men innan det studera, och uppleva kulturen i Japan.

 

Har intresse för: Kampsport, anime, japansk kultur, och spel som LoL, Jade Dynasty och Hearthstone. 
Har dock slagit sönder min dator (av misstag....) och väntar på pengar för att köpa nya delar. 

Watashi tachi wa tomodachi ni naru koto wo kitai! (Vad anime har lärt mig ska det betyda (hoppas vi kan bli vänner.)


 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Halv japan på 16 år (Kan inte så mkt japanska dock). Lirar gitarr och skapar musik med FL Studio ibland. Håller även på med 3D rendering.

 

Anime toplista:

1. Code Geass

2. Clannad

3. Steins;Gate

4. Angel Beats

5. Death Note

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...