Hoppa till innehåll
Anime.se

Presentationstråden


pennywize
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 2 weeks later...

Tjena grabbar/grabbinnor!

 

Vet inte om det är liv i detta forum eller inte, men chansar på att det inte är helt dött - annars får ni överbevisa mig.

 

-Vem är jag?

 

Grabb på 24 årar från Göteborgs skärgård, som temporärt bor i skåneland - Helsingborg, i väntan på bostad i Göteborg.

Är lugnet själv och spenderar gärna kvällarna med film/musik/3D-modellering eller anime. Kan inte påstå att jag är en gammal räv då get gäller anime, men då och då slår jag på en serie jag fastnat för. Allt eller inget som gäller för mig, kan inte se på en anime som inte klickar.

 

Denna dåre till "göteborgare/öbo" gillar:

 

Metal/rock - In Flames, At the Gates, Freak Kitchen, Lamb of God, Raubtier och många fler.

-skall tilläggas att jag är allätare vad gäller musik, kan hända att jag slänger på allt från reggae till Johnny Cash om kvällarna.

 

Filmer - Pan's Labyrinth, Moon, Sawshank Redemption, The Dark Knight, American History X mm.

 

Anime - Sucker för drama/romance/action - gärna lite mörkare handling

 

Bra exempel:

 

Elfen Lied

Mirai Nikki

Attack on Titan

Isekai no Seikishi Monogatari

Clannad: After Story

 

-Så varför gå med på anime.se?

 

Ja du... inte den blekaste, kanske får några bra tips av likasinnade eller spenderar någon kväll med att prata strunt - who knows.

 

Några frågor? Shoot!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack tack!

 

Brezals:

Jag har väldigt svårt för overthetop japansk komedi, därmed har jag ännu inte hittat en komedi jag gillar... :(

Lite inslag av komedi då och då funkar, men fokus på komedi är inget jag fastnat för.

Antar att man måste lära sig gilla den typen av komik, men det känns som en LÅÅÅNG resa för min del.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Ok, presentationsinlägg alltså :)

 
Jag heter Linus, 26 åring med 2 barn som bor i hålan vi kallar för Köping.
Jobbar som kvalitetsledare på en fabrik här i stan.
Jag är en spelnörd ända ut i fingerspetsarna.
Jag läser aldrig manga, men ser på en del anime.
 
Vet inte riktigt vad jag mer har att tillägga :P
  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hej alla på anime.se! 

Gillis heter jag, nyligen fyllt 22, har smått åldersångest, singel *host* och bor i Stockholm!

 

Är lite av en introvert person. Dvs jag tycker mycket om att spendera tid själv i lugn och ro. Men nånstans i mig har jag haft lust en lång tid nu att hitta personer som delar mitt intresse för anime & manga!  Lite förvånad att jag inte börjat söka efter folk med kärlek för anime/manga förens nu. Började med det hela när jag var runt 15 och har, tyvärr, varit ganska ensam om min hobby då mina vänner inte visade något intresse. Skulle vara väldigt roligt att få lära känna er här som förhoppningsvis delar detta intresse (jag förmodar att kontexten är densamma här haha :D). Hade även tänkt gå på ComicCon som kommer vara i stan och se lite av communityn!

 

Jag tycker mycket om animes/mangas med väl genomtänkt och gärna djup plot! Det betyder givetvis inte att Daily life / Comedy är uteslutna genrer för mig. Tycker inte så mycket om Mecha, Ecchi, Harem och även lite skeptisk till fantasy, love comedy och liknande. Känns som att varje säsong överflödas av dessa genrer och känns helt hjärndött för mig. Uppskattar verkligen animes som är originella och genomtänkta! Några av mina favoriter är:

 

- Clannad - After Story

- Code Geass

- Greatest Teacher Onizuka

- Monogatari serierna (verkligen uppfriskande!)

- Elfen Lied

- Death Note (var inte särskilt genomtänkt i slutet med väldigt bra iallafall!)

- Hunter x Hunter

- Higurashi no Naku koro ni

- School Rumble

 

och... ja... skulle kunna fortsätta på massor men måste spara lite plats. Har en lista här om ni är intresserade: http://myanimelist.net/animelist/gillis&show=0&order=4

 

Annat så pluggar jag Datavetenskap på Stockholms universitet just nu, och jobbar deltid som vikarie i grundskolans alla år där jag predikar animekulturen.

Tycker väldigt mycket om datorer och anser mig vara ganska kunnig. Tycker väldigt mycket om att spela också! League of Legends och Zelda är två av mina favoriter. Är ganska så die-hard fan av Zelda spelen och dyrkar Miyamoto! Tycker väldigt mycket om Schack, men ännu mer passion har jag för Go (Weiqi / Baduk på Kinesiska / Koreanska). En del av er kan nog lista ut var jag fick intresse för brädspelet ifrån :-). 

 

Så om TL;DR: Jag ser fram emot att lära känna den svenska otaku communityn, och kommer försöka smyga mig in lite creepy sådär på aktiva trådar heh ;D.

 

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...