Hoppa till innehåll
Anime.se

Presentationstråden


pennywize
 Share

Rekommenderade inlägg

Holy fuck, som att läsa om sig själv... välkommen hit grabben!

Skall försöka överse att du är en 08'a då du verkar ha huvudet på skaft :)

 

Haha ja men tack :D! Tjuvläste lite på din introduktion för inspiration och såg att vi verkade dela smak & diverse en hel del! Har några kompisar som bor i Borlänge som retar mig en del för att vara Stockholmare haha :d. Vet inte hur det kategoriseras men som man säger på internet; Haters gonn' hate ;D. Vi kanske kan hålla hand i hand här medans vi försöker impa på veteranerna huhu ;>

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har en del vänner som bor på Sveriges baksida, så nog kan man göra undantag :)

 

Då vet jag vem jag ska vända mig till för råd om nya serier att sätta tänderna i, gôttans!

Missar tyvärr comicon i år, hål i plånboken serru... gaddningar kostar pengar :(

Svider i och med att jag inte varit på en comicon - någonsin!

 

Nåja, nu ska jag njuta av en iskall öl och nygjord lakrits - åter igen Välkommen!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Halloj!

 

Jag heter Johan, jobbar som Datacenterkonsult, och är infödd Karlstadbo.

Känner mig svårt gammal med 37 år men what the hell.

 

Animeintresset har funnits sen unga år då man kopierade Arislan, Lodoss och Evangelion på VHS band och bytte med varandra med snigelpost. :)

Sen har det gått lite upp och ner men på senare år har intresset kommit tillbaka större än nånsin. :)

 

Som med det mesta så gillar jag "allt som är bra" oavsett genre, men några favoriter följer:

 

Ginga Nagareboshi Gin (Den som startade allt.. :)

Princess Mononoke

Laputa: Castle in the Sky

Spice and Wolf

Sword art Online (Aincrad!)

Monthly Girls Nozaki-kun

Puella Magica Madoka Magica

 

Har lagt upp en del på Myanimelist för den som är intresserad: http://myanimelist.net/animelist/roarshac

 

Gillar som sagt det mesta så länge det är en bra story, men ska inte sticka under stolen med att jag lätt blir sentimental och skäms inte för att jag gillar mycket romantisk shoujo/josei. Och ja, jag fulgrät efter att ha sett Madoka: Rebellion. ;)

 

Jag är väl hysat insnöad på datorer eftersom jag jobbar med det, men annars så gillar jag att träna och försöker hålla mig i god form. Har en tendens att bli introvert ibland och lite av en enstöring. (Iallafall varannan vecka när jag inte har min son.. :)

 

Douzo yoroshiku!

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Halloj!

 

Välkommen, Roarshac! 37 år hör nog till de övre percentilerna här, men vi har ändå flera över 30 (jag själv slår er följe om några månader) och över 40, så var inte för nojig. :konata:

 

Så du har sett Arslan? Hurdan var den egentligen? Ska komma en nyversion, förmodligen nästa år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välkommen, Roarshac! 37 år hör nog till de övre percentilerna här, men vi har ändå flera över 30 (jag själv slår er följe om några månader) och över 40, så var inte för nojig. :konata:

 

Så du har sett Arslan? Hurdan var den egentligen? Ska komma en nyversion, förmodligen nästa år.

Heroic Legend of Arislan var en av de första anime serierna jag såg när jag blev lite äldre och jag tycker den är riktigt bra. Ingen överdos av action precis, men bra story och framförallt mycket bra musik.

Serien Yona of the Dawn, som går nu på Crunchyroll känns som den har mycket av samma tema.

 

Tecknarstilen i Mangan från 90-talet och "remaken" är väldigt olika, så det ska bli intressant och se hur dom gör den nya serien.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Välkommen Roarshac! Skönt med fler 30+ gubbar till forumet så att man är i gott sällskap.

 

Jag är också tämligen introvert och det råkar bara  vara så att just Arislan var bland det första jag såg(på eng-dub VHS naturligtvis!). Om du lustar får du gärna tala om för mig hur man i denna tillvaro som introvert människa skaffar sig barn asså!

 

Om inte annat kan du i egenskap av en man som är insnöad på datorer med mig dryfta om varför merge sort har n log n som time complexity and whatnot. Men kontentan av vad jag ville säga var typ: Kul att se dig! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Jag kom på att det hade varit en idé att skapa en presentationstråd med endast presentationer från medlemmar som faktiskt fortfarande besöker forumet, så jag tog alla sådana presentationer (plus kommentarer på dem, oavsett om de är från aktiva medlemmar eller ej) från den gamla tråden, till denna nya. Jag valde att ta alla medlemmar som varit inloggade sedan november 2014.

 

På så sätt kan alla som är nyfikna på vilka som hänger här blicka igenom denna tråd!

 

Men det är klart, det är ju inte alla som skrivit presentation. Jag har faktiskt aldrig gjort det – så det kanske är dags?

 


 

Hej! Jag heter inte Sceleris (uttal: "seleeris"), men till och med mina brorsor kallar mig ofta för "Scellan" (uttal: "skëllan"). Jag är strax 30 år gammal, helt oförtjänt, och jag har ägnat de senaste 15 åren av dem med att se på anime och läsa manga.

 

Jag gillar science fiction och allvarliga, dramatiska berättelser med ofta storskaliga konsekvenser (livstidsfavoriten är Evangelion), men jag gillar också mer renodlade karaktärsberättelser där det handlar om den lilla människan i en stor värld. Men jag ser en himla massa trams också, typ dåliga snuskiga actionserier (denna säsong ex. Isuca – den är jättedålig!) och tomma men behagliga fluffserier som Kin'Iro Mosaic, ofta för att jag sätter mindre press på mig själv vad gäller det dåliga och det tomma. Jag tror nämligen att vi kan använda anime och manga, likt annan film och litteratur, som hjälpmedel för att lära oss mer om vår omvärld och om varandra, så mitt ideal är att "se på anime och prata om det".

 

Men medan jag vill driva en svensk animesajt (snart 10 år på Anime.se!) så försöker jag också finna tiden till att utbilda mig till civilingenjör, samtidigt som jag vill skapa egen konst och lära mig mer kunskap och nya språk och få nya färdigheter och bli hälsosammare. (Jag är en man som griper efter allt men får tag på inget.) Min innersta dröm är därför att någon uppfinner den Hyperboliska tidskammaren från Dragonball. Men det är det ingen som gör, så istället känner jag mig mest småstressad mest hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...
  • 6 months later...

Jag är äntligen här!

 

Exakt så! Erfaren i flera olika forum, NB är ett av de större, men ack inget svenskt förrän nu!

 

Heter Robert, men ni får gärna kalla mig efter mitt visningsnamn av min favoritkaraktär, dvs Cadis eller Rai.

 

Bor i Götet och har gjort det i hela mitt liv - än så länge. :D

 

Yes! Jag är här för att agera ambassadör för all manga/manhwa/anime jag har haft nöjet att erfara under mitt korta liv och ta del av era likaså! Ska också försöka introducera lite Sydkoreanskt om jag kan. ;D

 

Trevligt att träffas!!

 

P.S. Kommer ta en liten stund att vänja mig vid all BBkod igen, så ni får stå ut med utropstecken än så länge. U_U

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Haj alla mitt namn är Henry och jag bor i Stockholm jag är 38 år jobbar som personlig assistent och gillar anime, när jag var yngre tittade jag bland annat på Starzinger och Sandy Bell, jag gillar också anime musik videos och demos från demoscenen i stil med detta:

 

https://www.youtube.com/watch?v=VHPpdjoKQUM

 

Jag gillar också äldre demos som denna:

http://www.youtube.com/watch?v=OZTnR3FpUEA

 

Anime ligger också varmt om hjärtat så klart, mest rörande då jag var yngre var helt klart Sandy Bell fast jag älskar Starzinger, Ulysses 31, Thundercats, M.A.S.K, Transformers och Det var en gång Rymden också så klart :)

(kan finnas fler Youtube hjälper mig minnas =D ).

 

Jag älskar att klär ut mig också och var både en Zombie i Stockholm zombie walk i år  och en skurk från spelet Payday 2 i halloween nyligen :)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Ohoj till er alla, är helt ny här så ska bli kul att komma till en sida med likasinnade! :happy:

 

Är 22 år, från lilla Ljungby i Småland.

Jobbar som bonde sen andra intressen är spel, bugg, matlagning, lantbruk, ölbryggning, anime/manga och självklart kaffe  :jglad:

 

Top 5 Animes/Manga:

1# One Piece (Animen)

2# Naruto (Animen)

3# Historys Strongest Disciple Kenichi (MANGAN!!)

4# Overlord (Animen)

5# Fullmetal Alchemist (Mangan)

 

Spel jag spelar för tillfället på Xbox One: 

Destiny och Fallout 4  :heart:

 

Det var lite om mig, yoroshiku onegaishimasu  :wink:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...