Hoppa till innehåll
Anime.se

Presentationstråden


pennywize
 Share

Rekommenderade inlägg

Hej!

 

Tobias heter jag. Jag är 25år, bor i Malmö och är aktiv som arkitekt.

 

Har under många år hållit mitt intresse för anime väldigt privat, men nu när jag trillade in på det här forumet att nu ska jag fan försöka engagera mig!

 

Min topp 5 är:

 

Cowboy Bebop - Finns ingen serie eller ens film jag kunnat se om så många gånger och fortfarande älska den.

 

Hellsing: Ultimate - fruktansvärt blodig men jävlar va den e bra! En tolkning av dracula som får Bram Stroker att skämmas.

 

Ghost in The Shell serien - jag fullkomligt älskar den här franchisen, mkt sci-fi, mkt action men med ett djup som överraskar varje gång man ser den.

 

ToraDora - Kan inte förklara varför, men jag gråter krokodiltårar varje gång jag ser den.

 

Shin Sekai Yori - i början när jag såg den tyckte jag den verkade lite mesig och undrade varför jag kollade på den. Men fan fick jag..

 

 

Bubblare:

 

One Punch Man - Synd att det bara blir 12 avsnitt

 

Full Metal Alchemist:Brotherhood - ville bara krama min bror när jag såg den.

 

Ursäkta långt inlägg, men av alla anime jag sett (o det e fan mkt) så är dessa bäst o jag kan prata om dem hur mkt som helst.

 

Ska försöka ge mig in o diskutera lite i forum!

 

Kul att ni läst ända hit! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Cowboy Bebop är inte på topplistor av en slump.

 

Min topp 5 är:

 

Cowboy Bebop - Finns ingen serie eller ens film jag kunnat se om så många gånger och fortfarande älska den.

 

Hellsing: Ultimate - fruktansvärt blodig men jävlar va den e bra! En tolkning av dracula som får Bram Stroker att skämmas.

 

Ghost in The Shell serien - jag fullkomligt älskar den här franchisen, mkt sci-fi, mkt action men med ett djup som överraskar varje gång man ser den.

 

ToraDora - Kan inte förklara varför, men jag gråter krokodiltårar varje gång jag ser den.

 

Shin Sekai Yori - i början när jag såg den tyckte jag den verkade lite mesig och undrade varför jag kollade på den. Men fan fick jag..

 

 

Bubblare:

 

One Punch Man - Synd att det bara blir 12 avsnitt

 

Full Metal Alchemist:Brotherhood - ville bara krama min bror när jag såg den.

 

En man efter mitt eget hjärta. Välkommen! :widegrin:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hallå!
Jag är 24, arbetslös och intresserad av japanska spel och serier.
tex, Gintama, Railgun, sao,

Hyperdimension Neptunia

 

Har nyligen upptäckt moe/Denpa-musikgenren eller vad man ska kalla den.

 

i övrigt motor- och teknikintresserad.
 

Det var kort om mig. :)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Hallå hallå

 

Ingen aning om hur aktivt det är här men jag tänkte att det kunde vara värt att se.

22 år gammal man här och uppväxt med tecknat och anime så länge jag kan minnas. När det inte är anime ägnar jag mig delvis åt spelsamlande oavsett ålder.

Mina favoriter är bland annat Toradora, Clannad AS, Redline och Steins;Gate. Jag brukar kolla på det mesta men om ni vill se vad jag kollar just nu kan ni klicka här.

 

Bara att fråga om nån undrar över vad som helst. :wink:

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hallå hallå

 

Ingen aning om hur aktivt det är här men jag tänkte att det kunde vara värt att se.

22 år gammal man här och uppväxt med tecknat och anime så länge jag kan minnas. När det inte är anime ägnar jag mig delvis åt spelsamlande oavsett ålder.

Mina favoriter är bland annat Toradora, Clannad AS, Redline och Steins;Gate. Jag brukar kolla på det mesta men om ni vill se vad jag kollar just nu kan ni klicka här.

 

Bara att fråga om nån undrar över vad som helst. :wink:

Välkommen till gemenskapen Truly, är själv också ny här. Kul att se nya medlemmar aktiva

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej! ny här  ^^

 

tänkte bara säga hej till alla och presentera mig själv

 

Jag heter Malou, är 15 och kommer från stockholm. Mina största intressen är beachvolley och att bygga asiatiska möbler.

Annars jobbar jag som tygdesigner. Det bästa jag vet är Anime och att läsa manga och har varit det sedan jag fick mitt intresse för den asiatiska kulturen (speciellt japans) när jag var 8 år. Min högsta dröm är att en dag kunna leva på mitt hantverk.

 

Fav Anime: HxH, Cowboy Bebop, one piece, spirited away (allt av Studio Ghibli) 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej! ny här  ^^

 

tänkte bara säga hej till alla och presentera mig själv

 

Jag heter Malou, är 15 och kommer från stockholm. Mina största intressen är beachvolley och att bygga asiatiska möbler.

Annars jobbar jag som tygdesigner. Det bästa jag vet är Anime och att läsa manga och har varit det sedan jag fick mitt intresse för den asiatiska kulturen (speciellt japans) när jag var 8 år. Min högsta dröm är att en dag kunna leva på mitt hantverk.

 

Fav Anime: HxH, Cowboy Bebop, one piece, spirited away (allt av Studio Ghibli) 

Hej Malou!

Vilket udda och fascinerande intresse du har, det sticker definitivt ut ifrån mängden. Är det kanske nått liknande du håller på med?  

Spikfritt och mycket jobb med stämjärn och klossar så att säga? Hadde du sett videon innan? Annars kanske det är värdefull inspiration för dig, jag minns då att jag blev helt fascinerad av det spikfria bordet som var ihopfällbart ungefär 20:30 i videon. Håller med gubben i videon för det var verkligen "sugoi". Skulle vara grymt om man kunde bygga något sådant själv.

 

Välkommen till Anime.se!

P.S. Jag älskar One Piece :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej Malou!

Vilket udda och fascinerande intresse du har, det sticker definitivt ut ifrån mängden. Är det kanske nått liknande du håller på med?  

Spikfritt och mycket jobb med stämjärn och klossar så att säga? Hadde du sett videon innan? Annars kanske det är värdefull inspiration för dig, jag minns då att jag blev helt fascinerad av det spikfria bordet som var ihopfällbart ungefär 20:30 i videon. Håller med gubben i videon för det var verkligen "sugoi". Skulle vara grymt om man kunde bygga något sådant själv.

 

Välkommen till Anime.se!

P.S. Jag älskar One Piece :)

Tack så mkt! och videon var verkligen inspirerande <3

 

Ja nått i den stilen håller jag på med. Men absolut inte på samma nivå. Min lärare som jag hade när jag började berättade för mig att det skulle ta väldigt många år innan jag kunde äns tänkta mig att starta eget så för nu försöker jag bara mig på basic saker ex, pallar av olika slag och småbord. (Jag är ju bara 15 haha). 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...

Hallå jag heter David och är ett anime fan i gymnasiet. Ej hundra på vad jag tänker studera på universitet.

Jag gillar de flesta slags anime som finns. Så länge som det finns en bra story och några intressanta saker med så kan jag troligtvis gilla den.

Jag är inte särskilt erfaren när det gäller forum så jag kommer kanske att vara ganska inaktiv men jag tänkte att det skulle vara kul att pröva. 

Några av mina favorit serier är HunterXhunter, Psychopass, Jojo, Tatami galaxy, gurren lagann och fate/zero

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hallå jag heter David och är ett anime fan i gymnasiet. Ej hundra på vad jag tänker studera på universitet.

Jag gillar de flesta slags anime som finns. Så länge som det finns en bra story och några intressanta saker med så kan jag troligtvis gilla den.

Jag är inte särskilt erfaren när det gäller forum så jag kommer kanske att vara ganska inaktiv men jag tänkte att det skulle vara kul att pröva. 

Några av mina favorit serier är HunterXhunter, Psychopass, Jojo, Tatami galaxy, gurren lagann och fate/zero

 

En man med ett bra namn och en bra smak! Välkommen hit!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...
4 minuter sedan sa Canimenerd:

ok så hej jag joinade här för att kanske kunna diskutera anime eller manga med några svenskar. jag är inte så mycket för äldre serier men kan dela med mig av en del jag har kollat på. om ni vill ha kontakt så kan ni adda mig på snapchat eller facebook. hoppas man hittar spännande folk här.

(Jag tog mig friheten att flytta ditt inlägg hit.)

Hej! Jodå, här finns en del gott folk. Men vi kan nog behöva en kickstart, så du kan ju prova att starta en tråd om hur Suzaku är bättre än Lelouch eller nåt, då kanske vi kan få igång en eldig debatt! 🔥🔥

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Hej,

Har tänkt förut att man skulle ta och titta förbi i denna tråd ^.^

Kort om mig: Började kolla som mest på anime sedan 2008.  Utöver anime gillar jag även fantasy och sci-fi. Mina favorit animeserier innehåller gärna något av följande teman: fantasy, magi, sci-fi, mecha, historia, postapokalyps, japansk folklore.  Spelar även japanska appspel i min smartphone så som Touken Ranbu -Online-, Yume Oukoku to Nemureru 100 Nin no Ouji-sama, Love Live! School Idol Project, Tales of Link.

Är på anime.se för att jag delar gärna med mig och hör om andras erfarenheter och rekommendationer av anime, manga, japansk kultur japanskt mat, japanska trädgårdar, japansk historia, japanska resmål, japanska event och allt möjligt om Japan. 

  • Gillar 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

I stil med förra inlägget kan jag väl säga hej igen, då min gamla introduktionspost togs bort(?) så kan man väl ändå göra en ny!

Hade en kort frånvaro från forumet verkar det som... 5 år äldre (nästan 20, oj oj) och jag hoppas att jag har bättre smak i anime än förut (110 episoder av LotGH hjälper kanske?).

Är förhoppningsvis lite mer aktiv än förut nu då. Förhoppningsvis.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...