Hoppa till innehåll
Ketchup901

Var kan man se anime med svensk text?

Rekommenderade inlägg

Finns det något ställe man kan titta på anime med svensk textning? Självklart då med japanskt tal.

Det finns ju några få dubbade som Yu-Gi-Oh, Bakugan, Pokémon, men de är irrelevanta.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Var man kan titta på anime med svensk text (lagligt)?

1. På DVD/Blu-ray. Här finns Discshops urval.
  2. På bio. Det har mest gällt Ghibli-filmerna som fått en begränsad spridning, speciellt med originaltal, men det har förekommit lite annat, som A Letter to Momo på någon filmfestival eller hur det nu var.
  3. På TV. Det har ju hänt ett par gånger i vår historia att det visats lite svensktextad anime, men det var nog länge sedan sist.
  4. På föreningar, t.ex. Mangakai. Ibland har de visningar där vissa medlemmar själva svensktextat anime.
  5. På nätet. Det mesta på nätet i svensktextad anime-väg är streamingversioner av utbudet som finns/fanns att köpa på DVD/Blu-ray, som detta på SF Anytime. Netflix har lite av det, men har också svensk text till 3DCG-animeserien Knights of Sidonia. Streamingsajten Viewster har Naruto Shippūden med svensk text. Och sajten Viki, vars gimmick är att användarna själva måste texta serierna, har fått lite svensk text till två animeserier.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

1. På TV. Det har ju hänt ett par gånger i vår historia att det visats lite svensktextad anime, men det var nog länge sedan sist.

jag kom ihåg en natt på svt2, 6 timmar från typ 12-6, bara anime, fast det var många år sedan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Mm, ganska precis vad jag tänkte på (samt ZTV:s anime). Jag har kvar mellanspelet med Zimeon. :D

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Mm, ganska precis vad jag tänkte på (samt ZTV:s anime). Jag har kvar mellanspelet med Zimeon. :D

Jag hade aldrig ZTV där jag bodde! Gaah! Jag var så jäkla sur på det! 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Det gick att se online på ZTV! Jag minns att jag såg lite av ett Love Hina-avsnitt på nätet för att pröva. Fast man kanske bara kunde strömma direktsändningar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

jag kom ihåg en natt på svt2, 6 timmar från typ 12-6, bara anime, fast det var många år sedan.

Spritied Away, Perfect blue, Voices of a distant star och några små får och vargar imellan, det var den natten mitt intresse för anime vaknade till liv.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Spritied Away, Perfect blue, Voices of a distant star och några små får och vargar imellan, det var den natten mitt intresse för anime vaknade till liv.

jupp, första ghibli filmen jag såg då. Men dock hade mitt intresse för anime redan börjat då. kommer inte äns ihåg hur jag fick reda på att det var anime natt då.. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Här är en lista med de animefilmer jag hittat på [piratsajt] (eller kör vi bara lagligt?):

- Spirited Away

- Akira

- The Wind Rises

- Om du Lyssnar noga

- Ponyo

- Prinsessan Kaguya

- Lånaren Arietty

- The Animatrix

- Lånaren Arietty

Förutom KOS har Netflix nu även serier som The Seven Deadly Sins och Little Witch Academia.

[piratsajt] har en kategori som heter anime men det är inte lönt eftersom ingen av filmerna fungerar. :/

Redigerad av Sceleris

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Här är en lista med de animefilmer jag hittat på [piratsajt] (eller kör vi bara lagligt?)

Endast lagligt på detta forum; se forumreglerna 1.F.

Förutom KOS har Netflix nu även serier som The Seven Deadly Sins och Little Witch Academia.

:nosebleed:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Ursäkta för besväret. :/

Det lilla besvär det där innebar gottgjordes med råge av tipset om Little Witch Academia på Netflix! ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu