Hoppa till innehåll

Om du vill men inte kan posta statusuppdateringar, gå till din profil, tryck på ”Redigera profil”, och på ”Aktivera statusuppdateringar?”.

c4z

Elder Scrolls IV: Oblivion

Rekommenderade inlägg

Tänkte att vi kunde dra igång en tråd om uppföljaren till det otroligt fräna Morrowind.

Det jag hoppas mest och flest är att Bethesda ska göra världen i Oblivion mycket livligare än i Morrowind. I Morrowind gick alltid personerna runt på samma ställe, vare sig det var natt eller dag. Alla sa ungefär samma saker, alla affärer hade nattöppet och ingen tycktes ha något arbete för sig utan gick mest runt och gjorde....ingenting.

En annan sak som skulle vara fint om dom fixade var ljuden. Lite sorl när man stiger in i en taverna, lite skrik och prat på gatorna, hoande ugglor i skogen. Ja ni fattar vad jag menar. En livligare värld på alla sätt och vis. Och lika många föremål och saker att undersöka som i Morrowind, hellst mer.

Här är några bilder från spelet. Bilderna är tagna med digitalkamera på en tidning, så ni får ursäkta kvaliten.

http://deftonage.onestop.net/Screens/TES4/index.html

Ser otroligt coolt ut måste jag säga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Det verkar som att det bara kommer till Xbox 2!

Det står ju så här på en av skogs bilderna.

"This Shot demostrates the incredible forests that can be generated by the Xbox 2."

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Ja, det ser ju brutalt snyggt ut. Hoppas bara dom bättrar på stridssystemet en aning. Det förra fungerade men det var inte bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

:surprised: shiiiit, fina grejer!

Hoppas det kommer ett construction set till det här oxå.

Och ett bättre stridssystem självklart...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

köpa nytt graffa???? ja menar...en xbox är ju inte mer än en pc den me...har något gf4 om ja inte minns fel...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
köpa nytt graffa???? ja menar...en xbox är ju inte mer än en pc den med...har något gf4 om ja inte minns fel...

En Xbox har en P3 733mhz, Geforce 3 (Ultra) samt 32 eller 64mb ram!

Men en sådan motsvarar en pc på ca +2ghz. När de gör spel till xbox behöver de bara programera till 1 ljudkort, 1 grafikkort samt 1 moderkort. Det blir Otroligt bra optimerat motför pc som måste programeras till 100tals moderkort, ljudkort och grafikkort. Därför behöver inte xboxen vara så snabb, allt används till 100%. pc har även operativ system som slukar minne och cpu samt massor av onödiga drivrutiner som inte xboxen har.

Men tillbaks tills Elderscrolls!

Scrolls IV: Oblivion is currently in development for PC and future generation consoles.

Dvs det kommer inte till Xbox 1. Till Pc, Xbox 2 och kankse PS3.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Dom har väl sagt att det skulle komma till pc och next generation consoles.

Vi kommer nog få vänta minst ett år för att det ska komma, hoppas inte det dock.:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Mmm. Jag är väldigt nybörjare med såna här spel men har fastnat totalt för Morrowind, så jag ser fram emot en uppföljare.

Och om det dröjer tills 2005 kanske jag till och med har pengar att uppgradera allt som krävs, heh

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu