Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad skulle du göra om anime/manga blev bannlyst i väst?


Dark-Zakiya
 Share

Rekommenderade inlägg

Spännande. 

 

Jag vill säga att jag skulle starta revolution, men let's be honest, jag hade antagligen bara gömt undan det viktigaste och låtit resten omhändertas av staten eller vilka det nu skulle vara som förbjöd det. Något som intresserar mig mer är nog anledningen till att det blev bannat. Vilket innehåll skulle de vilja skydda sig från, eller vilket innehåll skulle de vilja skydda oss från. Vi lever trots allt i en tid där allt och inget är oerhört kränkande mot någon. Oh, vilken spännande tanke! 

 

Vad inspirerade denna tankegång? OwO

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Semisant. I alla fall third wave feminism. Tänker du typ, "sexismen" och fanservicen eller? 

 

Hur stoppar du feminismen nu? Håller med om att modern feminism i västvärlden är lite... mycket... störd och överdriven. Men är väldigt intresserad av hur du jobbar mot feminismen. Vad gör feminismen mot anime-manga-kulturen? Utgår från att du inte är feminist (no shit) föredrar du en annan ideologi? Föredrar egalitär, själv. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men ha sett en hel del kommentarer på olika websidor om det hela vissa påståande (t.ex)

anime gör folk till perverso och pedophiler.

 

eller gör dem dety på flit bara tro dem är roliga för levela up sina profiler på sidorna ?

 

och en del ägna hela dagarna att hatar nåt som dem inte äns ha en tjusning om vad det är äns.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om vi inte stoppar dagens feminism, så är detta närmare än vad ni tror.. 

 

Så vad skulle jag göra? Snarare, vad gör jag nu för att förhindra detta? jo, stoppa feminismen innan den urartar helt och hållet.. 

 

Har du sett många feminister nyligen som vill förbjuda saker?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Semisant. I alla fall third wave feminism. Tänker du typ, "sexismen" och fanservicen eller? 

 

Hur stoppar du feminismen nu? Håller med om att modern feminism i västvärlden är lite... mycket... störd och överdriven. Men är väldigt intresserad av hur du jobbar mot feminismen. Vad gör feminismen mot anime-manga-kulturen? Utgår från att du inte är feminist (no shit) föredrar du en annan ideologi? Föredrar egalitär, själv. 

Jo precis. Jag kan se många anledningar till varför vissa feminister skulle vara emot anime, just på grund av all fokus på just sexiga tjejer, eller "lolis". 

 

Hur jag jobbar mot feminism, är att sprida fakta om saker och ting, vilket brukar reta upp feminister ganska rejält. Men annars så sprider jag vikten med kritisk tänkande, och självständigt tänkande. Feminism idag ser väldigt mycket ut som en "cult" på många olika sätt.. vilket är en så kallat grupp tänk, vilket är som ni kanske förstår motsatsen till självständigt tänkande. 

 

En ganska... "frank" video om feminism hittar du här. Det är dock viktigt att påpeka att perspektivet är ifrån en anti-stat person. 

Men också ifrån ett väldigt filosofiskt perspektiv, då denna person Stefan Molynuex följer den filosofi som det gamla grekiska filosoferna försökte sprida. Men själv tycker jag att det ger en behövlig perspektiv kring feminism. 

 

 

Har du sett många feminister nyligen som vill förbjuda saker?

 

http://nyheteridag.se/ssu-vagrar-svara-pa-fragan-om-kongressen-beslutat-att-kriminalisera-kommersiell-porr/ 

 

Tweeten är dock nere, men det skulle inte förvåna mig om det faktist hände i deras kongress. 

 

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/article20451426.ab 

 

Här frågar sig en feminism om nintendo borde stoppa försäljning av ett anime spel. 

 

http://thelibertarianrepublic.com/feminists-ban-clapping/ 

Här vill feminister förbjuda applåder på en konferans. 

 

http://www.europarl.europa.eu/meetdocs/2009_2014/documents/libe/dv/11_revframework_statute_/11_revframework_statute_en.pdf

EU har i förslag att göra det på något oklart sätt straffbart att yttra sig "anti feministiskt". Du hittar detta på sida 3 av dokumentet. 

Vad detta betyder kan tolkas väldigt olika, det kan vara att dem vill göra det straffbart men det kan också vara att på något sätt förhindra kritik mot feminism, även om detta inte nödvändigtvist kommer leda till att någon blir straffad.

 

Feminister vill banna ord.... 

 

http://www.cnet.com/news/gta-v-pulled-from-target-australia-for-depictions-of-violence-against-women/ 

GTA V bannad i Austrialienska target affärer efter feminister klagade på att dem sålde spelet, av väldigt konstiga skäl. 

Nu har ju Target all rätt att göra det, men det skulle aldrig ha hänt om det inte våre för feministerna. 

 

Feminister vill ta bort far's dag.

Vill du att jag ska leta efter fler? :P 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo precis. Jag kan se många anledningar till varför vissa feminister skulle vara emot anime, just på grund av all fokus på just sexiga tjejer, eller "lolis". 

 

Hur jag jobbar mot feminism, är att sprida fakta om saker och ting, vilket brukar reta upp feminister ganska rejält. Men annars så sprider jag vikten med kritisk tänkande, och självständigt tänkande. Feminism idag ser väldigt mycket ut som en "cult" på många olika sätt.. vilket är en så kallat grupp tänk, vilket är som ni kanske förstår motsatsen till självständigt tänkande. 

 

En ganska... "frank" video om feminism hittar du här. Det är dock viktigt att påpeka att perspektivet är ifrån en anti-stat person. 

Men också ifrån ett väldigt filosofiskt perspektiv, då denna person Stefan Molynuex följer den filosofi som det gamla grekiska filosoferna försökte sprida. Men själv tycker jag att det ger en behövlig perspektiv kring feminism. 

 Snubben får in sina blows, men å andra sidan är det samma person som menar att kvinnor ska hållas ansvariga för att den mänskliga arten går åt helvete, för att vi väljer män som är rövhål och sedan uppfostrar fler rövhål. Bästa källan får lov att vara den här videon

 

 

Thunderf00t is the shit, imo. Menar givetvis inte att Molyneux därför automatiskt har fel i allt (cuz wut) men kände ändå för att förmedla mina tankar. Du verkar dock väldigt medveten om honom, men jag är osäker på vart du står och därför blev det såhär. <__<;; 

 

Och när det gäller att förbjuda saker så är du fan inte fel ute. Går i en klass med runt 25 st. feminister som är för censur av det mesta de inte gillar. Men vem bryr sig om en samhällsklass på 29 elever, de är bara 17-åringar, right?

 

Yeah, men de får ju "informationen" någonstans ifrån. Dina länkar är bra exempel. Och Snart får vi rösta. Jag önskar ibland att blåögda 20-någonting som läser till socionomer och vill rädda världen inte fick rösta, men de ska få föra sin talan oavsett vad jag tycker. Det är det som är så himla fint med uttrycksfrihet. Förstår inte varför man vill censurera istället för att informera. (Det du verkar vara inställd på att göra, good on you, pal.) Vem var det som sa något i stil med "Jag håller inte med men jag skulle dö för er rätt att yttra er åsikt"- men antagligen mycket tjusigare. Någon klok varelse. Jag är inte påläst nog för att komma ihåg. ._.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Snubben får in sina blows, men å andra sidan är det samma person som menar att kvinnor ska hållas ansvariga för att den mänskliga arten går åt helvete, för att vi väljer män som är rövhål och sedan uppfostrar fler rövhål. Bästa källan får lov att vara den här videon

 

 

Thunderf00t is the shit, imo. Menar givetvis inte att Molyneux därför automatiskt har fel i allt (cuz wut) men kände ändå för att förmedla mina tankar. Du verkar dock väldigt medveten om honom, men jag är osäker på vart du står och därför blev det såhär. <__<;; 

 

Och när det gäller att förbjuda saker så är du fan inte fel ute. Går i en klass med runt 25 st. feminister som är för censur av det mesta de inte gillar. Men vem bryr sig om en samhällsklass på 29 elever, de är bara 17-åringar, right?

 

Yeah, men de får ju "informationen" någonstans ifrån. Dina länkar är bra exempel. Och Snart får vi rösta. Jag önskar ibland att blåögda 20-någonting som läser till socionomer och vill rädda världen inte fick rösta, men de ska få föra sin talan oavsett vad jag tycker. Det är det som är så himla fint med uttrycksfrihet. Förstår inte varför man vill censurera istället för att informera. (Det du verkar vara inställd på att göra, good on you, pal.) Vem var det som sa något i stil med "Jag håller inte med men jag skulle dö för er rätt att yttra er åsikt"- men antagligen mycket tjusigare. Någon klok varelse. Jag är inte påläst nog för att komma ihåg. ._.

Såg inte hela kipper ifrån thunderf00t vem jag också gillar till en vis del. har sett några videos ifrån honom som jag gillar. Men jag såg nästan 10 min av klippet. 

 

Så Stefan hade en tes där kvinnor som gifter sig med "assholes" bidrar till ett sämre samhälle. 

Helt logist så stämmer ju detta. 

En skitstövel till man som ska vara far till barn, kanske slår sitt barn, kanske skriker på sitt barn, eller modern. 

Detta är en väldigt traumatisk upplevelse för ett barn, och studier visar att barn i sådana hem, löper större risk för att bli brottslingar, eller hamna i någon form av fel bana i livet. 

Han hade en person som ringde in till hans show för några veckor sedan, där det var en som ville prata om just föreldrar skap, denna mor, ville att hennes barn skulle sluta vara våldsam mot henne, hennes unge skrek och slågs väldigt mycket. 

Vad kom samtalet fram till? Jo, modern föreldrar hade slagit henne av uppfostringssyften. De ledde till att modern hade slagit hennes barn av uppfostringssyften, det ledde till att barnet skriker och är våldsamt, för att ungen härmar föräldrarna. 

 

Och om denna situation i denna familj, inte rättas ut i tid, då kanske denna unge kommer göra exakt samma sak när den skaffar barn.

 

Det är det han menar med "assholes" personer som har fått en dålig uppfostran, och ingen eller låg bildning kring etik, moral. och rationallitet. Dessa personer klassar Stefan som "assholes" "liability to sociaty" Och rent logiskt sätt har han rätt. 

Alla människor föds goda, ondskan ur en människa kan bara komma fram, genom våld, trauma och andra hemskheter. 

Det Stefan förespråkar, är hur man skapar ett fritt samhälle, ett stat-löst samhälle. Och det skapar man FRÄMST då genom som han säger "Peaceful parenting without violence, and win-win solutions of conficts between the parent and the child" 

Detta verkar inte så svårt när man bara lyssnar på den lösningen. Men se dig omkring i världen, är majoriten idag verkligen uppväxta under dem förrhållandena? Jag var definitivt inte det. Var du det? Kan du se skillnader på din kompisar för dem du vet hur dem vart uppväxta i sina familjer? Vad är då skillnaden? 

 

Stefan var uppväxt i ett hemskt familje förrhållanden, han hade en mor som slog och skrek på honom, i detta fall var modern "the asshole" han kan relatera till alla barn som har varit i en dålig familj. Och därför är han så emotionell när det kommer till just familjen. Han vill se ett samhälle där alla barn är glada och har bra föräldrar, som växer upp som självtänkande individer, med så lite trauma och hemskheter som möjligt, för att han tror att detta leder till ett "fritt samhälle" Han har betydligt många fler argument kring detta hur ett fritt samälle kan uppstå, men det han känner är mycket viktigt att förstå, är att detta samhälle om man bara tar föreldrar skapet seriöst och rationellt, tar mycket lång tid att skapa, flera generationer, han "vet" att han inte kommer se det samhället i sin egen livstid. Han hoppas att folk som kan lyssna på honom, och andra som förespråkar samma etik och moral som han gör, att ta upp faklan, och försätta läran till ett fritt samälle.. Precis som Socrates och Plato, började med för 2500 år sedan. 

 

Han nämnde ofta de där med att "skatter" är staten som tar pengar med våld. well.. Kolla på denna video klipp och försök motargumentera, eller falsifiera hans argument. 

 

Jag måste bara nämna en sak också som Plato kom att tänka på, ett koncept som kallas "plato's cave" 

vilket förklarar varför folk tillexempel, avrättade Socrates för hans argument till ett fritt samälle. Det förklarar också varför feminister är aggressiva till en världsbild som dem inte tror på. Det föklarar också varför ideologier till en viss grad, höger vs vänster politik, är agressiva mot varandra. Och varför Stefan säger att han aldrig skulle gå med på att gå med i TV. Även fast hans mål är att sprida sitt budskap till så många som möjligt. 

igen. Plato's cave, här är en Wikipedia "summary" kring det konceptet. 

 

Plato's cave

Imprisonment in the Cave

Socrates begins by asking Glaucon to imagine a cave where people have been imprisoned from childhood. These prisoners are chained so that their legs and necks are fixed, forcing them to gaze at the wall in front of them and not look around at the cave, each other, or themselves (514a–b).[1] Behind the prisoners is a fire, and between the fire and the prisoners is a raised walkway with a low wall, behind which people walk carrying objects or puppets "of men and other living things" (514b).[1] The people walk behind the wall so their bodies do not cast shadows for the prisoners to see, but the objects they carry do ("just as puppet showmen have screens in front of them at which they work their puppets" (514a)[1]). The prisoners cannot see any of this behind them and are only able to see the shadows cast upon the cave wall in front of them. The sounds of the people talking echo off the shadowed wall, and the prisoners falsely believe these sounds come from the shadows (514c).[1]

Socrates suggests that the shadows constitute reality for the prisoners because they have never seen anything else; they do not realize that what they see are shadows of objects in front of a fire, much less that these objects are inspired by real living things outside the cave (514b-515a).[1]

Departure from the Cave

 

Socrates then supposes that one prisoner is freed, being forced to turn and see the fire. The light would hurt his eyes and make it hard for him to see the objects that are casting the shadows. If he is told that what he saw before was not real but that the objects he is now struggling to see are, he would not believe it. In his pain, Socrates continues, the freed prisoner would turn away and run back to what he can see and is accustomed to, that is the shadows of the carried objects. He writes "...it would hurt his eyes, and he would escape by turning away to the things which he was able to look at, and these he would believe to be clearer than what was being shown to him." [1]

Socrates continues: "suppose...that someone should drag him...by force, up the rough ascent, the steep way up, and never stop until he could drag him out into the light of the sun." [1] The prisoner would be angry and in pain, and this would only worsen when the radiant light of the sun overwhelms his eyes and blinds him.[1] The sunlight is representative of the new reality and knowledge that the freed prisoner is experiencing.

Slowly, his eyes adjust to the light of the sun. First he can only see shadows. Gradually he can see the reflections of people and things in water and then later see the people and things themselves. Eventually he is able to look at the stars and moon at night until finally he can look upon the sun itself (516a).[1] Only after he can look straight at the sun "is he able to reason about it" and what it is (516b).[1] (See also Plato's Analogy of the Sun, which occurs near the end of The Republic, Book VI.)[2]

Return to the Cave

Socrates continues, saying that the freed prisoner would think that the real world was superior to the world he experienced in the cave; "he would bless himself for the change, and pity [the other prisoners]" and would want to bring his fellow cave dwellers out of the cave and into the sunlight (516c).[1]

The returning prisoner, whose eyes have become acclimated to the light of the sun, would be blind when he re-enters the cave, just as he was when he was first exposed to the sun (516e).[1] The prisoners, according to Socrates, would infer from the returning man's blindness that the journey out of the cave had harmed him and that they should not undertake a similar journey. Socrates concludes that the prisoners, if they were able, would therefore reach out and kill anyone who attempted to drag them out of the cave (517a).[1]

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Såg inte hela kipper ifrån thunderf00t vem jag också gillar till en vis del. har sett några videos ifrån honom som jag gillar. Men jag såg nästan 10 min av klippet. 

 

Så Stefan hade en tes där kvinnor som gifter sig med "assholes" bidrar till ett sämre samhälle. 

Helt logist så stämmer ju detta. 

En skitstövel till man som ska vara far till barn, kanske slår sitt barn, kanske skriker på sitt barn, eller modern. 

Detta är en väldigt traumatisk upplevelse för ett barn, och studier visar att barn i sådana hem, löper större risk för att bli brottslingar, eller hamna i någon form av fel bana i livet. 

Han hade en person som ringde in till hans show för några veckor sedan, där det var en som ville prata om just föreldrar skap, denna mor, ville att hennes barn skulle sluta vara våldsam mot henne, hennes unge skrek och slågs väldigt mycket. 

Vad kom samtalet fram till? Jo, modern föreldrar hade slagit henne av uppfostringssyften. De ledde till att modern hade slagit hennes barn av uppfostringssyften, det ledde till att barnet skriker och är våldsamt, för att ungen härmar föräldrarna. 

 

Och om denna situation i denna familj, inte rättas ut i tid, då kanske denna unge kommer göra exakt samma sak när den skaffar barn.

 

Det är det han menar med "assholes" personer som har fått en dålig uppfostran, och ingen eller låg bildning kring etik, moral. och rationallitet. Dessa personer klassar Stefan som "assholes" "liability to sociaty" Och rent logiskt sätt har han rätt. 

Alla människor föds goda, ondskan ur en människa kan bara komma fram, genom våld, trauma och andra hemskheter. 

Det Stefan förespråkar, är hur man skapar ett fritt samhälle, ett stat-löst samhälle. Och det skapar man FRÄMST då genom som han säger "Peaceful parenting without violence, and win-win solutions of conficts between the parent and the child" 

Detta verkar inte så svårt när man bara lyssnar på den lösningen. Men se dig omkring i världen, är majoriten idag verkligen uppväxta under dem förrhållandena? Jag var definitivt inte det. Var du det? Kan du se skillnader på din kompisar för dem du vet hur dem vart uppväxta i sina familjer? Vad är då skillnaden? 

 

Stefan var uppväxt i ett hemskt familje förrhållanden, han hade en mor som slog och skrek på honom, i detta fall var modern "the asshole" han kan relatera till alla barn som har varit i en dålig familj. Och därför är han så emotionell när det kommer till just familjen. Han vill se ett samhälle där alla barn är glada och har bra föräldrar, som växer upp som självtänkande individer, med så lite trauma och hemskheter som möjligt, för att han tror att detta leder till ett "fitt samhälle" Han har betydligt många fler argument kring detta hur ett fritt samälle kan uppstå, men det han känner är mycket viktigt att förstå, är att detta samhälle om man bara tar föreldrar skapet seriöst och rationellt, tar mycket lång tid att skapa, flera generationer, han "vet" att han inte kommer se det samhället i sin egen livstid. Han hoppas att folk som kan lyssna på honom, och andra som förespråkar samma etik och moral som han gör, att ta upp faklan, och försätta läran till ett fritt samälle.. Precis som Socrates och Plato, började med för 2500 år sedan. 

 

Han nämnde ofta de där med att "skatter" är staten som tar pengar med våld. well.. Kolla på denna video klipp och försök motargumentera, eller falsifiera hans argument. 

 

Sure, det finns logik i det han säger, jag säger inte emot. Det kan reagerade på var nog mest att det lät som att han menade att det var kvinnors fel att det går åt helvete med den mänskliga arten. Om det var ett utdrag från en video som förklarade att han pekar på föräldrar i allmänhet, snarare än kvinnor. Han får ha haft vilken familjesituation som helst, de orden jag hörde låter lika illa i alla fall. 

 

http://www.safehorizon.org/page/child-abuse-facts-56.html

 

Speciellt när, enligt den här källan i alla fall, män ligger lite i lä. Med ett par procent, sure, men har har sett studier som visar på mer, och studier som visar på mindre. Men om han menar att det är mäns fel också, för att de väljer kvinnor som är assholes, fine, what ever. Jag har mina föräldrar att tacka för en bra uppväxt, inte perfekt eller idyllisk, men den var rätt bra. Jag tycker att hans idéer om föräldraskap är jättefina. Orealistiska, tyvärr, men jättefina. Jag har sett folk som blivit slagna, folk som fått allt de kunnat önska sig och olika grader mitt mellan under min uppväxt. En kompromiss låter fantastiskt. 

 

Vad gäller din video är jag alldeles för trött för att förstå hur ord hänge ihop. Jag skummade igenom men jag är antagligen inte alert nog för att förstå. Jag är inte själv för höga skatter, men jag kan se hur skatterna kan hjälpa de som har det svårt etc. Individen bör stå i centrum, och jag upplever att den största tjänsten man kan göra någon annan är att hjälpa den hjälpa sig själv. Men ett skyddsnät kan vara vettigt att ha, om vi ska leva i ett samhälle. Vilket vi gör. 

 

Ge mig en heads up om jag missat poängen helt, jag tror jag somnade för 10 minuter sen, så det skulle inte förvåna mig. e.e

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sure, det finns logik i det han säger, jag säger inte emot. Det kan reagerade på var nog mest att det lät som att han menade att det var kvinnors fel att det går åt helvete med den mänskliga arten. Om det var ett utdrag från en video som förklarade att han pekar på föräldrar i allmänhet, snarare än kvinnor. Han får ha haft vilken familjesituation som helst, de orden jag hörde låter lika illa i alla fall. 

 

http://www.safehorizon.org/page/child-abuse-facts-56.html

 

Speciellt när, enligt den här källan i alla fall, män ligger lite i lä. Med ett par procent, sure, men har har sett studier som visar på mer, och studier som visar på mindre. Men om han menar att det är mäns fel också, för att de väljer kvinnor som är assholes, fine, what ever. Jag har mina föräldrar att tacka för en bra uppväxt, inte perfekt eller idyllisk, men den var rätt bra. Jag tycker att hans idéer om föräldraskap är jättefina. Orealistiska, tyvärr, men jättefina. Jag har sett folk som blivit slagna, folk som fått allt de kunnat önska sig och olika grader mitt mellan under min uppväxt. En kompromiss låter fantastiskt. 

 

Vad gäller din video är jag alldeles för trött för att förstå hur ord hänge ihop. Jag skummade igenom men jag är antagligen inte alert nog för att förstå. Jag är inte själv för höga skatter, men jag kan se hur skatterna kan hjälpa de som har det svårt etc. Individen bör stå i centrum, och jag upplever att den största tjänsten man kan göra någon annan är att hjälpa den hjälpa sig själv. Men ett skyddsnät kan vara vettigt att ha, om vi ska leva i ett samhälle. Vilket vi gör. 

 

Ge mig en heads up om jag missat poängen helt, jag tror jag somnade för 10 minuter sen, så det skulle inte förvåna mig. e.e

Man får ta hans utalande lite si och så. Att säga att det är bara kvinnors fel för att samhället försämras är såklart inte korrekt. Men att säga att kvinnor som blir tillsammans med dåliga män, och skaffar barn tillsammans med dåliga män bidrar till ett försämrat samhälle är ett korrekt uttalande. Samma sak gäller det män som blir tillsammans med dåliga kvinnor. Detta betyder ju självklart inte att vi bör förbjuda att detta sker. Utan den bästa lösningen är att kvinnor eller män, förstår det bra kvalitéer hos det motsatta könet, för att kunna göra ett bra genomtänkt beslut med att skaffa och lära upp ett barn.

 

Jag tycker vi tar stopp där, med detta i denna tråd, jag skickar PM till dig, så kan vi fortsätta där. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...