Hoppa till innehåll
Anime.se

Japansk musik på mobilen?


AmiCyberspace
 Share

Rekommenderade inlägg

Hejsan allihopa!

Nu är det såhär att jag har letat, sökt, och provat omkring i cirka en timma nu på olika appar som man kan ladda ner musik på. Ingen av dom funkar, eller åtminstone inte för mig! Jag lyssnar på jpop och jrock för det mesta...

Jag har suttit och pratat med mig själv under hela den här tiden, och det har låtit ungefär såhär:

Den här provar vi!!!

*laddar ner app*

Please don't let me down, don't let me doooowwwnn..!

* söker*

...

* N O R E S U L T S *

...

SCREW YOU!!!

 

Jag begär bara en låt som jag måste ha på min spellista, bara EN!! Det är "Adore You" av LOG-ログ … lite johnny's west skulle inte heller skada!

Några tips?? På appar då alltså

 

Klämde in lite dålig rp också..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför appar? Det finns sajter -- och förvisso kanske även appar -- som låter dig ladda ner ljudfiler från Youtube-uppladdningar. Då kan du mata in den här officiella musikvideon.

 

(Forumet tillåter inte snack om piratkopiering, men det är inget skumraskigt med att ladda ner ljudet från en lagligt uppladdad video.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför appar? Det finns sajter -- och förvisso kanske även appar -- som låter dig ladda ner ljudfiler från Youtube-uppladdningar. Då kan du mata in

.

 

(Forumet tillåter inte snack om piratkopiering, men det är inget skumraskigt med att ladda ner ljudet från en lagligt uppladdad video.)

Det skulle underlätta med appar eftersom att då kan jag lyssna offline! Men det kanske jag kan göra när jag laddar ner från sajter också?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det skulle underlätta med appar eftersom att då kan jag lyssna offline! Men det kanske jag kan göra när jag laddar ner från sajter också?

 

Japp! Du förstår, i forntiden, när man inte kunde -- eller det åtminstone var för opraktiskt att -- strömma musik via mobiltelefoninätverk, så hade folk som ville lyssna på musik "on the go" speciella små apparater som oftast kallades för "MP3-spelare". De var som små mobiltelefoner fast med mindre skärm, och ingen telefoni eller internetuppkoppling. Istället kopplade man dem till sin dator och laddade över små filer med musik, filer man kallade "MP3-filer". Under tiden fortsatte mobiltelefonutvecklingen, och allt fler kunde och började använda sina mobiler "som MP3-spelare", dvs till att lagra MP3-filerna på, så att man inte behövde en separat MP3-spelarapparat.

 

Vi lever faktiskt inte i så annorlunda tider idag, i en del avseenden. Musiken som Spotify strömmar är lagrad i ett MP3-liknande format, och skillnaden mellan att strömma musik och att ladda ner musikfiler är att när man strömmar så laddar man ner utan att spara varje gång man lyssnar, medan när man laddar ner musikfiler laddar ner och sparar bara en enda gång oavsett hur mycket man lyssnar. Och stödet för MP3 finns kvar; det används än fastän det är mer än 20 år gammalt.

 

Så ja, valfri "ladda ner Youtube till MP3"-sajt/-app ger en musikfil som du kan lyssna på offline, på din mobiltelefon eller surfplatta, tills öronen trillar av!

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kan bekräfta, min mobil används främst för att lyssna på musik/podcasts och har en sån där extra funktion att ringa folk.

Det var ju så Iphone utvecklades, om ni kommer ihåg Ipods :P Apple tänkte att det kanske var bra att lägga till en funktion att ringa folk ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...