Hoppa till innehåll
Anime.se

Mer Fanart - DNAngel denna gång (WIP)


Japs
 Share

Rekommenderade inlägg

Såg färdigt animen i torsdags ungefär. Tittade igenom mina favoscener i lördags. Sen fick jag för mig att jag skulle göra en fanart bild på DNAngel.

 

Bilden nedanför är ena delen av bilden. Bilden består av två teckningar jag lägger ihop.

 

Bild 1 CG:

DAIRIKU.jpg

Vingarna var svinjobbiga att färglägga, och jag är inte 100% nöjd med dem. Men jag orkade inte fortsätta med dem så de fick bli som de blev. Rikus skuggor blev inte alls lika bra som jag hade hoppats. Om jag orkar gör jag om dem (OM jag orkar). Det jag lev mest nöjd med av färgläggningen är Daisukes hår.

 

Som vanligt visar jag skisserna också.

 

Bild 1 Skiss

Bild 2 Skiss

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja Riku blev väldigt feminin på den bilden och jag blev nöjd med den. Fast Daisuke ser lite väkl stel ut... men men... :rolleyes:

 

(är väl alltid onaturligt med vingar, men du fattar)

Jepp jag fattar! :) Det är ofta så att skisserna ser mycket bättre ut än den färdiga färglagda bilden. Det är därför jag mest visar upp skisser. De ser helt enkelt bättre ut tycker jag. Men visst är det ul när man lyckas riktigt ordentligt med en CG (vilke inte riktigt är fallet nu, he ^^;;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bilden är jättebra, lite så där små gullig av sig. Vingarna är dock inte hundra men dom är inte fula. Och skisserna är trevlig.

 

Mr Fantasy: Jämför aldrig någon annans bilder med dina egna för de sänker bara själv förtroendet. Bättre tt lära av andras bilder än att hänga upp sig på att någon ritar ''bättre''.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tecknat har jag gjort sen jag var två och gjorde min första serie när jag var fyra, det ni :D, men jag gick in seriöst för manga-stilen för c:a tre och ett halvt år sedan ungefär. Då hade jag läst manga under en längre tid.

 

Nu hinner jag inte skriva mer. Zaffe ska slå mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...