Hoppa till innehåll
Anime.se

Rekommenderade inlägg

TriArt levererar filmen "När Marnie var där" till dom svenska biograferna i slutet av mars. För regi står Hiromasa Yonebayashi, som även regisserade "Lånaren Arrietty". Han har även arbetat som animerare för Studio Ghibli under många år. Detta är en filmatisering av författarinnan Joan G. Robinsons bok med samma namn och som kom i original 1967. Den svenska översättningen kom två år senare.

 

Undertecknad har redan sett filmen och jag tycker att den, likt "Lånaren Arrietty", var bra men kanske saknade det där lilla extra. Givetvis ska jag se den på bio om tillfälle ge, dels för att den tål att ses om, men även för att jag gärna stödjer en distributör som väljer att visa anime på våra biografer.

 

Det återstår att se i vilka städer som "När Marnie var där" kommer att få premiär i, samt om den kommer att visas med svensk dubb eller/eller originaltal med tillhörande svensk undertext, men jag eller ni andra får fylla på med den informationen här i tråden allteftersom det blir känt.

 

https://www.triart.se/filmer/bio/nar-marnie-var-dar/

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Snart är det premiär för filmen och TriArt har lite mera information om den. :)

 

Det visade sig att den kommer att visas både med originaltal samt svensk dubb.

 

Den kommer gå upp från premiär i Sthlm, Göteborg, Malmö, Helsingborg, Lund, Linköping, Norrköping, Uppsala, Örebro, Karlstad, Västerås, Jönköping, Umeå, Båstad, Lidköping, Visby, men fler bokningar kommer hela tiden.

I Stockholm kommer originalversionen att visas på FS Sergel, Victoria och Bio Rio. I Göteborg på FS Göta och Bio Capitol. I Malmö på Spegeln. I Uppsala på Fyris. I Västerås på Elektra. I Örebro på Roxy, I Norrköping på Cnema. Tror också att Kino i Lund kommer att köra båda versionerna. Ber att få återkomma om övriga orter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...