Hoppa till innehåll
Anime.se

Inköpslista = dyr (!!!) hur ofta kan man köpa spel?!


AmiCyberspace
 Share

Rekommenderade inlägg

Dum fråga egentligen.. Men iallafall!! Jag har ansträngt mig för att dra ner på spel jag skulle vilja köpa, och just nu är det 8 st. Men jag har tänkt lite.. Även om det är mindre spel än jag brukar vilja ha så blir det extremt dyrt om jag köper alla direkt .___. Vad skulle ni gjort? Hur ofta kan man köpa spel egentligen? Här är en lista på de spelen det står emellan;

Theatrhythm (3ds)

Stella glow (3ds) , kommer ut i mars

Fire Emblems Fate (3ds) , har inte heller kommit ut än..

Final Fantasy Type-0 (ps4)

Final Fantasy VII Remake (ps4) , kommer antagligen ut i år ngn gång~

Sword Art Online (ps4)

Gravity Rush Remastered (ps4)

Kid Icarus Uprising (3ds)

 

Köper för det mesta på webhallen, så det är deras priser som gäller för mig!!

Skriv gärna era inköpslistor också! Skulle vara kul att veta vad andra vill ha • u •)//

 

PS: om det är någon som säljer theatrhythm så säg gärna till!! Det verkar vara svårt att få tag på..

 

Tack för hjälpen!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mitt tips är att alltid vänta. Låt andra se efter ifall det finns buggar, ifall det saknas features eller ifall bolaget drar en rövare med DRM/Season Pass/andra oväntade drag. Visst kanske du vill vara i tid med vissa spel (speciellt ifall det finns en onlinekultur för det) men oftast är det nog inte värt 600 kronor vid releasedagen. Enklast är nog att se YouTubers göra slavgörat åt dig och utifrån det ta ett beslut.

 

Ett annat alternativ är att handla smart. Använd Pricerunner eller Prisjakt för att hitta bästa priserna. Jämför digitala marknaden med kartongpriset. Se ifall du kan få billigare via import. Webhallen är en bra shop men har inte alltid bästa priserna. Spelbutiken.se brukar vara bra med att ha lägsta genomsnittet.

 

Hursomhelst så kan man inte vinna. Antingen får man abstinens eller så dödar man sin ekonomi.  :manlytears: Vet själv hur jobbigt det är att hålla tillbaka på Xcom 2 och The Division, men jag väntar till de har släppts/fixats innan dess.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För några år sedan så köpte jag mycket nya spel men när jag insåg att jag faktiskt bara spelar en bråkdel av spelen så bestämde jag mig för att bara köpa de spelen jag verkligen vill ha och vet att jag kommer att spela någon dag. Visst, det händer att jag får något infall och köper spel men då är det oftast på rea och blir lite av "kan vara bra att ha någon gång" men oftast köper jag dem bara om jag har bestämt mig för att spela dem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...