Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime hösten 2016


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag har bara sett två ännu.

 

Nyanbo fick mig att börja fundera, när jag såg den på Crunchyroll. Danbo-figurdesignen är liksom så spridd nu, långt utanför Yotsuba&!-kontexten, att det kändes som att folk började använda den som om den inte är upphovsrättsskyddad. Så jag undrade om Nyanbo gav skaparen Kiyohiko Azuma rätt sorts erkännande. Och ja, jo, det gör de förstås. Faktiskt står Studio Yotsuba för originalplanen. Och i eftertexterna ser man en (trogen) 3DCG-Yotsuba! Första animeversionen?

 

Själva serien är väl inte så mycket att se. Figurerna är 3DCG över filmad verklighet. Det ser bra ut, men de gör inte så mycket -- storyn känns anpassad för mycket unga barn. Fast några av våra favoritröstisar är med, så det är väl alltid något.

 

WWW.Working!!: Jag hade tjuvläst ett par kapitel, så jag hade lite koll på figurerna innan. Helt okej. Absolut inte roligt, kanske till och med mindre roligt än Working (som inte heller var roligt), men jag har ändå alltid gillat dem (och Servant Service av samma skapare). De är lätta att se. Gillar man Working så ser jag inte hur man skulle ogilla WWW.Working.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag börjat se hittills,

 

Bloodivores - Började relativt intressant med ny ras (vampyr...) osv. men gick snabbt vidare till nån survival game grej. Kan inte påstå att jag ser framemot mer.

Bubuki Buranki S2 - Kanske bara är jag men jag älskade första säsongen, en riktigt bra serie och det verkar fortsätta.

Shuumatsu no Izetta - Tyskt krig pågår i bakgrunden, du har en söt prinsessa och en häxa... I like.

WWW.Working!! - Jag gillade Working, men i den här nya restaurangen har dom verkligen inga intressanta eller kul karaktärer alls. Main karaktären är duglig men alla andra...

Mahou Shoujo Ikusei Keikaku - Survival game med magical girls, tvivlar på att jag kommer se mycket mer.

Tiger Mask W - Jag har aldrig sett den gamla 70tals serien men fy fan vad bra det här var. Dum överdriven wrestling<3

 

Kommer se allt som kommer ut och droppa var efter.

Finns även lite intressanta kort serier. Nyanbo, Ao Oni och Kaijuu Girls verkar vara lite kul.

 

2016/10/03

Show By Rock!! S2 - Mer okej moe stuff.

Okusama ga Seitokaichou! S2 - Serien borde fortfarande vara porr men den är lite kul ändå.

Touken Ranbu - Hanamaru - Something something ye olde japan, finns ingen tråkigare setting.

Kaitou Joker S4(?) - Mer orimliga stölder, älskar serien.

 

Vecka 2(typ)

All Out!! - Main karaktärerna verkar bli lite odrägliga. 

Cheating Craft - Fuska dig till toppen! Good stuff.

Drifters - Finns inget japanskt namn jag hatar lika hårt som Nobunaga, vill aldrig mer se det igen. Annars är den en intressant serie.

Flip Flappers - Fin animation och flummigt namn. Zonade ut och höll inte koll på vad den handlade om alls.

Yuri!!! on Ice - Inte yuri...

Keijo!!!!!!!! - Butt battles. Tyvärr inte porr.

Brave Witches - Ser ut som ännu en svag spin-off.

Long Riders! - Loli biking.

Nanbaka - Hemtrevligt mys i fängelset.

Shakunetsu no Takkyuu Musume - Loli ping pong.

3-gatsu no Lion - Shogi är fortfarande extremt tråkigt, men allt förutom det är fint och intressant. 

Soushin Shoujo Matoi - Magiska flickor.

TO BE HERO - Började intressant men gick utför under episoden.

 

Edit 3(osäker på datum, glömmer uppdatera)

Bungou Stray Dogs S2 - Riktigt bra, episoderna hittills har varit prequels fokuserat på en medlem i port maffian.

Girlish Number - En lite bitchig VA inser att alla i arbetslivet är falska och suger ganska hårt.

Soul Buster - Magiska kort och spel på liv och död, yu-gi-oh.

Udon no Kuni no Kiniro Kemari - Säsongens chill.

 

Säg gärna till om jag missat nått jag borde se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

WWW.Working!!: Har fortfarande kvar tredje säsongen, men en spinoff är alltid svårt att säga nej till.

 

Shuumatsu no Izetta: Jag får vibbar från Valkyria Chronicles mixat med lite Strike Witches. Får se hur den urartar.

 

Girlish Number: Kan vara nästa New Game, blir nog säsongens slice of life val.

 

Hibike! Euphonium 2: Yes!

 

Brave Witches: ALL MY YES!

 

Plus tonvis med OVA:s att se fram emot plus filmer från Kirino Mosaic och Kantai Collection. Juicy!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mobile Suit Gundam: Iron-Blooded Orphans 2nd Season: Äntligen uppföljningen på säsong 1!

 

Bungou Stray Dogs 2nd Season: Hoho gillade första säsongen, ska bli intressant vart den går härnäst ^^

 

Drifters: Mannen bakom bla Hellsing, kan bli riktigt intressant eller ett rent pladask.

 

Occultic;Nine: Små intressant trailer, kan kanske bli något ^^

 

Kubikiri Cycle: Aoiro Savant to Zaregototsukai: Mord och mysterier, SHAFT står vid rodret som studio kan bli intressant ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kollade in ett par kortisar.

 

Nobunaga no Shinobi (eng: Ninja Girl & Samurai Master) handlar om en söt liten ninja (Chidori) som hamnar i Nobunagas tjänst eftersom hans egna spioner är värdelösa. Hon är skicklig. Hon har en oskyldig uppsyn. Det verkar som att mycket av humorn kommer vara hur imponerade alla är av Chidori och hur hennes lakej är kär i henne, men med tre minuter per avsnitt så hann det inte hända mycket i första. Lite kulig och lite söt.

 

TO BE HERO handlar om en ensamstående pappa som en dag blir en superhjälte men samtidigt förlorar både sitt snygga utseende och sin charm. En hel del humoristiskt våld och sexanspelningar, men den senare kanske det blir mindre av eftersom huvudkaraktären inte är en tjejtjusare längre.

 

Jag fick lite Teekyuu-vibbar. Humorn var ganska rapp och absurd. Fast jag tyckte inte den var lika kul som Teekyuu. Jag kanske bara inte var på humör. Gillade annars hur den var tecknad, och slutvinjetten var skoj och katchig. 10 minuter per avsnitt.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Poco's Udon World: kille som fyllt 30 år kommer tillbaka till sina hemtrakter och finner i sin döda fars (nu nedlagda) udonrestaurang ett mystiskt barn som visar sig vara

en förvandlad tanuki (med ett barnasinne)

. Frågor: vad ska hända med barnet, och vad ska hända med udonrestaurangen, som saknas av trogna kunder?

 

Killen förkastade udonverksamheten och hemstan och plågas nu av skuldkänslor, samtidigt som han saknar sin familj (modern dog långt tidigare). Så troligen kommer han att bearbeta sina skuldkänslor och finna en ny respekt för sin far genom att öppna restaurangen, och bearbeta sitt närhetsbehov genom att bli adoptivpappa till barnet som förmodligen kommer att kallas Poco. (

"Pom-poko" är ljudet av en tanuki som trummar på sin mage.

)

 

Jag väntar mig något som Sweetness & Lightning: matlagning klätt med gullegull och ett par nypor drama. Poco's Udon Worlds första avsnitt imponerar inte, men det är kompetent nog. Jag tycker att man får en god pejl på hur serien kommer att arta sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

TO BE HERO handlar om en ensamstående pappa som en dag blir en superhjälte men samtidigt förlorar både sitt snygga utseende och sin charm. En hel del humoristiskt våld och sexanspelningar, men den senare kanske det blir mindre av eftersom huvudkaraktären inte är en tjejtjusare längre.

 

Jag fick lite Teekyuu-vibbar. Humorn var ganska rapp och absurd. Fast jag tyckte inte den var lika kul som Teekyuu. Jag kanske bara inte var på humör. Gillade annars hur den var tecknad, och slutvinjetten var skoj och katchig. 10 minuter per avsnitt.

 

Hå, jag hade fått för mig att Kōshi Rikudō (Excel Saga, Pandora in the Crimson Shell) hade ett finger med i spelet här, men det hade han inte. Det här är ett originalverk. Men Shinichi Watanabe (Excel Saga) regisserar åtminstone!

 

Det var bara två skämt som jag skrattade åt --

kackerlackan som säger att "Ossan" (hjälten) måste gifta sig med den, och när Ossan bara kan säga "röv, höhö" åt kvinnorna han räddade

-- men det är ändå fler än många andra.

 

Slutvinjetten var väldigt käck. Och på kinesiska, tyckte jag, men det har du redan pratat om på IRC om jag minns rätt. (Red.: I en statusuppdatering, var det ju!)

Redigerad av Sceleris
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Keijo!!!!!!!!: I en värld där den mest populära kampsporten är "vattensumo med bara bröst och rumpa" vill Nozomi bli allra bäst like no one ever was...för att tjäna storkovan. Så ja, vi har en typiskt yngling från valfri shonen-serie som vill bli bäst på något, byt ut könet och agendan i förbifarten och sedan lagt till en dialekt. Förståelsevis är denna serie inte för alla men med en mindre seriös ton och en imponerande animation kan det vara värt en titt.

 

Kaiju Girls: Jättemonster (typ Godzilla) lever vidare i vissa flickors själar, vilket gör att dessa kan förvandla sig till en kaiju. En kortisserie med slice of life och unik animation, Kaiju Girls är mer en hjältebyggarhistoria än monsterslagsmål. Vissa likheter finns med Puchimas, spinoffserien till Idolmasters. Charmigt som sockervadd.

 

Hibike! Euphonium 2: Det är redan känslor från början när gamla sår rivs upp från förra läsåret. Man känner kniven mot strupen direkt jämfört med förra säsongen. Jag älskar det KyoAni gör här och deras animation i denna är lika imponerande som första säsongen.

 

Brave Witches: Känns som en throwback till första Strike Witches, likt en jämförelse mellan Stjärnornas Krig och The Force Awakens så ser man ett mönster och arketyper. Men jag ser bara mer Strike Witches så jag är helnöjd. Förhoppningar på cameos intensifies.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Drifters: Föreställ dig att Kouta Hirano, mannen bakom Hellsing, beslutade sig för att ta inspiration från Fate- universumet så vet man på ungefären vad man kan vänta sig; Historielektioner, massvis med fantasyelement och tonvis med blod.

 

Izetta, The Last Witch: En alternativ historia om andra världskriget som skildrar det tyska imperiets invasion av den lilla nationen Elystadt (Österriket), fast med lite mer magi. Ett väl etablerat och framfört manus gör detta äventyr/krigsdrama riktigt sevärt.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Drifters

Blodig samuraiaction med andra världar och andra historiska hjältar. Helt okej men inte mycket mer än så efter första avsnittet. Tycker huvudpersonen borde tagga ner lite och inte dra svärdet så fort han ser en främmande perosn.

 

Mobile Suit Gundam: Iron-blooded Orphans 2nd season

Mer av samma stuk som i förra säsongen. Det verkar ha gått en stund mellan första säsongen och den här men inte mer än kanske ett år. Första avsnittet påminde en del om det allra första avsnittet bortsett att man kände till flera av personerna som visades men det verkar som att några ansikten ska introduceras.

 

Keijo!!!!!!!!

Såg på ANN för ett tag sen att den skulle komma som animé och de länkade till första avsnittet till mangan som jag spanade in. Tjejer som står på en flytande platta i en bassäng och har som mål att putta ner de andra deltagarna med brösten eller baken lät som många andra skräpserier som producerats. Jag var mer intresserad av att se hur det utfördes än att se själva serier, fast jag måste medge att det inte var så illa som jag först trodde. Visst den är löjlig på många håll men den tar sig i alla fall inte på allvar som vissa andra serier som försöker vara något den aldrig varit närheten av att vara. All action är typiskt animé-sport där tiden saktar ner och vissa personer har olika signaturrörelser som bara de eller få använder. 

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En lista, i ordningen som i bilden, på vilka serier som svenskar kan se på olika streamingtjänster.

 

Regalia

Heybot_____Crunchyroll

Dream Festival_____Crunchyroll

Nyanbo_____Crunchyroll

Digimon Universe

WWW.Working!!_____Daisuki

Magical Girl Raising Project_____Crunchyroll

Bloodivores_____Crunchyroll

Tama & Friends

Time Bokan 24_____Crunchyroll

Bubuki Buranki 2_____Crunchyroll

Izetta: The Last Witch_____Crunchyroll

Vivid Strike

Uta no Prince-sama 3_____Crunchyroll Daisuki Viewster The Anime Network

Tiger Mask W

Chi's Sweet Home 3

Mobile Suit GUNDAM Iron Blooded Orphans 2_____Crunchyroll Daisuki

My Wife is the Student Council President_____Crunchyroll

Magic-Kyun! Renaissance_____Crunchyroll

Idol Memories

Monster Hunter Stories_____Crunchyroll

Cardfight!! Vanguard G_____Crunchyroll Daisuki

Show By Rock 2_____Crunchyroll

Ame-iro Cocoa in Hawaii

PePePePengiin

Touken Ranbu Hanamaru_____Crunchyroll

Ao Oni_____Crunchyroll

Joker säsong 4_____Crunchyroll

3-nen D-gumi Glass no Kamen

Scorching Ping Pong Girls_____Crunchyroll

Gakuen Handsome_____Crunchyroll

Trickster_____Crunchyroll

12-sai 2

Magic of Stella_____Daisuki

Matoi the Sacred Slayer_____Viewster The Anime Network

Nanbaka_____Crunchyroll

Soul Buster_____Crunchyroll

Ninja Girl & Samurai Master_____Crunchyroll

Natsume Yujin-cho 5_____Crunchyroll

Cheating Craft_____Crunchyroll

To Be Hero_____Crunchyroll

Crane Game Girls Galaxy_____Crunchyroll

Bungo Stray Dogs 2_____Crunchyroll

Anime De Training! XX_____Crunchyroll

Nazotokine_____Crunchyroll

Teekyu 8_____Crunchyroll

Kiitaro's Yokai Picture Diary_____Crunchyroll

Mahou Shoujo Nante Mouiidesukara 2_____Crunchyroll

Sound! Euphonium 2_____Crunchyroll

Brave Witches_____Crunchyroll

Yuri on Ice_____Crunchyroll

All Out_____Crunchyroll

Flip Flappers_____Crunchyroll Viewster The Anime Network

Keijo_____Crunchyroll

Kiss Him Not Me

Girlish Number_____The Anime Network

Miss Bernard Said_____Crunchyroll

Lostorage Incited WIXOSS_____Crunchyroll

Drifters_____Crunchyroll

Haikyû 3_____Crunchyroll

Ajin 2_____Netflix (när den sänts klart)

Long Riders_____Daisuki

Poco's Udon World_____Crunchyroll

March Comes in Like a Lion_____Daisuki

Occultic Nine_____Daisuki

Sengoku Chôjû Giga_____Crunchyroll

ClassicaLoid_____Crunchyroll The Anime Network

Hagane Orchestra_____Crunchyroll

Fune wo Amu

Luger Code 1951

Pokémon Sun & Moon

  • Uppröstad 4
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Sämsta säsongen på länge, finns inget vettigt att titta på alls :(

 

Vad är dina kriterier? Jag har inte kollat in mycket (men nämnvärt är Haikyû 3, som är fantastiskt, och Poco's Udon World, som är 2QT), men jag ser mycket intressant. Iron Blooded Orphans 2 verkar vara bra krigsdrama, Euphonium 2 verkar vara ett fortsatt fenomenalt ungdomsdrama, Yuri on Ice verkar vara djupt skickligt, och prisbelönta March Comes in Like a Lion har jag svårt att misstro.

 

Nu kanske inget av det faller dig i smaken, men att inget av det skulle vara "vettigt" låter hårt.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det första intrycket man får är ju att det verkar finnas en majoritet av trash. Men det är ju inte något som är unikt för denna säsong, brukar vara så för det mesta tycker jag. Det finns även en hel del som verkar gå att se, men ingenting som verkar direkt superlovande som det åtminstone brukar finns en eller två serier som är. Sen är ju allas preferenser förstås olika.

 

Jag såg precis ett par avsnitt av Kiss Him Not Me. Den verkar i princip handla om ett gäng grabbar som vill ligga med en tjej nu när hon inte är överviktig längre. Jag har mycket svårt att sympatisera med dem då premissen gör dem till assholes så har den inte mer att komma med så blir det nog en drop snart :D

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

To Be Hero visade sig vara... eh? Sådär. Den är rolig ibland, men även ofta inte. Ganska mycket "vara äcklig"-humor. Den är ungefär lika rolig på tio minuter som Nobunaga no Shinobi är på tre. Den senare är rätt skojig. Och har trevlig musik.

 

Jag har dessutom äntligen - efter alla dessa år - sett ikapp Teekyuu. Den är fortfarande Teekyuu. Men jag tror säsong sju var bättre än åtta än så länge.

 

Red: När jag la till karaktärer till To Be Hero på myanimelist så upptäckte jag att dotterns röstskådis är en popidol och det här är hennes första animejobb. I avsnitt 4 hade hon en utdragen gråtscen, och äää... jag har nog hört mer proffsigt skådespelande i min tid. Varje gång jag märker något sånt så tänker jag på det avsnittet i Shirobako när de diskuterar vilka skådisar de ska anlita. Det kan inte vara lätt alltid att jobba i underhållningsindustrin.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Keijo!!!!!!!! har fått en massa uppmärksamhet, så vi drog ihop några gubbar för att se vad det var frågan om. Det var... roligare än jag hade förväntat mig. Egentligen passar allt ihop jättebra. Serien fungerar som en vanlig sport/actionserie för barn, fast utseendet är precis lika löjligt som innehållet. Och det är väl det som är så kul. Karaktärerna tar allt på så stort allvar fastän konceptet är så löjligt. Det blev några referenser till Girlchan in Paradise.

Det enda dumma beslutet... nej, allt är rätt dumt. Det enda beslut jag inte helt förstår är hur perfekt huvudkaraktären är. Hon är munter och accepterar alla, hon är konventionellt snyggast och hon är uppenbart bästa sportaren från första början. Hon hamnar pga en formalitet i plebejklassen, men hon är ingen underdog på riktigt och hon har inget internt drama. Det påminner mig om Cart Drivers recention av Mahouka.

 

 

Tatsuya Shiba is a highly talented magician who has been placed in the crappy kids class. He’s there because he is bad at pushing a square inch wooden block across a floor with his mind. This is the only thing he is bad at in the world of magic. He is a master magician who can cancel out other magicians magic. He’s baffling intelligent to the point that he can calculate mind-bogglingly complex magical problems in milliseconds. In his spare time he’s the world’s greatest engineer, fronting as the mysterious Silver creating the best magical equipment in the world. He solves magical problems that the rest of the world have been struggling with for years. He creates the power of flight on a whim. He can see through walls. He can take down an entire platoon of terrorists by himself. He can detonate the power equivalent of an atomic bomb over anywhere in the world. He can heal all wounds instantly. He can raise the dead. But he is not very good at pushing a square inch block across a floor so clearly he’s a flawed character.

Vem ska jag heja på om ingen har några uppenbara svårigheter eller ens någon ordentlig passion? Det här är något till och med dåliga hanlingar brukar inkludera.

 

Men Keijo!!!!!!!! är så kul i alla andra avseenden. Jag kommer nog se klart på den.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Jag är nog inte lite på Mishos linje, det var inte mycket under hösten jag fann intressant nog vid första anblicken. Kollar ikapp på lite gammalt som jag kommit efter med i stället och såklart Säsong 2 av Euphonium. DEN är däremot sevärd. Likaså Pocos nudelställe som är lite småmysig, men jag undrar jag hur det ska sluta... :P

Men det är kanske något jag missat som verkligen stått ut och levererat? Säg till i så fall så ska jag nog ge det ett försök iaf. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...