Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se julkalender 2016: Toradora


Stekeblad
 Share

Rekommenderade inlägg

Efter några år utan en julkalender så är det dags igen, i år har vi röstat fram Toradora som julkalender!

 

Toradora har 25 avsnitt så jag föreslår vi kickstartar med två (2) avsnitt 1 December (Torsdag), eller så kan ni smygstarta med avsnitt ett dagen innan (Imorgon/Onsdag) för att vi ska kunna se sista avsnittet på julafton.

 

Crunchyroll har Toradora tillgänglig för svenska tittare, både textad OCH dubbad, vad ni nu helst föredrar. http://www.crunchyroll.com/toradora

Det enda problemet är att endast de 6 första avsnitten är tillgängliga för de som inte har premium. Vill ni vara med och titta med oss fast ni inte har premium finns det olika prova gratis premium att använda eller om det inte fungerar så kan vi som är premium försöka skrapa ihop gästpass (ger 48 timmars premium).

 

Hoppas ni ser fram emot årets julkalender! Under torsdagen kommer jag komma med mina tankar om avsnitt 1 och 2 skriv gärna vad ni tycker om avsnitten.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 1 & 2

 

En huvudkaraktär som ser läskig ut men egentligen är snäll, och en som inte ser så farlig ut men som kan vara riktigt skrämmande.

Hon fick inte chansen att banka minnena ur honom i första avsnittet, men det ser ut att komma många fler chanser efter som att han redan lagat mat två gånger åt henne (och städat halva huset)

 

De har en sparka på lyktstolpe fest och det verkar roligt (någon som är ledig till helgen?) Taiga försöker berätta sin kärlek men det gick inte som hon väntat, istället binds hon ännu mer ihop med Ryuji, för mig lät det som det slutade med en indirekt "jag älskar dig" mellan dem.

 

Så lite om musiken: både start och slutlåten har karaoke text vilket är ovanligt på Crunchyroll, jag gillar när det finns. I slutet av andra avsnittet så spelades "Lost my pieces" i bakgrunden som jag tycker är mycket fin, känner igen låten för jag har den på Osu!

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blev avsnitt 1 & 2 för mig med!

 

Jag såg den ju senast för något år sedan men hade ändå hunnit glömma en hel del detaljer vilket är fördelaktigt. Ryuuji ser ju inte i närheten av lika intimidating ut som personerna omkring honom tycker. I nuläget är han awesome och han skulle gärna få komma hem till mig och städa, medan Taiga mest förefaller vara en jobbig ingrate. Hmm vad mer?

 

Fågeln levererade. Kitamura verkar vara den enda karaktären med en färsk hjärna. Hur ung är Ryuuji's morsa egentligen? Also, RIP stolpe.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 3

 

Hur många deltidsjobb har hon? (hette hon Minorin?) Hon har dessutom tid att öva med laget!

 

Taiga fortsätter vara livsfarlig arg.

 

Dlatch, kopplade inte fågeln som Sceleris nämnde i omröstningstråden med papegojjan förrän jag läste ditt inlägg. Den verkar dessutom behöva besöka doktorn, den ser inte frisk ut alls.

 

Håller med om att Rjuuji's mamma är väldigt ung, antog det var Rjuuyi's storasyster först tills han kallade henne mamma...

  • Uppröstad 2
  • Nedröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nej, här är det på tok för dött!

 

Avsnitt 4 och 5
 
Vi har en ny tjej i serien med dubbla personligheter.
Hon är lite lik Taiga fast slåss mer med ord än med händerna.
I klassrummet efter skolan kom hon in och berättade för Taiga att hon varit på lärarrummet, att Taiga inte har några vänner (eller jo, en). Taiga frågade då hur länge hon kunde uppehålla sina båda personligheter och att det vore allt för lätt att avslöja det för alla andra i klassen, nya tjejen såg lite rädd ut. Vi får se om och när hennes andra personlighet avslöjas eller inte.
 

 

Är det någon som kollar på Crunchyroll och inte har premium som behöver hjälp med provperiod eller gästpass? Utifall att så är mina tankar om avsnitt 7 inuti en hide-tagg.

Har inte skrivit ner några kommentarer för avsnitt 6.

 

 

Avsnitt 7

 Ett pool-avsnitt. (vad är detta för julkalender? :D )
Poolen har precis öppnat, alla handlar badkläder och det visar sig att Taiga inte kan simma. Trotts Taiga's specialbehandling med 150 imitationer för något avsnitt sedan forsätter Ami att retas och vara jobbig. Effekten gick över fort, hoppades det skulle fungerat bättre.
  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Idag är det avsnitt 15! Vi är en bit över halvvägs nu!

 

Jag gillar serien riktigt mycket såhär långt, senaste avsnittet slutade med att Taiga gick med i valet för att bli elevrådsordförande efter att Kitamura absolut inte vill vara med i valet. Undrar om eleverna är mer rädda för konsekvenserna av att Taiga vinner eller vad hon kommer göra mot de som inte röstar på henne...

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ep17 , Dags för lite jul stämning i serien ;)

 

Fåglen inko-chan är min favourit karaktär hittils haha underbar pappegoja.

 

skämt åsido, börjar bli lite intressant när man märker att Ryuji stannar till och tänker efter, när han ser Taiga med Kitamura. Det blir ändå det på något sätt man sitter och väntar på att någon av Taiga och Ryuji ska märka sina känslor, så hoppas på lite utveckling efter detta.

 

Precis som stekblad säger också Taiga börjar bete sig lite annorlunda vilket är kul för omväxlings skull om inte annat. Det gör också att hon känns mer distant ifrån Ryuji på något sätt , kanske därför han stannar till i slutet och tänker till när han ser taiga med Kitamura?

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 19
 
Var är Taiga? Var är Ami?
De står på scen och sjunger en julsång tillsammans!? Det var oväntat, de kan vara bra vänner om de försöker.
 
"Det är inte så att tomten faktiskt finns. Det är därför jag är ensam i år igen. Och därför jag kommer vara ensam nästa år igen."
 Säger Taiga. Alla är på skolan, varför gick hon därifrån (pga Minorin+Rjuyi), gå dit igen istället för att gråta ensam hemma.
 
De tjatade på henne att hon skulle komma och Minorin kom faktiskt till festen men hon sa bara några kryptiska meningar om UFO till Rjuyi och sprang iväg igen.
 
Lite djupare funderingar:


Miniron och Rjuyi pratade om UFOn när de var i Amis strandhus tidigare, vilket de också nämnde i avsnittet. Sa en av dem något i stil med "Jag vill se UFO med dig"? vilket jag tolkar som ett avlägset "Jag älskar dig". När Minorin sa i dagens avsnitt att hon inte längre är lika intresserad av att se ett UFO blir det som ett "Jag älskar inte dig". Rjuyi tog det som om han blev dumpad. Minorin sprang iväg. Minorin tycker visst om Rjuyi men såg på vägen dit hur Taiga grät och skrek RJUYI och har sett hur bra de passar ihop och därför vill se de två tillsammans istället?
 
Taiga verkar ha insett att hon vill ha Rjuyi när hon sprang ut och skrek hans namn ut i mörkret. Såg ut som att Rjuyi kanske insåg att han vill ha Taiga medan han satt och vänta på Minorin.
 

Väntar spännande på nästa avsnitt imorgon.
  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ep19,

 

Börjar förstå varför folk röstade fram denna serien som jul serie, hade verkligen glömt bort jul avsnitten.

 

Precis som stekblad sa, det var rätt oväntat med uppträdandet och sången. Jag tyckte de passade väldigt bra in som ett litet break i triangel dramat. Kändes väldigt väl planerat istället för bara ha lite skämt osv mellan dramat och faktiskt la in ett jul uppträdande. Det byggde också upp lite känsla inför resten av avsnittet.

 

 

Jag tolkade UFO kommentaren likadant, vilket kändes lite långsökt och kryptiskt men på vilket annat sätt kan man tolka det?

 

 

Slutet på avsnittet , där händer det grejer, tycker man kan tolka allt på lite olika sätt. Man hoppas taiga får tårar pga av att hon börjar inse att hon faktiskt gillar Ryuji, men skulle också kunna vara att hon inte vill mista honom som vänn.  Ryuji sedan som blir "dumpad" ramlar han bakåt för han blir lättad av att de hände? Om de verkligen vore genuint så borde han aldrig ha lånat sin kavaj med presenten och gjort jobbet att åka hem till Taiga, sedan han verkar inte överdrivet glad över att Taiga skickar iväg honom, utan sitter sedan och väntar lite halvt besviken? och kommer på lite små tabbar som telefonen och presenten.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 20

 

Minorin blev mega-nervös när hon tog Ryujis hand vid övergångsstället. Är det en reaktion för att man tycker om någon eller är det något man gör oavsett vem det är?

 

De samlas hos Taiga för en gruppuppgift.

Rjuyi och Minorin tar på sig ansvaret att koka te till alla och de kommer fram till att Taiga har blivit mycket bättre på att hålla det rent hemma. Jämför med de första avsnitten.

 

Taiga verkar dessutom inte längre vara närvös när hon är runt Kitamura, kan det ha varit så att hon var närvös för att hon var kär men nu är kär i någon annan, Rjuyi?

Två tecken i ett avsnitt på att nervös=kär

 

Avsnitt 21

 

Taiga på en pulka, farligare än missiler!

 

Ligger det någon sorts förbannelse över skidorten eller varför bråkar alla? Heter stället "bråkiga bergen"? Det mesta som hände utöver bråk var att flera hörde saker de inte borde ha hört, både från skåpet i tjejernas rum och när Taiga blev räddad och misstog Rjuyi för Kitamura.

 

Hon sa det själv, Taiga tycker om Rjuyi, och nu vet han det. Rjuyi skulle knappast tro det om någon annan sagt det. 

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ep 20 , kändes som det bara var två saker som hände egentligen, när Minorin tog Ryujis hand och att taiga inte verkar nervös runt kitamura precis som stekblad har skrivit. Bra sammanfattat nervös= kär som tidigare skrivit av stekblad. Det ända som krockar lite i mitt huvud , visst man kan vara kär på olika sätt , men Taiga verkar väldigt sällan nervös runt Ryuji men kan också vara för det är en annan sorts kär.

 

ep21

 

Här satte de igång rejält och hårspännet verkar vara en  bra trigger för action, skapats rätt mycket reaktioner runt hårspännet.

 

Måste säga väldigt bra avsnitt jämfört med tidigare, för här börjar det äntligen hända lite saker, Visst det blir mycket tjabb och Minorins högerkrok är inte att leka med. Det fina med allt bråk är att det blir lite uppklarning på saker och ting även för sido karaktärena, de trycker på varandras knappar för att få fram känslor som förhoppningsvis kommer ge resultat.

 

Höjdpunkten på avsnittet måste ändå vara slutet, Taiga erkänner att det finns känslor for Ryuji, frågan är bara vad Ryuji kommer göra åt det, kommer han låtsas som inget har hänt och älta över det? eller kommer han göra något åt det? Förmodligen kommer de bli lite panik känslor hos Taiga om hon får reda på misstaget Kitamura=Ryuji.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 22.

 

Ryuji blev det mest om i detta avsnittet , öppningen på avsnittet talar för sig själv om vad han känner. blir även lite hintar som de blir faktiskt nervösa när deras ansikten kom nära varandra Ryuji och Taiga, Han träffar även på Minorin men det blir inga tankar kring henne utan istället senare under avsnittet träffar han Taiga och märker att han inte vill Taiga ska gå , sedan kommentaren "it feels so right when shes beside me" eller liknande. 

Intressant dock , han ber sin kompis ta åt sig äran för rädda Taiga och även bekräftar för Taiga att det var Kitamura som räddade henne. Gör Ryuji detta för han vet inte hur han ska hantera situationen ? och även kanske är lite osäker än på vad han känner? annan sida är när Taiga tar upp det , är det för att få en respons av Ryuji på vad han känner? eller försöker hon bara rädda situationen för hon skäms?

 

 

Mindre relevant men ändå lite intressant , Minorin säger hon har gjort sitt beslut till Ami? inte om vad men bör gälla Ryuji, Kan de bli en confession från Minorins sida kanske?

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 22

 

(före intro) Var det bara en dröm!?

Hängde inte helt med vad läraren sa, Taiga + lost. Dog hon!?

 

(efter intro) Nej, hon lever och förra avsnittet hände. I skolan så ber Ryuji Kitamura att låtsas som att det var han som räddade Taiga.

 

Efter några dagar så dyker Taiga upp igen utanför Ryujis dörr, efter att tillbringat några dagar med sin mamma. Hon vill komma in för att hon har glömt nycklarna och tänker klättra in i sitt hus genom fönstret.

 

När de sitter framför Inko-chan's bur så får Ryuji en känsla, som jag har svårt att beskriva i ord. Han känner... när han sitter bredvid Taiga... att det är rätt plats för honom, att det är där han vill vara? Vilket också Jiicoos uppmärksammade.

 

De pratar om vad som hände den där dagen på klassresan. Taiga berättar att hon drömde att hon berättade saker för Kitamura. Ryuji ljuger och säger att det faktiskt var Kitamura som hittade henne men att att hon var medvetslös. På Jiicoos fråga om varför han ljuger, kan en del av det ligga i hur Taiga skulle reagera på sanningen? BAKA RYUJI! *hårt slag* *ömsesidigt pinsamhet*. Enklare och mindre smärtsamt att ljuga. Han fick flera smällar redan i entrén.

 

De har båda insätt vid det här laget att de vill ha varandra, kommer någon av dem få mod nog att kunna säga det? Kommer vi få ett helt glatt Ryuji <3 Taiga-avsnitt, att de får varandra i slutet av sista eller blir det kanske ett sorgligt slut med fel kärlek och Lost my pieces i bakgrunden? (Långsam sorglig låt som gått i bakgrunden flera gånger och som jag också nämnt i ett tidigare inlägg.)

 

Ami... Hon verkar beté sig som hon vet vem alla egentligen verkar tycka om fast de inte själva vet, vem gissar på att hon tycker om Ryuji även om hon vet det själv eller inte?

 

 

 

Något verkar vilja bråka med min styckesuppdelning och placera allt i ett stycke...

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 23 ,

 

Första delen på avsnitt 23 känns ganska händelselös , kändes som de blev mest fokus på Ami och lite andra små saker.

 

Först på slutet så började de hända saker, Taiga får reda på att Ryuji vet, och blir ställd mot väggen. Rätt ovanlig metod och Ryuji säger inte ett ljud mer eller mindre, måste vara att han är chockad. Som sagt rätt ovanlig metod blockera dörrarna och bästisen konfronterar Taiga, tror jag själv hade reagerat liknande som Ryuji, hade nog själv blivit tyst och chockad.

 

Intressant dock , Taiga ger inga svar överhuvud taget när detta händer , även om de pushar henne ganska rejält, ska bli sjukt kul och se nästa avsnitt och se om hon ger något svar till både Minorin och Ryuji.

 

 

Sidnoter , Inko-chan vilken sjukdom kan den stackars fåglen ha?

Får lite panik på morsan också med sin, de löser sig attityd , klart som fan Ryuji blir stressad av de, JAG blir stressad av att se henne reagera sådär. Det är väldigt fint att hon bryr sig om Ryuji och vill hans bästa, men mest själva attityden som stressar mig. Kanske är detta endast för vara en ännu en kontrast mellan Ryuji och Taiga, en motsats då Taiga
s mamma beter sig tvärtemot.

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Inko-chan borde ha besökt läkaren för lääänge sedan
 
Avsnitt 23
 
Ryujis mamma blir sjuk och det blir så att Taiga och Ryuji får ta hennes shift på bageriet. När de står I bageriet kommer flera från klassen förbi, bland annat Noto som ser ut att ha trasiga bågar på sina glasögon:
Bild

Loj2.png

Försäljningen går inte bra så Taiga ringer in Ami, först är hon motvillig men sedan så går hon med på att hjälpa till och kunderna bara strömmar in.
 
Taiga köper med sig lite choklad och det sista vi ser av den dagen är att hon STÅR I SITT EGET KÖK OCH BAKAR MED DEN!
 
Ryuji glömde berätta för Minorin att han och Kitamura kommit överens om att ljuga för Taiga om hur det gick till när hon blev räddad. Först står hon stilla överaskat men sedan så blir hon FÖRBANNAD!

 

Efter att ha skrikit lite in i en gråtande Taigas ansikte och sett henne springa iväg så tvingar Minorin Ryuji till att ta ett beslut, normalt väljer han en passiv roll så det blir svårt för honom. Vad han väljer ser vi inte för där slutar avsnittet.

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 24

 

Det hände mycket i det här avsnittet

 

"Vad gör du här?"

"Rör mig inte!"

"Sluta vara så svår! Vad kan du möjligen åstadkomma själv!?"

 

Jag antar det var Taigas mamma, verkar väldigt överbeskyddande. Hon har nog något att göra med att Taiga inte lämnat in uppgiften om vad hon vill göra i framtiden.

 

Taiga säger till Ryuji: Sluta prata om "om jag inte fanns..." *knuffar ner Ryuji från bron*

Vad hände med Taiga? Från nästan gråtande "dö inte" till "sluta plaska i vattnet". När Ryuji är på väg att säga "jag älskar dig" till Taiga så avbryter hon honom och hoppar ner från bron hon också! 

De verkar tycka lika och bestämmer sig för att säga det samtidigt, "jag äl--" *Ring, ring* telefonen ringer...

 

Hemma hos Ami:

"Vad ska ni göra nu?"

"Vi ska rymma!"

"VAAAAAAAAA!!!"

 

Fick de ett nytt tillfälle att säga de magiska orden "Jag älskar dig"?

 

Ska se sista avsnittet nu.

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 25

Ryujis mamma kommer springande hem till sina föräldrar där hon stöter på Ryuji precis innanför dörren, precis därefter dyker de upp bakom henne och hon börjar gråta.

När Taiga och Ryuji kommit hem igen så ser Taiga att hon har flera meddelande från sin mamma, arga, ledsna och så "Klara dig själv, jag sticker". Kommer de reda ut det eller kommer det ta flera år som för Ryujis mamma?

Taiga lämnar skolan! Nu när allt var så glatt! Så fort läraren är klar med att berätta den tråkiga nyheten drar alla i klassen upp telefonerna och det är pipande överallt!

Efter skolan går Ryuji upp till Taigas rum igen och ser att hon glömt flera saker. Han mumlar ~'klumpeduns'~ (klutz) och så plötsligt skickar Taiga ett meddelande och kallar honom samma sak! Hon skickar också en bild till alla i klassen, är den helt svart? (Eller vill de som gjorde serien inte visa oss vad den föreställer?)
Det var den ensamma stjärnan hon såg!

Medan slutlåten spelas (för sista gången) lyckas Inko-chan säga "Inko-chan" och alla tappar hakan (Tittarna och Ryujis mamma)

Avslutningsdagen, flera på skolan har börjat glömma bort vem Taiga var när Ryuji ser Taigas hår fladdra i fönstret, gardinen? Nej, DET VAR TAIGA! Det slutade lyckligt, men var på gränsen att sluta sorgligt.

 

Sammanfattning

 

Jag tyckte detta var en riktigt bra serie. Jag skrev mina tankar om avsnitten medan jag såg dem och sedan gjorde lite ändringar och läste igenom det innan jag lade upp det. Det är därför jag skrivit saker som:

Hon skickar också en bild till alla i klassen, är den helt svart? (Eller vill de som gjorde serien inte visa oss vad den föreställer?)

Det var den ensamma stjärnan hon såg!

vilket kan se lite konstigt ut när man läser det. Med detta sättet att skriva visar jag mina tankar under tiden jag såg avsnittet. Ett annat sätt att skriva är att skriva som man sätt hela avsnittet och sedan efteråt skriva ner sina tankar, då skulle ovanstående kunnat se ut lite såhär.

När Taiga skickade en bild till alla i klassen trodde jag först att hon skickade en helt svart bild eller att de som gjorde serien inte vill visa oss vad den förställer, men sedan fick vi se att bilden är på den ensamma stjärnan som hon såg.

 

Det kändes som om idén med att se en julkalender tillsammans skulle misslyckas i början men sedan kom Jiicoos och rädda tråden, tack!

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 24

 

Låt actionen börja, Sjukt skönt att Ryuji faktiskt rörde på sig på direkten , ingen tvekan i kroppen utan han går faktiskt fullt ut i hela avsnittet tycker jag.

 

Tyckte Minorins bekännelse var aningen stressad och fick inte så mycket fokus utan blev mer fokus på hur hon tacklar att bli nekad, vilket kanske var smart också för att inte ta upp allt för mycket tid av slutet på serien.

 

Jag måste också passa på att erkänna , har mer förståelse för Taiga just nu , Kan ändå tänka mig om man har väldigt mycket problem att det kan kännas distant att älska någon eller att det blir några trapp steg för mycket. Att hon valde en passiv roll börjar jag få lite förståelse för , istället för någon som bara exempel blyg och dåligt självförtroende.  Ska bli intressant och se hur detta löser sig i sista avsnittet gällande föräldrar problemen och allt kring att de ska vara tillsammans.

 

Mamman, hon gör mig smått tokig, även om hon menar allt väl, visst att man vill allt de bästa för sina barn men ändå med en verklighetsförankring. Det borde vara enorm press på Ryuji där han inte får hjälpa till och ser sin mamma jobbar x antal jobb, full förståelse också där på att han till slut exploderar.  

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Avsnitt 25 och avslutning,

 

Stekblad, haha man tackar men där kan jag inte ta åt mig äran, skulle nog hellre säga du räddade tråden som fortsatte skriva utan motsvar så tack själv.

 

Inko-chan gör sin livs insats i slutet på serien som stekblad skrev och sa sitt namn för första gången, så nära som den fågeln är att gå över till andra sidan så får man faktiskt se de som en redig insats.

 

Vad ska man säga, sista avsnittet och avslutet , De jag gillar är att man fick se en redig kyss , vilket inte är helt vanligt på high school draman. Giftermål och rymmer hemifrån köret , måste säga där fångade de tonårs kärleken rätt bra, de kändes rätt genuint skulle nog kunna föreställa mig att någon yngre person runt 16 år skulle kunna ha liknande tankar om de är riktigt kära.

 

 

Var serien sevärd?

 

Den är helt klart sevärd gav den 7/10 på MAL, kan tycka de var rätt intressant med alla kontraster, lång kille som ser elak ut, kort tjej som ser söt ut men våldsam, rik och fattig familj , Ryujis mamma som verkar över engagerad och taigas mamma som verkar vara motsatsen. Inte nödvändigtvis de som gjorde serien bra , men de fångar intresset.Jag har sett den en gång innan men hade faktiskt glömt bort innehållet helt. Jag tycker stundvis att den är bra och fångar intresset men den har också rätt många delar enligt mig, som inte håller så bra standard även där vissa moment kan börja irritera lite. på plus sidan så tycker jag den har en behaglig stil som den är ritad och måste säga 25 avsnitt med triangel drama , att den ändå gjorde ett rätt bra jobb att hålla intresset vid liv.

 

Med de så får jag önska en GOD JUL ;)

  • Uppröstad 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

För att undvika skriva 3, 4, 5 inlägg i rad själv och låta andra vara med och skriva så avvaktade jag att posta tankarna om avsnitt 4-7 i hopp om att någon skulle hoppa in. Jag tänkte på samma sätt för 8, 9 men sedan så började jag tvivla på att någon ville vara med.

Jag var nära att ge upp vid avsnitt 13-14 och skrev en statusuppdatering om att inga ville vara med och prata om serien. Jag kan inte säga åt andra att skriva om jag inte skriver själv så jag började skriva igen med ett inlägg för avsnitt 15.

Jag ger er ett par dagar att se statusuppdateringen, avsnitt 16.

Avsnitt 17.

Avsnitt 18 tog jag inga anteckningar för, hoppet började tryta men då kom Jiicoos.

 

Inte långt efter att jag sett sista avsnittet gick jag en promenad ute och såg en ensam stjärna på himlen titta fram bakom molnen. Jag tänkte dra fram mobilen och ta en bild men han inte innan ett moln gled in framför. Vad tror ni jag kom att tänka på? 

Stjärnan Taiga såg

 Jag såg inte den stjärnan igen. (Eller någon annan.)

 

Ska kolla vilka serier som kommer i januari. Normalt väntar jag med att se serier tills de slutat sända men startar det en diskussion om en serie som låter intressant så får jag flytta runt lite i min lista över serier att se.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ah de låter rätt genomtänkt och bra tanke Stekblad tror inte man kunde göra mycket mer än du gjorde faktiskt.  Jag såg faktiskt status uppdateringen och även att du kommenterade de i IRC kanalen.

 

Det skulle faktiskt varit rätt fränt om du lyckades ta bilden och postat den här ;) tanken var fin.

 

Jag skulle lätt vara på att följa någon serie i Januari.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...