Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime våren 2017


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Mer anime tar slut! Som till exempel Eromanga-sensei. En 240 minuter lång serie som jag har fått 480 minuter underhållning från. Sista avsnittet sammanfattar vad jag ogillar med serien. Det består av en enda scen, och den för inte handlingen framåt på något sätt. Scenen innehåller bara snusk och humor som inte är rolig. När serien väl har en handling (romans) så känns det mest bara som en röd sill, för vi vet redan vilka karaktärer som är otp. Det är klargjort från första början vilka som mest av alla vill ligga med varandra. Nästan allt som händer är en slöseri med tid!

 

Men jag är inte direkt arg på Eromanga-sensei. Det var ofta den var "så dåligt att det är roligt" för mig. Roligare än Oreimo. Kommer det komma mera? Jag vet inte, jag kan inte hitta några säljsiffror för den... Men om det kommer mera kommer jag antagligen se det. Jag äter sopor till frukost.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Volbla:

Men jag är inte direkt arg på Eromanga-sensei. Det var ofta den var "så dåligt att det är roligt" för mig. Roligare än Oreimo. Kommer det komma mera? Jag vet inte, jag kan inte hitta några säljsiffror för den... Men om det kommer mera kommer jag antagligen se det. Jag äter sopor till frukost.

jag har ännu inte sett sista avsnittet men vet redan att det är "Serien tog slut på avsnitt 11 egentligen så här är ett herpaderp avsnitt!" avsnitt, men hursom... Men jag håller inte med dig. Oreimo var bättre, även om den också gjorde mig sur för ja, Kirino är en stor douchebag, men eromanga var som bäst när andra huvudpersonen inte är med i bilden. Då är det illa i min åsikt D: Sedan känner jag också att oreimo hade mer karaktärsutveckling än vad ero hade. ...Jag kände mig tvungen att ranta lite på serien så tog tillfället i akt D:

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Jag har sett klart två stycken serier från våren, Dungeon ni deai wo motomeru no wa machigatteiru darou ka gaiden: sword oratoria och Attack on Titan  Säsong 2.

Dungeon ni deai wo motomeru no wa machigatteiru darou ka gaiden: sword oratoria kändes som ett naturligt val eftersom jag tyckte att originalserien var rolig att titta på. Jag förstod att det rörde sig om en sidohistoria men hoppades att få reda på mer om Ais Wallenstein, det fick jag förvisso men inte genom henne själv utan genom en alv vid namn Lefiya. Just hon är mitt största problem med den här serien, hon har inget djup, är mjäkig och irriterande röst. Så fort hon har fokus så blir det jobbigt medan när hon inte är med så känner jag lite av magin från originalet. Vi får åtminstone veta mer om Ais så det är ett plus men jag hoppas att det kommer en säsong 2 så att vi får följa Bell igen för det var mycket roligare.

Attack on Titan säsong 2 börjar tar vid precis där första säsongen tog slut. Först funderade jag på om jag skulle titta på den eller inte eftersom jag följer mangan men mindes hur snygga vissa actionscener såg ut så jag tittade på den. Det var inte lika många som första säsongen men de var där och det ser riktigt coolt ut när de flyger runt som akrobater med livet som insats. Tempot hade kunnat vara något högre för jag känner att när säsongen tar slut så har inte så mycket hänt och den är tyvärr inte lika spännande när man vet vad som kommer hända.   

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...