Hoppa till innehåll
Anime.se

Your Name på svensk bio


Genma
 Share

Rekommenderade inlägg

Som en del kanske redan vet går Makoto Shinkais film "Your Name" upp på biograferna på onsdag denna veckan. I ett mejl från SF svara de på frågan om var de planerar att visa den, och på vilka språk:

Preliminärt kommer Your Name vid premiären 170412 att gå upp med japanskt tal i Stockholm och Göteborg.

 

Med svenskt tal är tanken att dessa städer får filmen 12/4: Stockholm, Göteborg, Malmö, Uppsala, Linköping, Västerås, Karlstad, Örebro och Umeå.

I Uppsala visas filmen även på Fyrisbiografen, både på japanskt samt svenskt tal. Det kan alltså vara värt att hålla koll på lokala, oberoende biografer ifall SF inte visar den på önskat språk i ena egna stad.

 

(Ifall det redan finns en nyhet om detta ber jag om ursäkt på förhand. Jag sökte innan jag postade, men hittade inget.)

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den kommer att visas i en stad där jag bor. Vilket är Linköping. Jag är dock lite velig om huruvida jag ska se filmen eller ej. Jag har rent generellt svårt för regissörens filmer. Men det är klart, den här kan ju för den delen vara filmen som bevisar motsatsen och jag är inte heller direkt bortskämd med att se anime med originaltal med tillhörande väl utförd svensk undertext på en biograf i min omedelbara närhet. Så ja, man borde kanske se den på bio trots allt. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...