Hoppa till innehåll
Anime.se

Försäljning av figuriner


Klona
 Share

Rekommenderade inlägg

Sedan jag kom hem över sommaren så har jag insett att jag aldrig kommer kunna få med mig alla mina figuriner till lägenheten där jag studerar och än mindre få plats med alla så det vore roligare att någon med intresse tog över dem än att de bara står utan att någon tittar på dem. Jag har inte tänkt att tjäna massa pengar på dem men ändå vill jag inte skänka bort dem då de flesta figuriner i min samling är påkostade, jag har inte tänkt ut något pris på dem än men jag hade tänkt lite billigare än vad de går för på Ebay.. Alla figuriner är öppnade men kartongerna finns kvar förutom till de små figurinerna från One Piece. De har stått i Detolf skåp och har endast rörts de gånger jag har dammat dem och bytt plats på dem.

Samlingen finns på https://myfigurecollection.net/profile/Klomega/collection/a och under kommer länkar med bilder på dem. Självklart kan jag ordna närmare bilder på dem om så önskas.

http://imgur.com/qZCWmKJ

http://imgur.com/CqffrYP

http://imgur.com/UaDB8ly

http://imgur.com/kch5Xcb

http://imgur.com/7pXBanc

 

Redigerad av Klona
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var ingen dålig samling! Synd att du känner att den inte kan hänga med dig, är det en studentlägenhet du har eller

är det en fast som du kommer vara i även efter studierna?

Men jag tar initiativet och frågar oavsett ditt svar; Jag antar att frakt möjligheter finns? :D  

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack så mycket, mycket tid och pengar har gått åt till den.

Min situation ser ut som så att jag har samlingen hemma i lägenheten i Köping och jag studerar i Luleå. Till hösten kommer jag påbörja en civilingenjörsutbildning som minst kommer att ta fem år att slutföra. Lägenheten i Köping hyr jag av min mamma och jag skulle vilja rensa lite i den utifall min mamma bestämmer sig att hon vill sälja den eftersom jag inte bor i den förutom på sommaren. Det är även då jag kan beskåda den vilket känns lite synd och då känns det bättre att jag får mer plats och andra kan få titta på dem.

Att skicka dem hade jag räknat med men jag har inte titta så mycket hur mycket det kan gå på och sånt eftersom jag inte har fått jättemycket respons hittills. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aaah, då förstår jag, fortfarande lite synd tycker jag.

Hur mycket kan du tänkas vilja ha för Soukou Akki Muramasa (https://myfigurecollection.net/item/78614) , Dark Angel Olivia samt Deep sea girl (miku)? Gärna priserna var för sig så jag vet hur mycket plånboken eventuellt tillåter ^^; Samt förstår jag att det är svårt att räkna ut frakten änsålänge så det är inget problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Åhå du försöker nypa åt dig de finaste figurerna först. Jag ska titta lite på ebay och myfigurecollection vad som kan tänkas vara ett vettigt pris för dem men jag vill minnas att jag gav en hel del för Dark Angel Olivia. Jag återkommer senare med ett pris.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag tittat runt en del och kommit fram vad jag vill ha för dem. Det är räknat utan frakt.

Soukou Akki Muramasa: 650 kr
Dark Angel Olivia: 850 kr
Deep Sea Miku: 1000-1200 kr

Vad tycker du om de priserna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

On 2017-06-18 at 12:31 sa MathJuice:

Lite nyfiken, vad ligger priset på Maid Saber, Kyou Fujibayashi gym, Kanu från Ikkitousen och Yagyuu Jubei från Hyakka Ryouran Samurai Girls? Vet inte om jag investerar då jag själv har svårt med plats men kan alltid fråga.

Maid Saber: 450 kr
Kyou Fujibayashi: 700 kr
Kanu från Ikkitousen: 350 kr
Yagyuu Jubei: 500 kr

Om du vill ha någon eller några så kan jag ta med dem upp i höst så att du slipper frakt om du inte har bråttom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Min "beställning" ifrån Klona kom häromdagen, men inte haft tillfälle att skriva om det förens nu. Kassa bilder för att mobilkameran suger :v

Figurer är alltid mycket större än man tror med lådor o grejer :D

BPMQaQL.jpg

Gigantisk låda, hur fasen hittade du den Klona? Jag är glad att figurer generellt inte väger så mycket, hade tyckt synd om posten. Säng för skala~

4vXvxgR.jpg

Både papper och plastkuddar :hiss:

xX3pel2.jpg

Olivia och Miku är verkligen stora... :D Muramasa var lite mer i standard storlek

Extra katt i låda bild~

0pVy8uH.jpg

Synd att jag inte kan dra upp några riktiga bilder på figurena i sig, då jag inte har plats för Miku förens i Augusti, men allt ser super schysst ut :3

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Bumpar tråden eftersom jag åker till Luleå om några veckor och då kommer jag inte kunna skicka några figuriner tills jag kommer hem igen.

Soukou Akki Muramasa
Dark Angel Olivia
Deep Sea Miku

Är sålda men resten finns kvar än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 11 months later...

Tillbaka under sommaren så om någon är intresserad av att köpa någon av figurinerna så är det bara att höra av er. Alla finns kvar förutom:

Soukou Akki Muramasa
Dark Angel Olivia
Deep Sea Miku

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
14 timmar sedan sa Truly:

Intressant samling, tyvärr så vet jag att det jag är intresserad av kostar en halv förmögenhet. 

Är det någon speciell du är intresserad av? Kan ju alltid se va det ungefärliga priset är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

7 timmar sedan sa Truly:

Fate/Zero Saber på motorcykeln 
Tera Elin Slayer
Steins;Gate Kurisu
Den lilla EVA 01

Kan inte lova att jag köper nått men du får gärna kasta upp priser iallafall.😄

Jag ska titta upp vad jag kan tänkas vilja ha för dem. Jag jobbar ett ganska dåligt skift just nu så kanske tar någon dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ursäkta dröjsmålet men nu har jag tittat efter priser. Mina priser rättar sig efter priserna som finns på Ebay och de som nämns i kommentarerna på myfigurecollection som jag sedan drar av några hundralappar ifrån. Priset går att diskuteras om det verkar helt oresonligt. Jag märkte även att länken till min samling inte gick fram så tittade på den och nu fungerar den som den ska.

Fate/Zero Saber på motorcykeln: 750 kr
Tera Elin Slayer: 1100 kr
Steins;Gate Kurisu: 800 kr
Den lilla EVA 01: 150 kr

Hör gärna av dig vad du tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerade)

Som med alla samlingar så finns det vissa objekt man är mer nöjd över än andra. Jag har tittat igenom min lite noggrannare och känner att det är vissa jag skulle kunna sälja för ett lägre pris än innan. Inte för att det är något fel med dem men platsbristen är ett faktum.

IMG_20180724_191026.thumb.jpg.b6548c853f4c6a7701b72e52501705ce.jpg

Figurerna det gäller från vänster är Boss (Metal Gear Solid), Saber  (Fate/Stay Night) (eller någon annan av de hundra spinoffsen), Yagyu Junbei (Hyakka Ryouran:Samurai Girls), Sasami Sasegawa (Little Busters), Hatsune Miku, Ayanami Rei (Evangelion), Unchou Kan-u (Ikkitousen).

Av det har jag sett så ska det inte vara några defekter på dem och jag kan självklart skicka mer bilder om ni skulle vilja. Alla figuriner är köpt av väletablerade sidor eller köpta på affär i Akihabara så inget rör sig om någon kina-kopia eller liknande.. Priset då?

  1. Boss: 100 kr
  2. Saber: 100 kr
  3. Yagyu Junbei: 200 kr
  4. Sasami Sasegawa: 150 kr
  5. Hatsune Miku: 100 kr
  6. Ayanami Rei: 150 kr
  7. Unchou Kan-u: 150 kr

För att jag ska gå lite plus på affären så betalar köparen frakten. Har ni några frågor så tveka inte att höra av er så ska jag försöka svara så fort jag kan.

 

Redigerad av Klona
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 11 months later...

Bumpar min tråd eftersom jag är hemma under sommaren igen. Om ni är intresserade eller har några frågor så är det bara att skriva i tråden eller skicka iväg ett pm så ska jag svara så fort jag kan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...