Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se Podcast Megatråd


MathJuice
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Väntar på att min nya dator ska komma innan nästa avsnitt, för annars så hör man mitt döende ljudkort och det är inte så najs. Kan förövrigt lägga upp en ny lista över kommande (vissa preliminära) teman:

  • Spelklubb - Vi spelar en hel del spel, så låt oss gå loss på det. Fritt fram vad ni spelar nu, vad ni diggar mest eller ser fram emot, och bonus om man har något animéspel att prata om.
  • Året som gått - Vi tar tempen på vad som hittills kommit och gått och ser ifall vi har några favoriter.
  • Best of 2018 - Den förhoppningsvis årliga showen i januari om det bästa från årets säsonger.
  • Return of the mangabokklubb - Jag gillade att prata om manga, så vi kanske skjuter in ett till avsnitt på det ämne.
  • Slice of life - Ni visste att den skulle komma! Dedikerat till världens bästa genre.
  • Frågesport - En lite tävling mellan två deltagare om lite trivia i och omkring animé/Japan med en tvist eller två.
  • Q&A - Ett moment som skulle vara kul att ta tag i men som jag i dagsläget inte vet hur man ska realisera ännu.
  • Gillar 1
  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Datorn är på väg så snart har jag ett litet monster att leka med. Så ni vet vad det betyder:

Avsnitt 6 - Spelklubben

Vi är bäst när det gäller spel, självfallet. Så låt oss snacka om det. Bonuspoäng om det är animébaserat!

Preliminära datum: 14. 21, 28 oktober.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...

Efter många om och men så finns nu även en ljudpod från senaste podcastavsnittet uppe. Det blev först möjligt då jag äntligen fick min hårddisk så att jag kunde få igång mina redigeringsprogram igen. Oturligt nog var mina livestreamsinställningar ändrade så att filen sparades i flv-format och var då tvunget att konverteras innan jag kunde lägga upp den. Men nu så är det fixat!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Året har nu gått, och med det söker vi the best of the best! Nästa podcast är det årliga best of 2018, där vi tar tag i vad som imponerade under året som gick.

Ungefärlig planerad tid: 13/20 januari.

 

Kriterier:

  • Deltagare ska välja den serie som (enligt dig) passar bäst i namngivna kategorin, därefter ska det motiveras varför du tycker att serien förtjänar det. Helst utan spoilers självfallet. En serie kan nomineras i flera kategorier.
  • Endast serier omnämns då filmer är mer glest mellan utgivningar och alla kanske inte har sett mycket långfilmer.
  • Serien ska HA STARTAT under 2018 för att kunna nomineras. Serier som fortsätter in till 2019 är godkända så länge de började under 2018. Serier som började 2017 räknas inte (exempelvis så faller The Ancient Magus' Bride bort eftersom den deltog förra året). Du behöver inte sett klart en serie för att nominera den.

Enklaste sättet att hitta serier från året som gått är att via MyAnimeList gå på filter, välja airing dates och välj startade 2018.

Kategorier:

  • Bästa action: Häftigaste fighterna, snyggaste koreografin eller de största explosionerna som fick ditt blod att pumpa av upphetsning.
  • Bästa äventyr: Svinga dig ut i världen med solen i ryggen, vinden i håret och kanske en motorcykel att ta sig runt med.
  • Bästa drama: Serier som värmer inombords eller får dig att gråta okontrollerat.
  • Bästa komedi: Du skrattade okontrollerat när du såg denna serie.
  • Bästa thriller: Spänning och intriger när de är som bäst.
  • Bästa romans: Bästa serien om två (eller fler) människor som älskar varandra väldigt mycket.
  • Bästa sportserie: Den här serien handlar i alla fall 5 procent om den sport den representerar.
  • Bästa science fiction: Bäst när det gäller dystopiskt framtidsbyggande eller rymdfärder.
  • Bästa fantasy: Bäst när det gäller drakar och demoner i en värld främmande från våran egen.
  • Bästa slice of life: Bästa genren ska självfallet ha sin egna kategori! Bästa slice of life från i år enligt dig.

 

  • Bästa soundtrack: Bästa musik till en serie. Intron och outron räknas inte då de har sina egna kategorier.
  • Bästa OP: Bästa öppningstema.
  • Bästa ED: Bästa endingtema.

 

  • Årets överraskning: En serie som kom från ingenstans eller som du hade inga förväntningar på.
  • Årets besvikelse: En serie som verkligen tog dina förväntningar och slängde ut dom genom fönstret.
  • Årets sämsta: Värsta serien vars enda syfte är att källsorteras som brännbart. För att den är sämst!
  • Årets värsta karaktär: Den mest irriterande sak som du bara vill sparka i röven.
  • Årets kvinnliga karaktär: Ganska uppenbart beskrivet.
  • Årets manliga karaktär: Samma som ovan, fast det andra könet.
  • Årets darling: Serien som du gillade men som andra undvek eller avskydde.

 

  • Best of 2018: Det ultimata priset, din favoritserie under hela 2018!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...