Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime.se Podcast Megatråd


MathJuice
 Share

Rekommenderade inlägg

Avsnitt 9 - Slice of Life

Min hemmaplan, min boll, min podcast, mitt hallelujamoment! Nu ska vi ha kul och ta ett riktigt dopp inom en genre som är mer avslappnande än regnskogsljud och roligare än Seinfeld!

Estimerar att köra antingen 21 eller 28 april.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Avsnitt 10 - Isekai

Animéns svar på Battle Royale, isekai eller historier om andra världar är på tapeten. Speciellt nu när de fyra största är i en chibi-crossover mer ambitiös än Avengers End Game så anser jag det passande att ta upp detta ämne.

Estimerar att köra antingen 9 eller 16 juni.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
Den 2019-06-05 vid 09:48 sa Klona:

Åker hem på söndag så kommer nog inte kunna medverka om det skulle ske den 9. 16/6 jobbar jag men vet inte riktigt när jag kommer hem men återkommer när jag vet mer.

Regncheck: Hur ser det ut efter midsommar den 23:e och 30:e?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

8 timmar sedan sa MathJuice:

Regncheck: Hur ser det ut efter midsommar den 23:e och 30:e?

Midsommar åker jag eventuellt bort men borde komma hem runt 18-19 tiden på kvällen. 30 har jag ingenting planerat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Dags igen att försöka trycka in en ny podcast där vi diskuterar vad som var bäst från året som gått.

Ungefärlig planerad tid: 26 januari.

 

Kriterier:

  • Deltagare ska välja den serie som (enligt dig) passar bäst i namngivna kategorin, därefter ska det motiveras varför du tycker att serien förtjänar det. Helst utan spoilers självfallet. En serie kan nomineras i flera kategorier.
  • Endast serier omnämns då filmer är mer glest mellan utgivningar och alla kanske inte har sett mycket långfilmer.
  • Serien ska HA STARTAT under 2019 för att kunna nomineras. Serier som fortsätter in till 2020 är godkända så länge de började under 2019. Serier som började 2018 och fortsatte 2019 räknas inte. Du behöver inte sett klart en serie för att nominera den.

Enklaste sättet att hitta serier från året som gått är att via MyAnimeList gå på filter, välja airing dates och välj startade 2018.

Kategorier:

  • Bästa action: Häftigaste fighterna, snyggaste koreografin eller de största explosionerna som fick ditt blod att pumpa av upphetsning.
  • Bästa äventyr: Svinga dig ut i världen med solen i ryggen, vinden i håret och kanske en motorcykel att ta sig runt med.
  • Bästa drama: Serier som värmer inombords eller får dig att gråta okontrollerat.
  • Bästa komedi: Du skrattade okontrollerat när du såg denna serie.
  • Bästa thriller: Spänning och intriger när de är som bäst.
  • Bästa romans: Bästa serien om två (eller fler) människor som älskar varandra väldigt mycket.
  • Bästa science fiction: Bäst när det gäller dystopiskt framtidsbyggande eller rymdfärder.
  • Bästa fantasy: Bäst när det gäller drakar och demoner i en värld främmande från våran egen.
  • Bästa slice of life: Bästa genren ska självfallet ha sin egna kategori! Bästa slice of life från i år enligt dig.

 

  • Bästa soundtrack: Bästa musik till en serie. Intron och outron räknas inte då de har sina egna kategorier.
  • Bästa OP: Bästa öppningstema.
  • Bästa ED: Bästa endingtema.

 

  • Årets överraskning: En serie som kom från ingenstans eller som du hade inga förväntningar på.
  • Årets besvikelse: En serie som verkligen tog dina förväntningar och slängde ut dom genom fönstret.
  • Årets sämsta: Värsta serien vars enda syfte är att källsorteras som brännbart. För att den är sämst!
  • Årets värsta karaktär: Den mest irriterande sak som du bara vill sparka i röven.
  • Årets kvinnliga karaktär: Ganska uppenbart beskrivet.
  • Årets manliga karaktär: Samma som ovan, fast det andra könet.
  • Årets darling: Serien som du gillade men som andra undvek eller avskydde.

 

  • Best of 2019: Det ultimata priset, din favoritserie under hela 2019!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var nummer 13, och som ni kanske hörde även det sista avsnittet.

Det var ett hobbyprojekt som skulle bli sin egna grej på lång sikt. Tyvärr så verkade det inte röra sig i den riktningen och vi började även inse att det inte längre skulle vara möjligt att sköta det i samma kapacitet. Med det så beslutades alltså att lägga projektet på is och se om vi kan plocka fram det i framtiden eller göra en helt ny grej. Vem vet, kanske en typ av sommarprat dyker upp i framtiden.

Jag vill tacka alla som lyssnat och stöttat och en stor eloge till Klona som stått ut med mig under detta projekt. Det var roligt så länge det varade.

733.gif

  • Tack 3
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta enligt min mening är något som kommer att saknas i världen, bra diskussioner inom anime på svenska språket. Helt fantastiskt! - Om jag skulle drömma skulle jag även vilja ha fler ämnen, som berör Japan och kanske till och med fler länder i Asien som tex Syd Korea!?. Jag tycker om lyssna på svenska, blir något magiskt på något vis, känns så nära hemma. Vet ingen som gör samma grej? Hoppas ni kommer på någon nytt eller startar upp igen i framtiden, för jag tycker verkligen om att lyssna. Ska följa denna utveckling. 😊

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 years later...
Den 2020-01-26 vid 19:37 sa avslutat. H.:

Detta enligt min mening är något som kommer att saknas i världen, bra diskussioner inom anime på svenska språket. Helt fantastiskt! - Om jag skulle drömma skulle jag även vilja ha fler ämnen, som berör Japan och kanske till och med fler länder i Asien som tex Syd Korea!?. Jag tycker om lyssna på svenska, blir något magiskt på något vis, känns så nära hemma. Vet ingen som gör samma grej? Hoppas ni kommer på någon nytt eller startar upp igen i framtiden, för jag tycker verkligen om att lyssna. Ska följa denna utveckling. 😊

Håller med. Det finns en till svensk anime podcast som heter macnime. Den är lite mer fokuserad på specifika serier per avsnitt så inte riktigt samma sak men det är ju något iallafall. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...