Hoppa till innehåll
Anime.se

Animangarebusar


Sceleris
 Share

Rekommenderade inlägg

Han Solo, konsert, politiker, tonårsflickidol, dataspelsfigur.

Love… live… (S)… cool… idol… Love Live School Idol Project!

Eller så inte. Fridolin är ju (MP)…

Men aha! Utbildningsminister! Skola!

“Love”, “live”, “school”, “idol”, och då “project” på sista fast vet inte varför!

Love Live School Idol Project!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nja, tänkte mera i stil med Sir Isaac Newton och Donald Trump, thus gravityWall! =3

 

Den andra; När två flickor älskar varandra väldigt, väldigt mycket + huvudkaraktär i Fate/Apocrypha + fisk = Yurie Sigtuna!...Vilket är fel för det är Julie Sigtuna... Gomen. -.-*

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Aha! Det var inget fel med rebusarna i sig, de var bara utanför mitt kunskapsområde. (Har varken sett Recreators eller Apocrypha ännu.) :d

Här kommer en bjässe till rebus! Det är en animetitel som eftersöks. I och med längden kanske det är lätt att knäcka om man tar några delar, så bonuspoäng för att lista ut enskilda komponenter. (Obs, ingen räknar poäng.)

Observera att jag har satt in några minustecken och parenteser.

rebus.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Sceleris:

Beckguitar!

Lersaft!

Kepsirukaoniluftvärnka!

Tror jag måste fundera mer på det här. ;d

Jag ska nog avslöja min storrebus ikväll. Hoppas på många uppretade “ååååh!!”, det är då man vet att man lyckats!

Din rebus är för svår för mig, för mycket som jag inte vet vad det är och det jag vet vad det är vet jag inte vad jag ska tänka haha.

Kanel citron té, tredje gången jinx, Lanparty, praliner -clannad nnm free -sir väs, yuri, wii sports, manga.

 

När det kommer till mina, tänk på engelska och ta inte Nr.1 ordagrant, den är så enkel att den blev svår haha.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1 timme sedan sa Soverejn:

Din rebus är för svår för mig, för mycket som jag inte vet vad det är och det jag vet vad det är vet jag inte vad jag ska tänka haha.

Ja, det blir väl kanske lätt mindre “knep och knåp”, och mer som dåliga vitsar, typ:

— Var är nötkött billigast?
— (Suck…) Jag vet inte.
— Ko-rea! Hahaha!
— ……… :tireddrop:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

20 timmar sedan sa Sceleris:

rebus.jpg

Facitdags!

 

Spoiler
  1. té = thé = the
  2. Me!Me!Me! fast stryk två = Me! = me
  3. LAN-party = lan
  4. choklad minus (Clannad minus “na” = Clad = klad) = choklad minus klad = cho
  5. Gally (“Alita”) från Battle Angel Alita minus “ga” = lly = ly
  6. Teruhashi från Saiki Kusuo no Sainan är så övernaturligt vacker att alla som ser henne säger 「おっふ」 (“ohhu” = “offu”) = off = of
  7. Haruka från Free minus Kaa från Djungelboken = Haru
  8. hälsning = (sv.) hej = (eng.) hi! = hi
  9. Suzu från Seitokai Yakuindomo = Suzu
  10. En Nintendo Wii-avatar kallas för en “mii” = mi
  11. Lättromaner = ungdomslitteratur = young adult-genren = Y.A. = ya

The Melancholy of Haruhi Suzumiya!

*duckar för ruttna ägg och tomater*

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

16 timmar sedan sa Soverejn:

Jodu... den där rebusen kommer jag nog aldrig åt :/   Så här kommer några lätta:

1

rebus3.jpg.16979c9229eadfa7d2b57ff51cce9a72.jpg

2

rebus2.jpg.b98ba47ab2bac3e1503faf516f447032.jpg

3

rebus.thumb.jpg.8fc6b4bcd8db25610c3fdd299a62d288.jpg

Ah! Tvåan är Claymore!

Men ettan… Cold + play = Coldplay?? Eh. Peter/Haber/Beck/blue/cold/cop/detective + hand/play/guitar/riff/solo…

Trean. Cap/hat/red + Iruka/sensei/teacher/ninja/shinobi + oni/demon + zu/zsu + ka… Ah! GREAT! TEACHER! ONI! ZU! KA! GREAT TEACHER ONIZUKA!!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Sceleris Ingen form av duckande kommer undan! haha

giphy.gif

 

Skämt åsido så är det kul med lite svårare också, nästa ska jag ta nu när jag är uppvärmd!

När det kommer till mina är mycket riktigt 2 och 3 rätt! 1:an kanske inte dög som rebus, vet ej om du minns att det finns en anime som heter just "Beck". Var inte mer långsökt än så. https://myanimelist.net/anime/57/Beck?q=beck

https://sv.wikipedia.org/wiki/ZU-23

Redigerad av Soverejn
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

11 timmar sedan sa Soverejn:

När det kommer till mina är mycket riktigt 2 och 3 rätt! 1:an kanske inte dög som rebus, vet ej om du minns att det finns en anime som heter just "Beck". Var inte mer långsökt än så. https://myanimelist.net/anime/57/Beck?q=beck

Ja, det var väl “+gitarr” som krånglade till det. :happydrop:

Så här hade jag gjort Beck!
rebus.jpg

:XD:

(Fast jag hade nog gjort något med Mongolian Chop Squad också.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...