Hoppa till innehåll
Anime.se

MathJuice
 Share

Rekommenderade inlägg

Ore ga Suki nano wa Imouto dakedo Imouto ja Nai: En omvänd Eromanga-sensei med samma stil som Joukamachi no Dandelion. Du har fångat mitt intresse...

Zombieland Saga: Inte så inne på hela zombiegrejen, men konceptet verkar för tillfället vara intressant. Får se hur det håller i längden.

Anima Yell!: Cheerleading är inte det första som jag tänker på när jag söker efter en serie. Dock så är studion ganska flitig vad gäller slice of life samt att stilen påminner brottsligt mycket om Comic Girls, så vi får helt enkelt se.

Release the Spyce: Intelligence agency? Nej, det är helt klart ninjor!

Yagate Kimi ni Naru: Bloom Into You, baserat på en yurimanga. Jag vill tro på denna.

Goblin Slayer: Hypad action om äventyraren som bara bryr sig om att slakta goblins. Gimme gimme!

Senran Kagura Shinovi Master - Tokyo Youma-hen:

 heeee.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sword Art Online Alicization: Mer SAO! Såg Ordnial Scale-filmen för någon vecka sedan med brorsan, bra uppvärmning inför en ny säsong.

Toaru Majutsu no Index III: Tror det är en bra serie, (jag har varken sett tidigare säsonger eller scientific railgun ännu.)

Tensei shitara slime datta ken (that time I got reincarnated as a slime): Kanske bara ytterligare en isekai, men jag tror denna kan bli bra.

Tonari no kyuuketsuki-san (min granne är en vampyr): Slice of Life, komedi och en gnutta övernaturligt. Kan bli roligt att titta på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Goblin Slayer: Jag har sett på Overlord III med brorsan, och Goblin Slayer blir nog en bra ersättning. Typ Berserk-wannabe fast mer konventionell otakufantasy. Jag är dock inte överförtjust i den: jag har läst en bit av mangaversionen, och det är ganska mycket sexualiserad våldtäkt (troll som våldtar sexiga äventyrarkvinnor). Ytterligare är det en sån där berättelse där allas namn är vad de är, typ Prästinna och Alv(båg)skytt; ett liknande exempel är Maoyū (se karaktärsnamn här). Om inte avsikten verkligen är att distansera läsaren från berättelsen så ser jag ingen anledning till att göra så.

Index III: Äntligen får Tōma dela ut fler käftsmällar! Jag har en hatkärlek med Index. Å ena sidan är det dåligt, det är typ “Worldbuilding: The Anime”:

00:47 <~Sceleris> https://en.wikipedia.org/wiki/Index_Librorum_Prohibitorum “This article is about the publication in the real world. For the fictional character, see List of A Certain Magical Index characters § Index.” Hihi.
00:48 < iDrougge> Sceleris: Kan du inte avlägsna det avsnittet?
00:48 < iDrougge> Så provocerande.
00:53 <~Sceleris> Det står säkert på 3000 ytterligare sidor. “This article is about the historical person, for the fictional character, see List of A Certain Magical Index characters § Mother Theresa”  “This article is about the real psychological effect, for the fictional event, see List of A Certain Magical Index events § Stockholm syndrome”

Det är dessutom en sån där actionserie med den dåliga ovanan att låta sina karaktärer sluta slåss i fem minuter för att hålla tal.

MEN! Det är faktiskt kul när Tōma slår folk på käften (han är dessutom en sådan feminist att han behandlar män och kvinnor lika!), och vad jag än säger om världsbyggandet så tycker jag att det är kul det också. Det är inte väl ihopvävt, men det är så många och blandade galna idéer att det blir medryckande. Och det är ju inte direkt ett mischmasch på Kyōkai Senjō no Horizon-nivå. Sen toppar vi av med en del kul figurer, som allas favorittsundere Railgun, och Accelerator med bihang.

Seishun Buta Yarō: Från författaren av Sakura-sō no Pet na Kanojo, serien om ett minikollektiv av skapare i gymnasiet där huvudpersongrabben tvingas ta hand om en (outtalat men uppenbart autistisk) konstnärstjej. Jag har läst några kapitel av Ungdomssvinet, det är lite mysko (typ… är det magi? Eller psykologi? Spelar det någon roll?), men likt Sakura-sō inte särskilt bra. Ett sånt där drama som går an när det sänds, men som inte är minnesvärt.

Tensei Shitara Slime Datta Ken: Mjo, vad det gäller isekai så är denna inte en av de sämre! Nu har jag bara läst mangaversionen, men medan storyn är lite svag så undviker den många svagheter som andra i genren har. Typ, den är inte löjligt människohatande eller ens pessimistisk; tvärtom har den till och med lite humor! (En del serier ger mig dåliga vibbar av “gjord av nördar som hatar allt för att de inte får ligga, för nördar som hatar allt för att de inte får ligga”.) Huvudpersonen blir ganska stark, men inte så löjligt övermäktig att alla konflikter blir rent astråkiga. Lite blandade muntra äventyr i en smågenerisk fantasyvärld.

RED.: Och, ja, alltså, huvudpersonen skaffar inte kvinnliga slavar, det är ju ett plus.

Yagate Kimi ni Naru: På trailern ser det ut som en snygg yuri-anime. (Troycas Sakurako-san no Ashimoto och Re:Creators var väl rätt snygga, va?) Känns lite som en “Maria-sama ga Miteru fast 2018 och inte 2004”.  @doppler varnade för att det var lite obehagligt grundutförande, men att det annars var sött.

Phoenix Wright 2: Jag har redan spelat spelen, och första säsongen var en adaption utan minsta flärd, men jag gillar karaktärerna och spelen tillräckligt för att fortsätta!

Redigerad av Sceleris
Tillägg.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den 2018-09-21 vid 21:01 sa Sceleris:

Yagate Kimi ni Naru: På trailern ser det ut som en snygg yuri-anime. (Troycas Sakurako-san no Ashimoto och Re:Creators var väl rätt snygga, va?) Känns lite som en “Maria-sama ga Miteru fast 2018 och inte 2004”.  @doppler varnade för att det var lite obehagligt grundutförande, men att det annars var sött.

Jag överdrev kanske en smula när jag kallade det för obehagligt, men åtminstone mangan romantiserar ett beteende som kan vara tämligen ohälsosamt i verkligheten. Dock gör nog majoriteten av alla amerikanska romantiska komedier med män i huvudrollen precis samma sak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

4 minuter sedan sa doppler:

Jag överdrev kanske en smula när jag kallade det för obehagligt, men åtminstone mangan romantiserar ett beteende som kan vara tämligen ohälsosamt i verkligheten. Dock gör nog majoriteten av alla amerikanska romantiska komedier med män i huvudrollen precis samma sak. 

Tänk vilka tider vi lever i, det går inte att se Måndag hela veckan utan att tänka “vänta, det här är ju egentligen ganska sjukt”.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tensei Shitara Slime Datta Ken avsnitt 1: I och med att jag är bekant med materialet sedan tidigare är det lite svårt att ge det en objektiv bedömning, men med utgångspunkten att de avser att göra “ett lekfullt äventyr i en annan värld” så tycker jag att det fungerar, berättarmässigt (går fort fram utan tyngd) och presentationsmässigt (snabba varierade CG-inklipp). Jag är inget jättefan av karaktärsdesignen, typ tunna streck och pastellfärger. Eller egentligen kanske det mest är de tunna strecken som jag skulle vilja ändra. Och proportioner, ansikten och sånt, där gillade jag mer hur det såg ut i mangaversionen. Fast det får erkännas, det passar den lätta känslan de kör på. Lite mer “cartoon”, nästan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så Zombieland Saga är...inte riktigt vad man tror vid första anblick. Det verkar som att en ny idolgrupp startas, och tjejerna i gruppen är alla zombies. Inte vad jag förväntade mig så helt klart bra överraskningsmoment. Det känns bara inte som mitt "gig" (hehehe). Det bör inte heller jämföras med Zombieland vad gäller humor även om vissa gånger känns som om det finns inspiration från just det. Helt olika dock.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Anima Yell! är så skruvad och jag vek mig dubbelt av skratt. Jag trodde inte det skulle vara så roligt att se någon försöka starta en cheerleading klubb. Det börjar med något så enkelt som att misstolka "cheer" som "chair" och fortsätter med en fågelnäbb för extra effekt. Helt klart den mest energiska serien denna säsong, och skitrolig!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har fullt upp med att se ikapp tidigare säsonger här så jag ligger lite lågt denna säsong och ser vad som verkar slå lite senare in i den. Men Zombieland Saga kunde jag inte låta bli. Det verkade alldeles för corny och japp, jag hade rätt. Inledningen av första avsnittet är klockrent och satte ribban kan man ju lugnt säga. Riktigt kul kan det bli men vi får se. Sneglar även på Anima Yell men först avsluta sommarens serier. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hinomaru Sumo - En vältränad men lite för kort kille i högstadieåldern, vars mål i livet är att bli Japans högst rankade sumo-brottare, är på väg till sin framtida gymnasieskola med den stora sumo-klubben. Dock tappar bort sig och hamnar fel; han råkar nämligen klampa in på en annan skola, där bråkstakar tagit över skolans sumo-klubb, varvid han hjälper klubbens enda (!) medlem att ta tillbaka den. Hur det går sen kan nog de flesta gissa eftersom detta är en ganska standardiserad shonen-serie med lilla killen som ska lyckas inom sin sport.

Spoiler

(spoiler: han går såklart med i den lilla skolklubben istället för den stora)

Efter första avsnittet kändes det som sagt som en ganska standardiserad shonen-serie, men avsnitt två bjöd på tillräckliga knasigheter för att göra serien intressant och jag kommer se vidare på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Såg nån notis nånstans (minns inte vart nu) som rekommenderade Seishun Buta Yarou wa Bunny Girl-senpai no Yume wo Minai, hädanefter nedkortat till Rascal and the Bunny Girl för att till och med den engelska  titeln var drygt lång. 
Sträcksåg alla 6 hittills utkomna avsnitt för jag kunde inte släppa dem. Klart kul serie med skön humor och upplägg. Skulle kunna säga att det är som en mix av Bakemonogatarai, Groundhog Day och The girl who leapt through time. :D Lite vuxnare approach på de annars vanliga klichéerna i High school miljön så vanliga stereotypiska reaktionerna på närhet, sex och förhållanden. Himla skönt att slippa se karaktärerna skrika "HENTAI" "PERVO" osv. och gå bananas så fort det händer något som skulle kunna uppfattas som pinsamt eller känslosamt. :) 

Storyn har en lite annorlunda twist som inte jag sett förut vad jag minns och har hittills bjudit på en del kul överraskningar så det här kommer lätt följas ända in i mål. Nån annan som spanat in denna? 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Dags för lite FredagsFun! :D 
Hittade röstskådisarna från Zombieland Saga ösa loss med en rap från serien fast live i nån Halloweensändning de hade. :D Klart skoj. 


SÅ, har det utkristalliserats några oväntade favoriter den här säsongen då? Ni som spanat in flera serier har kanske hittat nån som kan vara säsongens hit? :) Har jag missat något? 

Redigerad av Ebhen
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2 timmar sedan sa Ebhen:


SÅ, har det utkristalliserats några oväntade favoriter den här säsongen då? Ni som spanat in flera serier har kanske hittat nån som kan vara säsongens hit? :) Har jag missat något? 

Allt jag ser är League of Legends Worlds tema. Har jag missat nåt? =S

Men apropå favoriter så måste du prova Bloom Into You, en unik yuri-serie som verkligen förför en. Sen så har vi Anima Yell som är säsongens softaste och roligaste slice of life om en liten cheerleadergrupp.

DeepUniqueAnole-size_restricted.gif

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...