Hoppa till innehåll
MathJuice

Anime.se Gamemasters Challenge Winter Edition

Rekommenderade inlägg

Gamemasters Challenge.jpg

WELCOME TO THE BIG LEAGUE: THE WEEB LEAGUE!

Nog är nog, det är dags att slåss till sista knapptrycket i en helt ny revolutionär (enligt mig) turnering! Frames kommer droppas, pixlar kommer dö, svärord...kommer förhoppningsvis inte många såna, men härda er för den hårdaste fajten ni någonsin haft!

Så vad är the Gamemasters Challenge? Det är ett simpelt trestegsprogram:

Steg 1: Spelen

Denna turnering kommer att handla om fyra spel i rotation med varandra under själva turneringen, vardera med olika typer och regler.

League of Legends.

Map: Howling Abyss.

Typ: Massive Online Battle Arena.

Regler: EU West server. 1v1 blind pick. Försten att få First Blood vinner. First Tower Blood och 100 Creep Score är ogiltiga denna gång. Inga restriktioner på Champions eller Runes. Recalls är av och shoppen begränsad likt klassiska ARAM-regler.

Riot Games: Download.

Brawlhalla.

Map: Plains of Passage.

Typ: Brawler.

Regler: 1v1 standard elimination. Först att slå ut fiendens liv tre gånger vinner. Inga restriktioner på legender.

Steam: Download.

Starcraft 2.

Map: Cerulean Fall Ladder Edition.

Typ: Real-Time Strategy.

Regler: Standard 1v1. Försten att vinna en map...vinner. Inga restriktioner på raser. Legacy of the Void expansion och regler som gäller.

Battle.net: Download.

Rocket League.

Map: DFH Stadium (Snowy).

Typ: Sport.

Regler: 1v1 5 minutersmatch plus övertid. Mest mål efter fem minuter eller övertidsmål vinner. Inga restriktioner på bilar. Puckläge med följande mutators:

• Puck Max Speed: Fast
  • Puck Weight: Light
  • Puck Size: Large
  • Boost Amount: Recharge (Fast)
  • Boost Strength: 2x
  • Demolish: Disabled

Steam: Download.

Steg 2: The Gamemaster

För att kunna delta och gå vidare i turneringen så måste du ta dig an the Gamemaster (d.v.s. mig). Så här går det till:

• Skicka ett brev med din utmaning och lämna det i mitt skoskåp på campus (eller skicka ett svar här i tråden, ett PM via forumet eller via Discord).
  • Säg tid, datum och vilket av spelen du vill utmana mig i och vi ser om tiderna passar för båda parter.
  • Vinner du går du vidare till själva turneringen. Förlorar du får du utmana mig tills du vinner.

Du kan utmana mig på direkten om du förlorar för att spara på tid. Varje förlust ger dock en tagg vilket kan ge nackdelar senare i turneringen (du kan förlora spelprioritet eller möta en tuffare motståndare). Är du snabb och felfri så har du en fördel i lottningen, så ju snabbare och proffsigare du är desto större fördel har du i slutspelet. Utmaningen är uppe till 13 januari eller om vi får 12 spelare, vilket som infaller först. Vid udda spelare får den snabbaste/bäst presterande en buy första turneringsrundan.

Steg 3: Turneringen

Efter att våra utmanare har tagit sig förbi the Gamemaster så börjar själva turneringen!

• Slutspelet är delat upp i gruppspel för de sex sista deltagarna för två kvartsfinalplatser, fyra kvartsfinaler, två semifinaler och en grand finale (ändringar kan ske beroende på spelarantal).
  • Varje match är en bäst av tre omgångar. Varje omgång ett nytt spel.
  • Den som är "bättre seedad" får fördel att välja första spelet. Förloraren får välja vilket nästa spel blir. Man får inte upprepa samma spel två gånger.
  • De individuella reglerna för varje spel gäller och sätts upp av den som skapat lobbyn.
  • Gamemastern kan delta som spectator om så önskas och är möjligt. I övrigt är deltagarna ansvariga för att hålla dialog med sin motståndare om tid, spel, lobby och resultat.

Tiderna bestäms först efter deltagarantalet är bemött eller efter deadlinen den 13 januari.

STEP UP TO THE GAMEMASTERS CHALLENGE!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Q&A

Varför en sån mix av spel?

Jag provar mig fram om vad som går hem i stugorna. Tidigare turneringar innebar en turnering där deltagarna själva valde spel och en annan som var fokuserad på ett enda spel. Detta är ett litet experiment med ett begränsat urval. Plus att jag gillar kaoset som kan komma ur detta.

Varför valde du X spel istället för Y spel?

Balans i fråga om vad som är populärt, vad som flera kan spela och vad som inte är så högt i tak vad gäller skills. Dessa spel ska (förhoppningsvis) vara mer rättvisa mellan nyare spelare och veteraner. I annat fall så balanseras det ut med att det finns en mix av genrer.

Varför Starcraft då?

För att ingen ville spela det tidigare så nu straffar jag pöbeln och deras okunnighet. Take that Joestar!

Men jag har inte Rocket League, måste jag köpa det för att delta?

Nej, alla andra titlar är gratis och då det är ett bäst av tre kan man hoppar över Rocket League om en spelare i en match inte har det. Crossplay kan vara en möjlighet men har aldrig prövat en privat lobby i det så jag lovar ingenting i det avseendet.

Varför så lång tid till deadline?

Det är snart jul, den mest upptagna högtiden på året. Jag måste ge lite andrum till folk.

Varför 12 spelare och inte 8 eller 16?

8 kändes för lite och mindre inkluderande. 16 kändes som att vi aldrig kommer kunna nå från tidigare erfarenheter med spelhelger. En bra mellangrund helt enkelt. Och om det ser annorlunda ut kan man enkelt ändra, det kan rentav bli en riktigt kort turnering.

Kan man vinna nånting då?

Jag vet inte än, kanske en Humble Bundle eller något. Det ordnar sig.

Vid övriga frågor skriv här i tråden för svar.

Deltagare som tagit sig an the Gamemasters Challenge:

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

Tournament Bracket

***Kommer snart***

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu