Hoppa till innehåll
Anime.se

Hur mycket anime tittar du på?


Ebhen
 Share

Rekommenderade inlägg

Thumbnail

Min vana trogen så loggar jag ju allt jag ser och läser på Anime-Planet och insåg att jag lyckats se en hel del anime i år. Blev lite nyfiken på hur det i allmänhet ser ut för folk så hur mycket har ni kollat på och läst i år egentligen? 🙄

Jag kollade in 35 serier (både en och två säsongs), 8 långfilmer och har läst 25 mangor. Mer än jag faktiskt trodde och jag har ännu ett par kvar som släpar från höstsäsongen som inte är klara. :) 
Man har ju helt klart roligt och tänker då inte på mängden. 

https://www.anime-planet.com/users/Ebhen/challenges/2018-anime-watching-challenge

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bokför vad jag ser i ett kalkylark och kommer fram till att jag såg färdigt 47 serier under 2018. Totalt summerar det ihop till 633 avsnitt* (sedan började jag kolla på Bleach för några månader sedan som jag inte är färdig med än så addera ytterligare 90 avsnitt).

Det blir i snitt nästan två avsnitt om dagen eller en serie i veckan.

*Filmer och kortavsnitts-serier räknas om till 25 minutersavsnitt för att göra det lätt att beräkna ungefärligt antal sammanlagda timmar och dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

2018 har varit ett ödmjukt år för min del. Jag får det till omkring 360 avsnitt (13 kvartalsserier, 4 halvårsserier, årets Mästerdetektiven Conan och Black Clover, samt 7 serier jag dumpat efter ett avsnitt). Kan ha missat något, men det är nog inte långt ifrån iallafall.

Desto mer manga, något mellan 3000-5000 kapitel. (En del “kapitel” är enstaka sidor, andra kan vara 60+ eller ännu längre.)

Jag har framförallt varit dålig på att underhålla min Anime-Planet-lista. Finns det några bra hjälpmedel (PC-program, mobilappar), @Ebhen?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

5 timmar sedan sa Sceleris:

2018 har varit ett ödmjukt år för min del. Jag får det till omkring 360 avsnitt (13 kvartalsserier, 4 halvårsserier, årets Mästerdetektiven Conan och Black Clover, samt 7 serier jag dumpat efter ett avsnitt). Kan ha missat något, men det är nog inte långt ifrån iallafall.

Desto mer manga, något mellan 3000-5000 kapitel. (En del “kapitel” är enstaka sidor, andra kan vara 60+ eller ännu längre.)

Jag har framförallt varit dålig på att underhålla min Anime-Planet-lista. Finns det några bra hjälpmedel (PC-program, mobilappar), @Ebhen?

Anime-Planet utvecklas och uppdateras. En stor sådan är under utrullning nu faktiskt. Nya funktioner tillkommer ofta och jag tycker den är helt klart hanterbar i mobilen numera. Det finns ingen app men det gör inget tycker jag. Det funkar bra ändå i och med att du inte behöver öppna varje animes sida för att lägga till i din lista. Det finns popup-fält nu som går mycket fortare. Så på´t igen bara!  Hopp hopp hopp!!  :) 

Redigerad av Ebhen
Trött och slarvig...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ingen exakt siffra på hur många serier jag såg på förra året men det var en ganska blygsam siffra. Följde kanske igenom snitt 2-3 serier per säsong plus några serier som redan hade sänts klart. Min gissning på detta är att jag har spelat mer spel och varit aktiv i andra saker så tiden har inte riktigt funnits där. I år kanske är året då jag tittar på mer serier, det brukar nämligen gå lite i vågor för min del där jag ibland inte tittar på något och sedan sträck-ser serie efter serie. Denna säsong har åtminstone några serier som jag ska titta på och det kanske tänder min animélåga som inte brinner som starkast just nu. 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Finner ingen sådan funktion på min MAL så jag har gått igenom lite för hand... kul att försöka få någon uppfattning om hur mycket man egentligen hunnit med och samtidigt bli chockad att Made in Abyss gick år 2017, den kändes som igår... Håller jag på bli gammal tro? :psyduck:

Här är mitt 2018 summerat:

18st serier från 2018's säsonger har jag kollat på om jag inte räknar med dom jag droppat.  Sen så har jag även sett ikapp ca.100 avsnitt av One Piece kanske. 

Utöver det har jag tagit tummen ur röven och sett klassiker som Monster och Cowboy Bebop.

Lite blandat spontan plock som dök upp under vägen är:

Blame! filmen då estetiken och "settingen" (någon hjälp mig med svenskan tack...) tilltalade mig.

40 Avsnitt av Boruto blev det också för nostalgins skull då jag kände mig andefattig...

3 säsonger av Magi såg jag färdigt på under 2 dygn.

Sen så läste jag Solanin mangan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

23 timmar sedan sa Soverejn:

chockad att Made in Abyss gick år 2017, den kändes som igår... Håller jag på bli gammal tro? :psyduck:

Ja, det där är ett säkert tecken, att tiden tycks gå fortare. Välkommen till ålderdomsklubbe–…

23 timmar sedan sa Soverejn:

3 säsonger av Magi såg jag färdigt på under 2 dygn.

Nä förresten, du är nog fortfarande ung!

23 timmar sedan sa Soverejn:

"settingen" (någon hjälp mig med svenskan tack...)

“Miljö” brukar jag säga, eller “settei” när jag känner mig weeabooig.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...