Hoppa till innehåll

Rekommenderade inlägg

Scellans intressepilar:

• One Punch Man 2 är en självklarhet, men jag räds också, då det är ett helt annat gäng bakom; t.ex. föregående regissör blev upptagen med Boogiepop. Fast det är mest att jag är orolig över att det inte blir en sån otrolig animationskavalkad som första serien var, det blir nog ändå en bra actionkomedi.
  • Isekai Quartet är jag nog inte särskilt taggad över, men det känns ju lite som en sån där fånig 80-tals-crossover-OVA.
  • Fruits Basket var en bra, fin anime, och en ännu bättre och finare manga. Det blir spännande att se animerade för första gången några av de mest minnesvärda och känslomässiga delarna.
  • Kenja no Mago (De vises barnbarn) är ett genomsnittsligt isekai-äventyr om en snubbe som går omkring och överraskar alla hela tiden. Duger nog till lite slötittande.
  • Kimetsu no Yaiba (Demonförgörarsvärdet) gillade jag skarpt som manga för ett par år sen: intressant tidsperiod (1920-talet, om jag minns rätt), sympatisk huvudperson med stor börda, blandat karaktärsgalleri, hyfsad action som kan vara något att kolla in med Ufotable-flärd.
  • Bokutachi wa Benkyō ga Dekinai (Vi kan inte plugga), eller Bokuben, bygger på en manga av en assistent till snubben som gjorde Nisekoi, och han använder allt han har lärt sig. Animeversionen får nog inte Shaft-behandlingen som Nisekoi-animeserien fick, men om man vill se rodnande flickor och trösterikt krystade romcom-knipor så kan det rekommenderas.
  • Nande Koko ni Sensei ga (Vad gör fröken här) kan vara ett alternativ om Bokuben (se ovan) är för pur. Det är mer… erotiska knipor i denna.
  • Carole & Tuesday är senaste från Shin'ichirō “Cowboy Bebop” Watanabe, eller kanske det är från Shin'ichirō “Zankyō no Terror” Watanabe? Eller kanske till och med från Shin'ichirō “Space Dandy” Watanabe?
  • Hitoribocchi no 〇〇 Seikatsu (Ett ensligt ██-liv), från skaparen av Mitsuboshi Colors som också fick anime, skulle jag nog beskriva som “Watamote fast gulligt”. Den är go'. Man blir glad.
  • Sewayaki Kitsune no Senko-san (Ompysslande räven Senko) ser jag som en god representant av en genre som kommit stort på senare år: berättelser om kontorsarbetare som får avslappning och ro; det verkar vara en stor del japanska läsare och tittare som känner sig sönderarbetade av hårda, långa arbetsdagar på kontor, så de vill inte drömma sig bort på äventyr där de får guld och romantik – istället drömmer de om att få en lång ostörd nattsömn och ett lagat mål mat när de kommer hem. I denna anime är det en kontorsarbetare som får en söt rävflicka, 800-fast-ser-ut-som-8, som tar hand om honom och låter honom fluffa sin svans. Fluff fluff.
  • Sarazanmai är den nya från Kunihiko Ikuhara, mannen bakom Utena, Penguindrum och Yurikuma Arashi, bra serier med ~djup~ och 🌟stil🌟. Kan vi tillsammans lista ut vad serien handlar om?
  • Kono Yo no Hate de Koi wo Utau Shōjo YU-NO (YU-NO: Flickan som mässar kärlek vid världens ände) ska vara en av de absolut bästa visualromanerna någonsin. Hoppas att animeversionen då gör den rättvisa.
  • 7 Seeds är en fenomenal shōjo-scifi-manga om olika grupper av överlevare, med spännande öden och känslomässiga berättelser. Gonzo har tyvärr inte varit en fenomenal animestudio. Jag hoppas att Netflix-pengarna haft en positiv påverkan.
  • Bean Bandit bygger på en rekommendationsvärd underbart dum actionkortfilm från 30 år sedan, om den supertuffa chauffören Bean Bandit och hans partner Rally Vincent. Hoppas att den fungerar 2019.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

One Punch Man 2: Ett måste. Kommer nog vara den roligaste serien denna säsong oavsett vilken riktning storyn tar.

Isekai Quartet: Har bara sett Tanya the Evil och dess spinoff som var i denna stil, men kommer nog vara passivt positiv mot denna. Även om jag inte sett de andra tre så är det svårt att inte vara lite insatta i dom.

Fruits Basket: Någon form av remake av förra serien eller kanske rent av en mer rakare adaption av mangan? Förhandstitten ser lovande ut, och den kommer nog få mig att gråta förhoppningsvis. En fin serie som alla borde se.

World Witches Series 501-butai Hasshin Shimasu!: Slice of life spinoff från Strike Witches, synopsis och annan info påminner om Maidens in the Sky-mangan. Troligtvis inte samma typ av animation eller samma anda som originalen då Road to Berlin är i produktionsröret. Mera Strike Witches är alltid bra, så länge man inte gör om första OVA:n.

Cinderella Girls Gekijou - Climax Season: Mera Cinderella Girls Theater helt enkelt.

Girls und Panzer Daz Finale 2: Drygt ett år (eventuellt lite längre) sen del 1. Det är Girls und Panzer och det är bra Girls und Panzer, men kommer nog lida av samma problem som Hellsing Ultimate med år mellan varje del. Suck...

Hibike Euphonium Movie 3 - Chikai no Finale: Vad jag har förstått så fanns det två filmer som sammanfattade säsongerna plus en fristående film, Liz to Aoi Tori, om Nozomi och Mizore. Så nu handlar det om nästa skolår och...sista avsnittet?

Spoiler

Kommer Kumiko få Asuka till slut och ger Reina upp på Taki-sensei?

Kyochuu Rettou: Ett speciellt fall både inom handling men främst produktionsmässigt då OVA:n ska promota mangan och dess crowdfunding för en serie. Kommer berätta mer om denna i kommande podcast så missa inte det! :qb:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
11 timmar sedan sa MathJuice:

Isekai Quartet: Har bara sett Tanya the Evil och dess spinoff som var i denna stil, men kommer nog vara passivt positiv mot denna. Även om jag inte sett de andra tre så är det svårt att inte vara lite insatta i dom.

Du hade inte sett Overlord? Minns du skrev så här i fjolårets sommartråd, så jag antog det. 😮

Den 2018-07-01 vid 21:22 sa MathJuice:

Free och Overlord är tillbaka, tyvärr gäller det också för One Room. Plus mera Cinderella Girls Gekijou!

Men du skulle gott kunna (prova) se Konosuba, man behöver inte gilla isekai för att gilla den crazykomedin. :3

11 timmar sedan sa MathJuice:

Fruits Basket: Någon form av remake av förra serien eller kanske rent av en mer rakare adaption av mangan? Förhandstitten ser lovande ut, och den kommer nog få mig att gråta förhoppningsvis. En fin serie som alla borde se.

Knappast en remake av förra animeversionen: tydligen hade mangatecknaren stora problem med regissör Akitarō Daichi – kanske hon inte gillade de storyändringar som han genomförde, eller kanske de bara inte drog jämnt –, så hennes villkor för en ny version var ett helt nytt produktionsgäng.

Kanske lika bra det. Daichi har gjort en del jättbra animeserier, det kan ingen ta ifrån honom, men det verkar tyvärr som att han är ganska slemmig, så jag har lite svårt att inte tänka på det nu. (Det kanske inte är Harvey Weinstein-nivå, men otrevligt nog.)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter
6 timmar sedan sa Sceleris:

Du hade inte sett Overlord? Minns du skrev så här i fjolårets sommartråd, så jag antog det.

Nämnde bara det för att jag vet att de finns de som gillar Overlord. Sen så ligger Konosuba uppe i PTW men har inte dragit igång den ännu. Alla memes och korta klipp håller mig underrättad om den ändå. :colonthree:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu