Hoppa till innehåll
Ashaz

Ghost in the shell: SAC_2045

Rekommenderade inlägg

Netflix teasar ny Ghost in the shell serie. Uppenbarligen med CGI mer inispirerad av borderlands och realdolls än Masamune Shirows tidigare verk.

För mig var den estetiska förändringen i Arise onödig men helt ok. Men dethär vete fasen allstå. Jag har sett skyrim moddar med mer levande ansikten.

Vad tror ni?

Från ANN:

Citat

Kodansha and Production I.G announced a new anime based on Masamune Shirow's Ghost in the Shell manga in April 2017. Kenji Kamiyama and Shinji Aramaki are directing the project at Production I.G and Sola Digital Arts. Production I.G. USA president Maki Terashima-Furuta previously stated during an interview that the anime would have two 12-episode seasons, with Kamiyama (Ghost in the Shell: Stand Alone Complex) directing one of the seasons, and Aramaki (Appleseed) directing the other. Russian illustrator Ilya Kushinov (The Wonderland) is the character designer.

Redigerad av Ashaz
  • Ledsen 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Det känns som en Appleseed-makeover. Kanske inte så illa, men inte lika levande och troligtvis inte i samma klass som originalet...originalen.

Har bara sett original (remake?) filmen plus första säsongen av Standalone Complex. Är det här baserat mer på Arise? Och är Arise själv värt att se?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Tittade på trailern och blev avskräckt direkt. CGI:n var sämre än den som var op till Ghost in the shell: Stand alone complex (GITS SAC) som kom 2003. Den estetiska ändringen som skedde med Arise störde mig inte så mycket även om jag föredrar den som är i första filmen och SAC. Enda anledningen att jag skulle titta på den där är om den skulle bli hyllad till skyarna men knappt då ens.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Kuvshinovs design är helt okej, han är en hyfsad illustratör, men, alltså, nä. Nepp. Nej. Må vara att det är 3DCG, men själva animationen kändes utslätad och oorganisk. (Jag hoppas att de åtminstone inte kör sån där onödigt lågfrekvent 12-FPS-rendering som japanerna har övertygat sig själv i flera år om att de måste köra för att det ska "kännas" som vanlig 2D-anime...)

Fast även det skulle jag klara av om manuset var i Stand Alone Complex-klass, men Kenji Kamiyama har ju inte gjort något som inte varit en besvikelse sedan typ Seirei no Moribito 2007, och Shinji Aramaki har väl aldrig gjort något som sträcker nått över "mediokert".

Om något intressant någonsin ska hända med Ghost in the Shell igen så är det nog Mamoru Oshii som måste göra det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sajter

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att lämna en kommentar

Skapa ett konto

Registrera dig för ett nytt konto i vårt community. Det är enkelt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in nu