Hoppa till innehåll
Anime.se

Anime serier ni tror skulle passa den svenska TV:n


Dalthor
 Share

Rekommenderade inlägg

Det är just därför SVT är en bra lösning. Visst, dem kräver tittarsiffror, men inte i samma grader som alla reklamkanaler.

 

Jag tror att det kanske kan funka, om man nu har lite tur, och har ngn som företräder alla på ett bra sätt.

 

Dalthor: Som sagt, jag skulle kunna göra det, men inte för tillfället. Har för mkt att tänka på för att orka sätta mig ner och göra ett föredrag som verkligen kan göra ngt.

Finns som sagt många som kan göra det. Jag skriver iaf gärna på en sådan. Även fast mina förhoppningar kanske inte är de högsta.

 

När det gäller serier som skulle vara bra anpassade så kan jag tänka mig en del.

LastEXILE

Escaflowne

GetBackers

GTO

Hajime no Ippo

Mahoromatic

NGE

One Piece

Kenshin

RahXephon

Slayers

Gundam Seed

Hikaru no Go

 

Detta är enbart önsketänkande eftersom jag inte tror att det går att köpa rättigheterna till alla dessa ännu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Lovar föm fem öre att SVT absolut inte visar Anime, för eftersom SVT inte är mycket för reklam och stora serier.

 

Du är skyldig mig fem öre, eftersom SVT kommer börja visa animé. Förvisso på Barnkanalen (kräver digitalbox) men ändå.

 

*hihi... det är roligt att skriva det här gång på gång*

 

Skulle dom nu olyckligtvis visa Naruto så kommer jag ramla av stolen och få en hjärtattack,liten sannolighet men aga hoppas iaf att det kommer att funka.

 

Olyckligtvis? Vill du inte att SVT skall visa animé?

Och jag kan säga att den serie som SVT bestämt sig för är ganska väsensskild från Naruto. Men det hindrar den inte att vara en för animénördar mycket mer värdefull titel. Och med japanskt tal! Det du! Spring iväg och köp en digitalbox, det börjar i december.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

zimeon: vilken serie blir det???

 

Hä få ja inte avslöja än, särrdu.

 

Det är inte officiellt än. Däremot är det ingen hemlis att de har något på gång, och om nu folk måste skaffa digitalbox känns det lämpligt att säga att det är i december. Men det kommer en pressrelease i sinom tid. Och ni kan lita på att så fort det händer så kommer det komma upp på forumet här. I stor stil.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oh joy! :D

 

Zimeon: Eftersom det redan kokar i grytan så att säga så är min fråga om det fortfarande är motiverat att skicka en intresselista till SVT? Tycker du vi ska göra det eller skulle det verka onödigt?

 

Onödigt är det nog inte, men det är nog tusen gånger mer effektivt att skicka ett brev där ni säger att ni tycker det de visar är bra (men det kan ju vänta tills den serien börjat...) och samtidigt tipsa dem om mer.

 

TV reagerar nämligen på vad som funkar bra, inte på vad folk säger till dem borde funka bra. Om deras första animé går tokbra så kan ni lita på att de tar in fler. Om den däremot inte går bra utan de bara får en massa brev som säger "kan ni inte visa det här istället?" kommer de bara konkludera att animé har en för spridd publik och i värsta fall ge upp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men man måste väll tänka på att dom inte kommer köpa in naruto FMA lr någån ny populär serie eftersom dom är så dyra lr har jag fel zimeon?

 

Om det hela går bra nu så är det ju inte helt omöjligt att SVT (eller någon annan kanal för den delen) vågar höja insatserna lite och köpa in exempelvis någon av serierna du tog upp.

 

Å andra sidan så köpte ju t.ex. fyran in Yu-gi-oh och den lär ju kostat ganska hyfsat enbart p.g.a. sin längd (nu vet jag ju dock inte hur många avsnitt de köpte in).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

men man måste väll tänka på att dom inte kommer köpa in naruto FMA lr någån ny populär serie eftersom dom är så dyra lr har jag fel zimeon?

 

Ja, jag tror du faktiskt har fel. Så stor prisskillnad är det så vitt jag vet inte. Det handlar mer om vad som är tillgängligt än hur mycket pengar det kostar. Att visa en film inbegriper en massa andra pengar än att bara köpa rättigheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Visa NGE i barnkanalen?

Inte så troligt...

Skulle vara roligt att se reaktionerna iofs;

 

Aftonbladet "SVT's kupp mot barnsverige! Mamma: Jag fruktar för mitt barns psykiska hälsa."

Expressen "Föräldrar rasar mot SVT! Föräldrarna: 'DET ÄR SJUKT!'"

DN-debatt: "Fredirk Reinfeldt: SVT måste läggas ner!"

osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...