Hoppa till innehåll
Anime.se

Jag önskar..


AnyoneHere
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag önskar: att det fanns en modernare webbsida, där svenska weebs kan träffas. 

Tjena, det är jag igen. Tror jag är den enda här...haha. Jag känner mig bara så j*vla ensam. Liksom, var är alla! var är alla svenska weebs? Och varför gömmer de sig? Jag vill att någon mer proffosionel än jag ska skapa en webbsida. En webbsida som är mycket mer modern än den här sidan (inget illa till modds anime.se) Jag vill att vi svenska weebs ska förenas ännu en gång. Jag vill att vi ska ha kul och prata om manga, anime och art. Kanske träffa vänner för livet? 

 

 

 

Redigerad av AnyoneHere
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror inte att de svenska anime/manga entusiasterna gömmer sig, de är bara inte på samma plattform. Många sitter nog engelska eller andra utländska forum då de är större och mer aktiva medan andra kanske enbart vill konsumera och sedan är de nöjda. Det är otroligt svårt att nå ut till alla i dagens läge då man är så överstimulerad av all reklam för alla diverse sidor.

För att komma i kontakt med andra så finns det en del olika sätt, skapa ett medium där kan folk kan samlas eller söka runt och leta efter dem själv. Du skrev att du inte var så sugen på att skapa en sida då du kände att du inte är professionell nog men om alla tänker så så kommer ingen skapa en. Man kan starta litet och sen om man träffar någon som delar samma intresse så kan man jobba tillsammans och lära sig en ny sak. Jag har inte själv gjort det men man kan åka på konvent (kanske inte i år eller nästa år) då det ändå finns ett par runtom i Sverige. Som jag har förstått det så är folk väldigt öppna där så vågar man gå runt och prata med främmande personer så tror jag inte att det är svårt att hitta nya vänner som delar samma intresse.

Du skriver " En webbsida som är mycket mer modern än den här sidan (inget illa till modds anime.se) ". Har du några idéer vad som skulle göra den mer modern? Det kan vara som så att de som underhåller sidan inte har just tänkt på den delen och jag tror de är tacksamma för alla förslag de skulle få in. Sen om det fungerar att implementera eller inte är en helt annan fråga.

 

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

@Klona har sagt det mesta väl, men om jag har några ord att tillägga:

Anime.se drivs av fans på egen bekostnad. Om du har bra idéer för hur vi kan samla åter den svenska animangadiasporan, och är villig att lägga ner tid och energi för att uppnå detta mål, så är du varmt välkommen.

Om modernitet, pratar du då om webbdesign, eller själva plattformen? Okej om det är webbdesign, då finns det säkert ett och annat vi kan göra – det är jag som till stor del är ansvarig för nuvarande utseendet, och jag är inte webbdesigner – men om det är plattformen så blir diskussionen mer existentiell: Anime.se har sedan starten 2004 varit ett diskussionsforum. Det finns folk som menar att diskussionsforum är omodernt, och det är möjligt (även om jag skulle kontra med att “modernare” inte är samma som “bättre”), och det är möjligt att vi skulle kunna locka fler medlemmar om vi tog en annan form, men det bör fortfarande vara en form som är förenlig med våra löst uppsatta mål om att knyta bekantskaper och diskutera anime och manga. Om vi inte behåller dessa ungefärliga mål (t.ex. byter till “tjäna pengar”) så kan man lika väl lägga ner sajten.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...