Hoppa till innehåll
Anime.se

Kommande Animé-DVDer i Sverige [Uppdaterad 2006-01-30]


Genma
 Share

Rekommenderade inlägg

NTSC->PAL-transfers med jp->en->sv undertexter... :/

Ja ja ja, vi vet, japanska DVD har oändligt mycket bättre kvalitet på alla sätt och vis, men vissa (inte jag) kanske gillar eller behöver kassa svenska DVD-släpp. :P

 

Det är annars nu, men då jag var en liten parvel (före det blev lätt att ladda ner och man hade bredband hemma) hade jag jublat åt utbudet som finns nu. Då hade jag gladeligen köpt billigt skräp för min lilla veckopeng -- hellre det än apdyra USA-importer från SF-Bokhandeln. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
  • 2 months later...

Lite nytt. Priserna avser Discshop

 

Emina satsar vidare och har valt att göra det på Robotech - Macross Saga.

 

Del 1-4 99:-

 

Del 5-8 99:-

 

Del 9-12 99:-

 

Inte släppt ännu men kommer väl med en löpande utgivning kan tänkas.

 

 

Noble Entertainment följer upp sina tidigare releaser med att släppa dom i väldigt billiga boxar.

 

Love Hina - Hela serien plus dom två specialarna 189:-

 

Ninja Scroll TV - Hela serien 129:-

 

Ragnarök - Hela serien 189:-

 

Fruits Basket - Hela serien 189:-

 

Dom släpper även Black Lagoon - 002 129:-

 

Och fortsätter att ge ut Ergo Proxy. Tror dom precis blivit klara med utgivningen av School Rumble och DNAngel.

 

 

Audvid/Ozon fortsätter ge ut Requiem from The Darkness.

 

 

Sony släpper Tekkon Kinkreet 169:-

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

vart sugen på att köpa love hina boxen och fruits basket boxen nu,

men vad ska jag då göra med mina två första dvd volymer av dessa serier?

 

webhallen har just nu en animekampanj där fruits basket och love hina dvd:erna kostar 39 kr styck. finns en del andra anime där ochså.

 

Edit: som konata skulle säga, extra yeah. (om det nu var så hon sa det)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hoppar nog över dessa utgåvor. Dels har de andrahandsöversatt filmen via engelskan, dels har de inte ens bemödat sig att översätta episodtitlarna till svenska, för på baksidan av fodralen står de på engelska. Det känns lite väl underligt då orginaltitlarna faktiskt är japanska. Jag vet inte om de innehåller ytterligare 'fel', då jag vägrar köpa svenska släpp av animé-TV-serier när de inte ens orkar översätta episodtitlarna till svenska. Det är tur att åtminstone långfilmerna får ordentliga utgåvor...

 

Nej tack. En slapp DVD-produktion där de, inte ens fullt ut, har kopierat en amerikansk utgåva med ett ganska kasst resultat är ingenting för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
Lite nytt. Priserna avser Discshop

 

Emina satsar vidare och har valt att göra det på Robotech - Macross Saga.

 

Del 1-4 99:-

 

Del 5-8 99:-

 

Del 9-12 99:-

 

Inte släppt ännu men kommer väl med en löpande utgivning kan tänkas.

 

En liten rättelse. Det är inte Emina som ger ut denna serie utan Scanbox. Det innebär att vi har fått ytterliggare en aktör på den svenska marknaden. Funderar på om man kanske ska prova första utgåvan för att se hur textningen är.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

Lite mer på gång när det gäller den svenska marknaden.

 

Hayao Miyazaki - Boxset

 

Det levande slottet, Spirited away och Min granne Totoro

 

Preliminärt releasedatum: 2008-03-12

 

 

Kikis expressbud

 

Preliminärt releasedatum: 2008-03-12

 

 

Legender från Övärlden

 

Preliminärt releasedatum: 2008-05-14

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 years later...

Jag upptäckte precis att Zoron Media AB (Christer Hagströms nyaste bolag) har släppt Sandybell på DVD-box, en med de gamla svenskdubbade avsnitten samt en separat med hela serien på originalspråk, med nordisk textning.

 

Referens:

http://www.discshop.se/filmer/dvd/sandybell_samlingsbox_5_disc/P98110?utm_source=Monitor&utm_medium=Transactmail&utm_content=Product

http://www.discshop.se/filmer/dvd/sandybell_samlingsbox_original_5_disc/P98112?utm_source=Monitor&utm_medium=Transactmail&utm_content=Product

  • Uppröstad 1
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du ber mig lägga in det i tråden, och så dissar du mig direkt. :manlytears:

Förlåt, jag menade att jag ville att du skulle börja hålla tråden uppdaterad igen. (Och med " :happydrop:" så menade jag "vi eller åtminstone jag har verkligen inte haft någon koll alls på vad som kommer/kommit ut i Sverige de senaste sex åren :happydrop:".)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 6 months later...
  • 2 months later...

Sony Pictures släpper en samlingsbox med anime. Release är preliminärt satt till 6/3 2013 enligt Discshop. Alla filmerna i boxen finns, eller har funnits tillgängliga sedan tidigare. Filmer som ingår i boxen är;

 

Cowboy Bebop

First Squad

Memories

Paprika

Tekkonkinkreet

Legend of the Millennium Dragon

Tokyo Godfathers

Steamboy

Metropolis

  • Uppröstad 2
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...