Hoppa till innehåll
Anime.se

Fortsätt serien. Del 32 (13/6)


PsychoCaptain
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 609
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Jo, ordning är bra. :)

 

Hur långt bort ska rymdstationen vara?

Ska den vara helt öde ute i världsrymden, en oas av liv i en död del av världsrymden, eller ska det vara en intergalaktisk korvkiosk?

"Spaceburger, din enda hämtplats för fast föda på 2 ljusårs håll. :O

 

Blir det den första så blir det som en inbjudan för aliens från alien att gå till attack. >:D

 

Man måste bestämma hur snabbt man kan färdas i rymden i den här serien. Om man kan färdas med ortoliga hastigheter så man kan till exempel beställa fryspizza från pluto.

 

Och så måste vi ju förståss bestämma om vi ska flyta runt i tyngdlöshet eller ha artificiell gravitation:

 

"Woops, den knappen var inte bra.

*Flyter iväg ut genom dörren* Kom tillbaka knappjäkel!"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hehe... man kanske inte ska krångla till det hela för mycket. Hande ingen som helst aning om hur/när/var/varför när jag startade Fortsätt serien. Dessutom fins det väll inget som hindrar att fler än en startar en ny serie.

Själv tycker jag det vore roligast med nånting mer i Slumberparty stil utan turordning. Och rymdminljö sounds sweet (blev lite inspirerad av Zaffes rymdbild)!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag är ju iofs inte med och målar så där direkt megamycket (inget alls) men jag kommer ju så klart att läsa och tycker att det där med rymden verkar mycket ski.. men ibland (vet inte om det bara va jag, isf glöm det här som kommer) så va det svårt att hänga med vart alla va och vilka som gjorde vad, kanske begränsa antalet karaktärer per person och kanske en fast karta som alla går efter så att man lättare förstår. vad tror ni?

 

borde nästan dela av den här tråden till en egen "diskutera den nya seriern"-tråd

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Joo, annars skulle man ju kunna lägga upp en tråd där folk kan lägga förslag, men den skulle väll bli späckad rätt fort av folk som bara "kollar in lite snabbt".

 

"Rymdstation it is" :D

 

Har börjat med en rymddräkt efter att jag såg Zaffes bild, den blir skitbiffig. >:D

 

Ska helt klart vara med på det här, och att ha en fast karta verkar ju rätt häftigt, hit men inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...