Hoppa till innehåll
Anime.se

Bästa spelmusiken!1!!!1


Lindell
 Share

Rekommenderade inlägg

  • Svar 74
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Vad är det med er? :P

Har ni aldrig hört talas om C64?

Gammla SID klassiker som Spy Vs Spy och Last ninja soundtrack äger ut dagens fjuttiga grejer :P

Monoton müsio für alles!

Rob Hubbard och Martin Galway über alles :)

C64 och SID-chippet äger det mesta när man pratar spelmusik... Finns så himmla många bra låtar från C64 spel...

 

Deakka: remixen på Commando? Instant Remedys?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej. Personligen gillar jag musiken till Golden Sun och älskar musiken till Zelda-spelen. Mne jag gillar också musiken til 1080 till N64. Men jag kan inte få tag i den! Om ni vet något om nån sida som har den sköna musiken till detta spel skullle jag bli väldigt tacksam.

Hej då

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Melodierna från FFVI är klart bäst. Synd bara att SNESens ljudchip är så himla fattigt...

 

Annars diggar jag musiken från Jet Set Radio spelen skarpt.

 

Jepp, speciellt Öppnings låten och på Operan.

 

CID låtar låter är ju roligt att lyssna på en gång typ, men efter en stund känns det som nån slår spikar i öronen. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 1 month later...

jag gillar musiken i FF spelen (de som jag spelat). Zelda spelen har några underbara. Kan inte nämna någon dålig Zelda låt som jag hört.

 

Har inte lyssnat på så många gamla spelsoundtrack från ex C64. Den äldsta spelmusiken som jag lyssnar på är Megaman som har några riktigt bra låtar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla snackar om Last Ninja.. Ärligt talat, Så bra är den inte. Jag gillar Wizball 2000. Skön som få. Introt till BattleField är mäktig.sen får vi ju inte glömma Gunsmoke. Så j*kla bra musik!!

 

Vad tycker ni om Ghosts n´Goblins? Nån som vet en skön remix till den, så säg till!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wizball 2000 är grym, men IMHO inte lika grym som Instant Remedy - Last Ninja. Men mest gillar jag att lyssna på riktiga sids, även om mixar har sin charm.

Wizball satt man o spelade mycket förr som liten pilt... klarade det nästan (tror jag)... men fasen va svåra spelen var på den tiden då det inte gick att spara.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...

Min lista och kommentarer:

 

Zelda - vad annars?

Unreal + UT - Underbar stämning.

Golden Sun + The lost Age - Motoi Sakuruba vet vad han gör.

Elder Scrolls 3 : Morrowind - Jeremy Soule är fantastisk!

Outcast - Moskvas Symfoniorkester.

Castlevania - "Vampire killer", "Bloody tears" och "Beginning". Symphoony of the nights har ett riktigt bra soundtrack med.

Starcraft och Warcraft 2, men också World of warcrafts musik går inte av för hackor heller. Glenn Stafford!

Temat till Metal Gear Solid är rätt snajsigt också.

Mega man 1+2+3+X - Frälsning säger jag, Frälsning!

Mariomusiken - klämtjäck som bara den.

Yoshi's Island - underbart trallvänlig. (tillhör mariospelen men ändå.)

MDK - Otroligt bra musik för ett sådant relativtr okänt spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...