Hoppa till innehåll
Anime.se

Avatars


Laguna
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tycker 80x80 är bra.

Man vill inte att avatarerna skall ta för stor plats av sidan.

Personligen tycker jag att ni borde stänga av avatarer helt (men det är nog inte så många som håller med :surprised: ) Ha dom så små som möjligt för att de inte sla förstöra läsandet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

80x80 räcker väl.

 

Får tänka på modemarna.... men jag borde inte uttala mig då jag själv fallit offer för att ha ökat till 100x100 på mitt eget forum.

 

Man får bestämma sig för vilket som är bäst helt enkelt.

100x100 är mysigt, fast det kan bli trångt i forumet då, om man har banners som här tex. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

80x80 räcker väl.

 

Får tänka på modemarna.... men jag borde inte uttala mig då jag själv fallit offer för att ha ökat till 100x100 på mitt eget forum.

 

Man får bestämma sig för vilket som är bäst helt enkelt.

100x100 är mysigt, fast det kan bli trångt i forumet då, om man har banners som här tex. :)

 

Måste säga att du har en snygg avatar. Var är den bilden ifrån?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

80x80 räcker väl.

 

Får tänka på modemarna.... men jag borde inte uttala mig då jag själv fallit offer för att ha ökat till 100x100 på mitt eget forum.

 

Man får bestämma sig för vilket som är bäst helt enkelt.

100x100 är mysigt, fast det kan bli trångt i forumet då, om man har banners som här tex. :)

 

Måste säga att du har en snygg avatar. Var är den bilden ifrån?

Koreanen Hyung Tae-Kims verk!

Här är en fansida som har typ alla bilder han släppt lös på nätet.

http://htk.whisperslip.nu/

http://htk.whisperslip.nu/guest/7.jpg (där är bilden)

 

Han är gudomlig på anatomi :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

80x80 är en bra storlek. Man ser tydligt vad den föreställer samtidigt som den inte tar för mycket plats i forumet. På begäran har ni dock fått ytterligare en kB att leka med. Nu kan ni köra på 7 kB's avatarer. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

lol... tycker också man skylle få ha 100x100

bra tråd laggo :P och större storlek! typ 10 kb

 

Du verkar vara tillfreds med ju 50x50, så jag kanske ska dra ner storleken istället? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bara en tanke.... för alla er som vill använda era 100x100 avatars. ändra storleken på den i mspaint eller dylikt. samma bild, bara lite mindre ;)

 

Och ja, jag inser att det finns de som redan insett detta och kanske vill ha 100x100 avatars av andra anledningar. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

bara en tanke.... för alla er som vill använda era 100x100 avatars. ändra storleken på den i mspaint eller dylikt. samma bild, bara lite mindre ;)

 

Och ja, jag inser att det finns de som redan insett detta och kanske vill ha 100x100 avatars av andra anledningar. :P

 

Det vet nog de flesta ja, men 100x100 är bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
själv tyckte jag att det var jobbigt att hitta avatarer under 7kb. trodde det fanns mossar men icke. eller så är det jag som är kass på att leta :D

 

Du kan ju komprimera dem själv...

 

Svårt om man inte vill använda gif. Varken jpeg (med lägsta kvalite) eller png kunde få ner min avatar till den storleken t.ex. =( Så nu är den fast med 256 färger istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm... DET RÄCKER MED 80X80! Sluta nu, barnrumpor... Bilderna ska inte ta upp hela formuet som vissa säger och de har helt rätt i

 

Hoppas ingen blir arg på mig nu för att jag sa barnrumpor :); men ni beter er faktiskt som ett par sånna.

 

Varför inte ta bort avatars istället? Vad ska man med dem igentligen? Visst, lite personlig vill man ju vara på forumet men... Förstår ni? Bättre med 80x80 än ingeting.

 

Keep up the good work anime.se! clap.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...