Hoppa till innehåll
Anime.se

Nästa säsong utav Hellsing...


Smilga
 Share

Rekommenderade inlägg

Kouta Hirano och Gonzo har sagt att nästa säsong är på väg och börjar sändas i Japan om ca 1-2 år (troligen 2 om inte mer). Hirano ska göra klart mangan först och sen får vi se vad som händer.

Denna info borde man kunna lita på, men vi vet ju alla att serier ofta bara lämnas halvklara när nåt annat intressant dyker upp.

 

Men det jag tyckte skulle vara kul nu är att få veta vad folk vill ska hända i fortsättningen. Är det någon speciell händelse någon vill se? Är det något vi alla ska be för att det inte händer?

Share a piece of your mind...

 

(OBS! Om någon här på forumet anser, eller vet att, min information är totalt idiotisk och fel, så är det bara att rätta mig direkt. Det här är informationen jag har och jag har ännu inte sett något som skulle kunna få mig att inte tro på denna.)

 

Jag vill se: Seras måste få dricka lite riktigt blod. Gärna Alucards. Jag vill se henne bli starkare.

 

En sista strid emellan Alucard och Alexander är ju inte heller att förglömma. Kan gärna vara sista striden också.

 

Mer Walter! Det är något med dom där trådarna.

 

Jag vill inte se: En till vampyr i Hellsing. Alucard och Seras räcker gott och väl.

 

Ännu fler av dom där chip-vampyrerna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kouta Hirano och Gonzo har sagt att nästa säsong är på väg och börjar sändas i Japan om ca 1-2 år (troligen 2 om inte mer). Hirano skall göra klart mangan först och sen får vi se vad som händer.

Denna info borde man kunna lita på, men vi vet ju alla att serier ofta bara lämnas halvklara när nåt annat intressant dyker upp.

 

Men det jag tyckte skulle vara kul nu är att få veta vad folk vill skall hända i fortsättningen. Är det någon speciell händelse någon vill se? Är det något vi alla skall be för att det inte händer?

Share a piece of your mind...

 

(OBS! Om någon här på forumet anser, eller vet att, min information är totalt idiotisk och fel, så är det bara att rätta mig direkt. Det här är informationen jag har och jag har ännu inte sett något som skulle kunna få mig att inte tro på denna.)

 

Jag vill se: Seras måste få dricka lite riktigt blod. Gärna Alucards. Jag vill se henne bli starkare.

 

En sista strid emellan Alucard och Alexander är ju inte heller att förglömma. Kan gärna vara sista striden också.

 

Mer Walter! Det är något med dem där trådarna.

 

Jag vill inte se: En till vampyr i Hellsing. Alucard och Seras räcker gott och väl.

 

Ännu fler av dem där chip-vampyrerna.

 

om detta stämmer så kommer det bli intressant när de kommer, fast det är synd att det är 2 år kvar i såfall lång tid att vänta.

 

Undra hur handlingen kommer fortsätta, svårt att säga.

Men ja hoppas att Mis Hellsing kommer dricka Alcuards blod och att Alcuard kommer möta Alexander.

Skulle även villa se mer vampyrer men mäktigare än de förra :)

ja skulle även villa se mer av Mr Walter typ när han är ung, värkar redigt cool.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har du hört talas om hellsing spin-offen "the dawn"?

 

Den handlar ju om när den unge Walter och Alucard tar hand om nazi problemen...

 

nä de har ja inte. Handlar den bara om när Alcuard och Walter är unga? måste ha den i såfall. Är Alcuard skit mäktig då också lr? Trodde inte att det fanns nåt inslag om när han är ung lr walter. Tyckte dok att det var roligt när de gick ner till ett fängelse där Alcuard satt.

 

Vet du vem Mr Hellsing var? han var ju bara en människa som ja har sätt hur kunde han fånga Alcuard?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här vet jag om The Dawn:

Den handlar om en ung Walter (14 år) och en tillsynes yngre Alucard (vampyrer åldras ju inte, men han ser yngre ut på bilderna).

Dom bekämpar nazister som försöker skapa sin egna odöda armé.

I början så har inte Alucard vaknat, utan sover fortfarande i sin kista.

Det går lite långsamt, men bit för bit vaknar han upp. I första boken så har jag för mig att locket öppnas och Alucards arm kommer upp med en pistol. I andra eller tredje boken vaknar han upp fullständigt och är lika grym som han alltid är.

 

Jag vet inte så mycket om honom, men om jag inte misstar mig så har Alucard varit aktiv inom Hellsing i många generationer. Han är bunden till dom av skäl som vi ännu inte har fått reda på. Magi kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det här vet jag om The Dawn:

Den handlar om en ung Walter (14 år) och en tillsynes yngre Alucard (vampyrer åldras ju inte, men han ser yngre ut på bilderna).

dem bekämpar nazister som försöker skapa sin egna odöda armé.

I början så har inte Alucard vaknat, utan sover fortfarande i sin kista.

Det går lite långsamt, men bit för bit vaknar han upp. I första boken så har jag för mig att locket öppnas och Alucards arm kommer upp med en pistol. I andra eller tredje boken vaknar han upp fullständigt och är lika grym som han alltid är.

 

Jag vet inte så mycket om honom, men om jag inte misstar mig så har Alucard varit aktiv inom Hellsing i många generationer. Han är bunden till dem av skäl som vi ännu inte har fått reda på. Magi kanske?

 

k, skulle gärna villa veta hur de kommer sig att Alcuard är bunden till Hellsing. Får kanske se det i de nya episoderna om nåra år.

Vet du hur man kan få tag i The Dawn?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om jag ändå gjorde det :surprised:

Jag har letat mig bedrövad och enda gången jag lyckades hitta den var den såklart på japanska (det var sidan också, lycka till att beställa därifrån).

Om vi har tur så bestämmer sig Dark Horse, som ger ut Hellsing-mangan, att ge ut Hellsing: The Dawn också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Usch och fy! Frågan är om en möjlig nästa säsong skulle kunna komma i närheten av att gottgöra den dyrbara tiden jag slösade bort på denna urusla anime, oavsett hur bra den blir... :surprised:

Nejdå, men om det kommer en nu så är mina förväntningar, till skillnad från sist, så låga de kan bli.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Usch och fy! Frågan är om en möjlig nästa säsong skulle kunna komma i närheten av att gottgöra den dyrbara tiden jag slösade bort på denna urusla anime, oavsett hur bra den blir... :surprised:

Nejdå, men om det kommer en nu så är mina förväntningar, till skillnad från sist, så låga de kan bli.

 

Ja, alla har väl sin smak. Men vad tycker du skulle kunna förbättra serien då? Var det något som det var för mycket av eller något du saknade?

Vill du ens se en fortsättning? Det låter ju inte riktigt som om det är någoting du vill ända dig ännu mer tid åt...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vore trevligt att få reda på vart du fått din information ifrån. Det går alltid ryckten på internet om mer hellsing anime, så om du vill att det ska bli trovärdligt får du nog ange en källa.

Menar inget illa, har bara sett "WOW! De håller på med en ny säsong av hellsing!" för många gånger.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har fått min info ifrån:

 

Kouta Hirano Fa n Club. Det var där han sa att han ville göra klart mangan först.

 

Gonzo. Dom producerade första säsongen och håller kontakten med Hirano om nästa säsong. Såg det först i ett urklipp ifrån ett pressmeddelande ifrån deras hemsida för ett antal månader sen (Jag hade hört rykten om att dom hade gått i konkurs så jag var bara tvungen att kolla, tur som det var visade det sig vara falskt) och sedan fick jag tag i samma pressmeddelande, fast då hela meddelandet där dom diskuterade andra produktioner med. Var väldigt länge sedan nåt nytt hördes, men jag har inte heller hört någonting som säger emot mig... än.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Konkreta bevis? Jaa du, vet inte om jag kan fixa det, men gå in på gonzos hemsida och kolla. Pressmeddelandet borde väl finnas kvar där.

Har det inte på datan lr så tyvärr (passande, jag vet) men kolla bara runt lite där så borde det gå bra.

 

Sen kan du ju gå in på http://www.dmpbooks.com/titles?n=5

Där ska hans citat finnas, engilt en vän.

Du kan hitta det på många hemsidor faktistk.

http://www.hiranofan.co.uk (engelsk site, där hittade jag citatet.)

http://www.thehellsing.org (inofficiell sida, men med mycket info. det står där med)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså, jag vet att det är många som inte tror på det, eller bara har svårt att tro på det, men det är ganska likgiltigt just nu ändå. Jag menar, WTF vi kommer ju ändå få vänta ett jävla bra tag hur som helst, så varför inte göra det lite roligare och fortsätta på det som var meningen med denna tråd.

Att diskutera vad som vore kul/tråkigt att se i den möjliga fortsättningen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En fortsättning vore inte fel alls. Serien är ju underbar.

Fast jag skulle helt klart vilja se mer av Walter, han är nästan häftigast.

Det vore heller inte trist ifall Alucard kunde ta av sig hatten der så att man får se hans hår. Det är vackert.

Jag vill även se Seras Victoria dricka Alucards blod. Iaf i slutet.

 

Som sagt, mer Hellsing åt folket!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Usch och fy! Frågan är om en möjlig nästa säsong skulle kunna komma i närheten av att gottgöra den dyrbara tiden jag slösade bort på denna urusla anime, oavsett hur bra den blir... :rolleyes:

Nejdå, men om det kommer en nu så är mina förväntningar, till skillnad från sist, så låga de kan bli.

 

Ja, alla har väl sin smak. Men vad tycker du skulle kunna förbättra serien då? Var det något som det var för mycket av eller något du saknade?

Vill du ens se en fortsättning? Det låter ju inte riktigt som om det är någoting du vill ända dig ännu mer tid åt...

 

Förbättra, hmm, skriva en story? Sluta upp med alla otroligt löjliga "böner" inför varje strid. Något annat än bara massa strider... :/

Alla har sin smak som sagt... jag blir även väldigt sur när folk rekommenderar Hellsing om man gillar serier som Shingetsutan Tsukihime och Berserk(för att ta exempel), usch, att smutskasta sådana mästervärk(jag ser då inte den minsta likhet mellan Hellsing och dessa två).

De flesta vampyrsserier blir helt enkelt för "hjärndöda", varför kan inte fler vara mer som Shingetsutan Tsukihime?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Wilcon----> Shingetsutan Tsukihime? Har jag inte hört talas om. Om du säger att den är bra så får jag väl kolla in den. Vad är det som gör den så speciell?

Vem är det som har sagt att Hellsing skulle va lik Berserk? Låter som en mycket konstig jämförelse. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Heh, jo, på flera ställen(forum) har jag sett flera personer ofta rekommendera Hellsing om man gillar Berserk och tvärtom(enda likheten jag ser är att båda är väldigt råa/blodiga).

 

Tycker vi kommit bort från ämnet nu dock... Hellsing säsong två som sagt :)

Man ska aldrig säga aldrig, men jag tvivlar på att den kommer få mig att ändra mig(ska iaf se den).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Srry, glömde bort mig lite. XD

 

Nåja, tänkte att det kanske vore kul om dom skulle följa mangan lite mer noggrant. Dom följde ju bara en liten del av mangan i animen.

Fighten emellan Alucard och Alhambra skulle kunna bli så jävla grym.

Sen så skulle dom kanske kunna ta med lite mer av den sköna svarta humorn som finns i mangan.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om de lägger in en vettig story och inte inriktar sig allt för mycket på alla fighter så säger jag inte nej till en till ses 2 av Hellsing. Men de får ju inte skippa allt våld bara för det. En lagom blandning mellan vålds fighter och story tycker jag att de skall köra om de förtsätter med Hellsing.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan nämna många likheter mellan Hellsing och Bärsärk. Känner till en hel del personer som gillar bägge två, dessutom, och av liknande anledningar. Eller snarare, som gillade Bärsärk.

 

Har just börjat läsa mangan och inser nu verkligen varför han som skrev mangan avskydde animén som pest. Det är fullt begripligt när man inser att serien är tänkt att vara en vansinnig kavalkad av monsterifierad oseriositet och i huvudsak gå ut på endast och blott sjuka överdrifter, dumma strider, förvriden sjuk syn på religion och så våld i övermåttans mängder.

 

Hellsing kanske inte är en komedi, men jag läser definitivt serien för att skratta. Kan man göra annat än när man ser bossen för Vatikanen vråla AAAAANNNDEEEERRRSOOOOOOONNNNGGGG varpå Arexandraue Andersong dundrar in med de förvridna klingorna i högsta hugg, ställer sig i den knäppaste pose någonsin, lyser med ena ögat och har ett demonisk vitt skinande grin mitt i fjäset? Det är då man vet att en ÄKTA katolsk paladin är på väg, eller hur? Oj oj oj, det är underhållning så det står härliga till.

 

Dock hoppas jag inte på en fortsättning på animén. Man skall inte animera saker som Hellsing, det blir bara fel. Och om inte Hirano har ändrat åsikt så lär man få se i månen efter en fortsättning. Det är trots allt han som har upphovsrätten till titeln, och ingen får göra någon animé utan hans tillåtelse.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...