Hoppa till innehåll
Anime.se

PC eller konsol...


ikkari
 Share

Rekommenderade inlägg

Svårt och säga, för det första så har ju båda en massa för och nakdelar.

 

---------------------------------

 

CONSOL:

 

+++

Soffa

Gemenskap

Beat em up

Rivalitet *grin*

Mariokart :D

 

---

Splittscreen som sällan funkar

Spela fps *shrug*

En del spel går helt enkelt inte att spela.

Spel kostar 600-800:- vilket är oacceptabelt

Online, i all form

 

---------------------------------

 

PECE:

 

+++

Mus

Allt kan spelas

Kan användas till annat

Billigare spel

 

---

Snorungar som finns överallt

Tråkigare kontroller

gah orkar inte skriva nå mer

Tangentbord >_>

 

---------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 67
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Märkliga argument...

 

Konsoll: Splittscreen som sällan funkar

Was? Sen när funkar inte splitscreen...?

 

Konsoll: En del spel går helt enkelt inte att spela.

Öh... nähä... Och med det menar du...?

 

PC: Allt kan spelas

Jaha...? Även då inkluderat Metal Gear Solid 3?

 

PC: Snorungar som finns överallt

Vilka då?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är väl en av de få renodlade 50/50-spelarna som finns- jag spenderar mest tid framför datorn (internets! >_>), och spelar mycket spel på den. Men jag uppskattar konsol lika mycket; mången GamingNite (TV-spel + coca cola + 24 timmar utan sömn = alldeles för roligt) har jag bakom mig. Och både Halo och Halo 2 tar de flesta av dagens PC-FPS, så det argumentet faller platt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har sätt många spel där splittscreen inte funkar.. >_> det är helt enkelt för litet för att se vart och hur man ska springa osv..

 

L3prechaun skrev:

Konsoll: En del spel går helt enkelt inte att spela.

 

 

zimeon skrev:

Öh... nähä... Och med det menar du...?

 

Finns inte ett rts spel till konsol som spelas av folk.. räcker det till svar?.. annars kan vi ta, civ spelen? sim city?. jo visst finns dom, men spelas dom på konsol? ne, och varför inte?

 

Med allt kan spelas menas att det finns alla slags typer av spel. Rts, rpg osv.

 

 

Och vart det finns snorungar i pcvärlden borde ju som sagt var vara det mest uppenbara, om du inte har ett dusin i ditt hem dvs.. LordMune har redan gett ett svar av många..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

har sätt många spel där splittscreen inte funkar.. >_> det är helt enkelt för litet för att se vart och hur man ska springa osv..

Du sa inte att det gällde spring-och-skjutspel.

 

Finns inte ett rts spel till konsol som spelas av folk.

Nej, det finns ingen som spelar Halo, eller hur?

 

Och vart det finns snorungar i pcvärlden borde ju som sagt var vara det mest uppenbara, om du inte har ett dusin i ditt hem dvs.

 

*sätter sig vid sin konsol och spelar Berserk*

Hm... inte en snorunge i närheten...

 

*sätter sig vid sin PC och spelar Imperishable Night*

Märkligt... fortfarande ingen snorunge i närheten.

 

Du menade alltså att det finns en massa snorungar om man sätter sig och spelar spel online. Alla spel, inte ens de till PC är online, och jag tycker nog ändå inte att det bara är online-spel som räknas heller.

 

Jag förstår vad du menar, men du uttalade dig lite väl allmängiltigt för saker som bara rörde vissa delar av speleriet, vissa preferanser eller vissa specifika spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Inte direkt ett svårt val. PC vinner överlägset. Dock endast som spelenhet i sig, jag säger inte att dom bästa spelen finns där för det gör dom defenitivt inte men som spelenhet vinner PC. Visst har möjligheterna ökat med dom senaste konsolerna och jag är ganska sugen på vad XXBOX har att erbjuda när den kommer ut. Men en PC kan uppgraderas och ger fler möjligheter rent allmänt. Allt du kan göra med en konsol kan du göra med en PC, tyvärr inte tvärtom.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FPS spel på konsol går inte

 

platformsspel på pc gå nästan inte

 

beat'em up spel e bättre på konsol

 

textbaserade rollspel e bäst på konsol

 

actionbaserade rollspel på pc OSV

 

själv föredrar jag nog konsol, bara det att det inte finns så mycket onlinemöjligeter än

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Har inte läst hela tråden, men varför välja när man kan botanisera bland allihop och vara så mycket gladare?

 

Har en xbox, ps2 (äkta amerikansk), gamecube, gameboy advance sp, dreamcast, n64, commodore 64, commodore amiga 500 samt två PC. (athlon64 3500+, GF FX 5900ultra samt en athlon64 4000+, GF 6800 Ultra SLI)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

FPS spel på konsol går inte

 

textbaserade rollspel e bäst på konsol

 

1. Halo tar Half-Life any day of the week. Uppföljarna lämnar vi utanför det här.

2. Textbaserade rollspel (vilket jag antar är av samma typ som textbaserade äventyrsspel som frodades i begynnelsen, såvida du inte har grova problem med att uttrycka dig) fungerar bäst på konsol, som saknar alla former av tangentbord? För att citera Zimeon, Was?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(vilket jag antar är av samma typ som textbaserade äventyrsspel som frodades i begynnelsen, såvida du inte har grova problem med att uttrycka dig)

 

ska jag vara ärlig gillar jag inte din atetyd (eller hur det nu stavas)

okok men dessa "texbaserade äventysspel/rollspel" tycker jag har en bättre känsla på konso men det är väl en smaksak.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ska jag vara ärlig gillar jag inte din atetyd (eller hur det nu stavas) okok men dessa "texbaserade äventysspel/rollspel" tycker jag har en bättre känsla på konso men det är väl en smaksak.

 

"attityd" stavas det om du undrar.

Vad Lord Mune förmodligen menade är att ett "textbaserat rollspel/äventyrsspel" är ett sådant där spel där man skriver in sina kommandon med ett tangentbord istället för att styra med en spak (därav ordet "textbaserat").

 

Sådana spel kan inte vara bättre på konsoll, för det finns inga sådana spel för konsoll alls.

 

Du menade förmodligen någon helt annan sorts spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 4 weeks later...

Vad jag tycker PC spel är bäst för:

FPS spel (Musen reagerar snabbare än analog pads för konsollerna, Nintendo DS är ett undantag då den har en touch skärm)

MMORPG (Online RPG spel, där man måste skriva mycket)

Strategi spel

tråk spel (typ solitaire å sånna där)

 

Konsol XBOX/GameCube/PS2:

Fighters

Bilspel

Äventyr/RPG (typ Star Wars KOTOR, Jade Empire, Zelda, Final Fantasy)

Pussel

Platform

 

Nu har jag säkerligen glömt å lista en hel del, själv har jag PC, XBOX, GameCube, Nintendo DS och en GBA (listar endast de som finns å köpa spel i vanliga butiker fortfarande, annars blir listan så lång *skryta*) och har ägt 2st PS2or.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...