Hoppa till innehåll
Anime.se

.hack//SIGN på TV4


zimeon
 Share

Rekommenderade inlägg

Ankommet från Sigrid Norrman:

 

De skall alltså sända alla 28 avsnitt, vilket ju inte alls är fel. Japansk tal och svensk text, översatt från engelska.

 

Börjar vecka 46, det vill säga måndagen den 8 november.

 

---

MANGA i TV4 Med i tv, start v 46

.hack//SIGN

.hack//SIGN utgör tv-serien, en sk anime, i ett större Manga-projekt kallat ”.hack” som utspelar sig i och kring den virtuella världen The World. I projektet finns också t ex dataspel och serietidningar.

Kort om handlingen:

Serien kretsar kring ett antal figurer i en virtuell online värld kallad The World. The World är ett slags multi-user dataspel och serien startar med att Tsukasa loggar in i spelet. Tsukasa finner att han inte kan logga ut från spelet och man får följa hans väg genom ”The World”. Han upptäcker att han kan göra sådant som andra spelare inte kan och ett mysterium börjar nystas upp…

Bakgrund:

Serien utspelar sig i framtiden någon gång under 200X. Den riktiga världen (The Real World) är mörk. Datavirus har härjat över hela världen och ruinerat många stora företag och människor. Ett antal människor har även dödats av ett livsfarligt virus kallat ”Deadly Flash”. Mer och mer regler och restriktioner införs och en kontrollenhet, The World Network Council (WNC), införs på uppdrag av FN.

Sändningsinformation

Sändningstider i Med i tv: mån-tors 19.30

Längd per avsnitt: 25 min

Antal avsnitt: 28

---

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 179
  • Skapad
  • Senaste svaret

Toppskribenter i detta ämne

Toppskribenter i detta ämne

Ja!

Äntligen. Det här har jag verkligen sett fram emot. .hack//Sign är min favoritanime. Kommer vara riktigt roligt att föer folk får upp ögonen för den. Den är verkligen underbar. Dessutom tror jag det är bra att de inte visar mer än ett avsnitt per dag eftersom folk då snabbt skulle få för sig att den är seg. Uscjh vad roligt.

Synd bara att jag inte har den kanalen..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Otur, har inte kanalen... Iof ser jag på serien för tillfället(började för någon dag sedan), så jag missar inget i varje fall :)

 

Någon gång i framtiden kanske vi har tur och får se anime på "normala" kanaler, istället för dessa specialkanaler som vanliga dödliga inte har.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share


×
×
  • Skapa nytt...