Hoppa till innehåll
Anime.se

När man ser en ruskigt bra Serie/Film...


Xenomorpz
 Share

När ni sett en Anime/Film som är så ruksigt bra att man ryser & önskar den aldrig skulle ha tagit slut....  

36 medlemmar har röstat

  1. 1. När ni sett en Anime/Film som är så ruksigt bra att man ryser & önskar den aldrig skulle ha tagit slut....

    • Så har jag svårt att börja med en ny film/serie på ett bra tag
      14
    • Kan jag se en ny nästan direkt efter
      15
    • Då ser jag om hela serien/filmen tills jag tröttnat på den så jag kan gå vidare med nästa
      7


Rekommenderade inlägg

jag brukar kolla på serier samtidigt :P

och läsa manga serier samtidigt :P

 

 

Vet du nån bra Comic store some har mkt manga i stockholm? för det är ett par anime som jag skulle vilja läsa fortsättningen på för det verkar inte bli nån fortsättning i serien och jag vet att det finns en hel Seriedel till med den och det stör mig lite :)

 

Har ifos för mig att det finns nån på drottninggatan men e inte säker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då blir jag deprimerad över att den är slut, får svårt att sova första natten då jag bara sitter och tänker på den :), söker massa onödig info om den, snackar runt i olika forum där de diskuterar animen samt läser massa recensioner. Eventuellt spolar igenom och ser om lite korta småsaker i animen. Sedan så skriver jag in min recension på animenfo.com och lägger till serien till min "animelist" förstås :) Det är alltid kul att kolla tillbaka där vad man gett olika animes för betyg, läsa recensionerna och se en lista över alla serier man sett :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

. Eventuellt spolar igenom och ser om lite korta småsaker i animen. Sedan så skriver jag in min recension på animenfo.com och lägger till serien till min "animelist" förstås :)

 

du låter som mig du :) jag gör ungevefär det samma

 

:D Fast så får man redigera saker o ting i recensionerna ibland...när man insett att man inte borde ha gett den där animen så pass bra betyg som 9.5, då den senaste animen man sett i sådana fall skulle ligga på ett betyg som 11.3 :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

:D Fast så får man redigera saker o ting i recensionerna ibland...när man insett att man inte borde ha gett den där animen så pass bra betyg som 9.5, då den senaste animen man sett i sådana fall skulle ligga på ett betyg som 11.3 :)

 

hehe. .. Fast jag har faktiskt hittils inte lyckas se en dåligt serie än.så det är svårt det dära.

 

Jaja dom får höjja betygen helt enkelt och skylla på inflation B)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker att när man ser en anime (exempelvis slam dunk, hikaru no go, db/z) så blir man lite besatt av det. Jag började spela basket asmycket efter jag sett Slam Dunk, man blir verkligen påverkad av bra serier. Samma sak hände med Hikaru no Go... Började spela lite go efter det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser enbart fyra serier som högst sammtidigt. Jag tycker att det tar alldeles för mycket tid att se flera sammtidigt. Och då glömmer man vad som hände i de andra....

 

Men, detta med att bli deppad efter sen serie har aldrig hänt mig. Snarare triggad att se ännu en till för att kunna jämföra... Scryed, Witch Hunter Robin, Hack Sign...

 

Men jag tror att Full Metal Alchemist kommer lämna mig med ett blödande hjärta. Den är så i särklass bra att de andra framstår som flugor till Kossan...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Då blir jag deprimerad över att den är slut, får svårt att sova första natten då jag bara sitter och tänker på den ;), söker massa onödig info om den, snackar runt i olika forum där de diskuterar animen samt läser massa recensioner. Eventuellt spolar igenom och ser om lite korta småsaker i animen.

 

Precis så gör jag med, och så blir polarna less på mig för att jag snackar lite för mkt om den också. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ser jag nått så ruskigt bra så blir jag genast sugen på att se mer, i hopp om att något lika ruskigt bra ska dyka upp :)

 

Gäller juh bara att hitta det oxså ^^

 

Och ha den gamla filmen i bakhuvudet medans man letar...

blir som en långvarigt förhållande som tagit slut. Man tror att man aldrig ska komma över den & hitta en ny, men det brukar inte dröjja så länge förens man hittat en ny och glömt den andra.Luktar Ironi långa vägar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

På senaste tiden har jag sett på klassiker efter klassiker, och den enda anledningen att jag tagit pauser är pågrunt utav att jag helt enkelt vill göra andra saker... inte för att det var så mäktigt. Visst tänker man på det när man precis sett slutet...

 

Den enda gången jag faktiskt HAR tagit en pause var när jag läste slutet på bok 17 (det första slutet innan uppföljaren) av Hikaru no Go... för jag satt typ och grät 2 månader i streck >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag brukar ofta gråta, om det finns sådana element som kan få mig till det, och så brukar jag dampa loss ordentligt när den har tagit slut.

 

Som många andra brukar jag också glida ut på de böljande cybervågorna och leta info, samt tanka musik och minnas tillbaka.

Jag brukar endå sätte igång med en ny serie så fort som möjligt just pga att slippa känna dessa känslor :P

 

Jag vet också utav erfarenhet att när man har börjat med en ny serie så börjar man få nytt tycke till den nya serien och då kan man lättare "Glömma bort" den gamla serien. (för stunden)

 

Jag kan inte riktigt rösta här :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...