Momo Skrivet mars 12, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2005 jag tycker inte att manga ska vara i färg jag tycker det känns bättre om man har det i svart och vitt. om man nu läser boken 'på fel håll' varför ska man mixtra med färger jag tycker det är bättre med svart och vitt.. kram nj Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Onizuka Skrivet mars 12, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2005 När man börjar läsa kan man störa sig på att det läses från " fel håll" och att det är svart-vitt men man vänjer sig. Många mangaka`s måste rita ett kapitel i veckan och hinner då inte att färglägga den. Så jag håller med dig. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dancing Moon Skrivet mars 12, 2005 Anmäl Share Skrivet mars 12, 2005 Tja, själv tycker jag att om originalet är i färg bör översättningarna också vara det. Dels blir det gärna lite kladdigt när man trycker om från färg till svartvitt, dels tycker jag man bör vara så nära originalet som möjligt... Och det är ju mysigt med ett par sidor i färg när man öppnar sin nyinköpta pocket Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg