Hoppa till innehåll
Anime.se

Pennor och stift


sepeMuLLe
 Share

Rekommenderade inlägg

Tja, jag har nyss köpt en grymt skön 0.35 stift penna. men det fanns inga 0.35 stift i butiken så jag använder nu 0.3 stift vilka går av mycket lättare än va de ska pga att de är för smala. så nån som vet vart man kan få tag på 0.35 stift ? :D välkommna att diskutera annat materiell också såklart ^^

 

(vet att det var en tråd lite tidigare om liknanade men den dog så jag gjorde en ny.. sry)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Blyherts? Som är så smal?? Jag hade avlidit...klarar inte av så tunna pennor, klarar inte ens av att teckna med 0.5 stift. Fast med bläckpenna går det bra att ha tunnare.

Jag är kär i min nya 0.1!! B)

 

hehe jodå det är faktiskt as skönt förutom det nämda problemet.

 

har en 0.05 bläck asgrym! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Fast jag tycker 0.5 är för stort när det är bläck. Åtminståne till mmina pluttbilder. Det är hoppläst att måla ögon och liknande med 0.5...

 

jaja det håller jag med om men inte med 0.05 (dvs hälften så stort som en 0.1) de är grymmt sköna.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kör med sånt som jag har tillgång till. Det har hänt att jag har målat med kol

 

Ebba, jo man KAN rita med i princip vilken penna som hälst. men detta är om vilken man föredrar ^^

 

 

Tomtebo, kol är inte alls ovanligt. det har jag använt mycket främst till skuggning dock.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jojo, men pennor e ju så dyra idag, o folk verkar villja ha de proffsigaste som finns...

förstår inte sånt där, proffsiga pennor e ba jobbiga o dyra =P

 

vilken penna som helst funkar typ... men kan inte rita utan ett sudd, aldrig XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tjafs om pennor här ser jag, jag har massa olika pennor

men det är mest för jag är en sånn som handlar en massa grejjor

när jag har tråkigt o har råd!

men mest kör jag på min HB blyertsstiftpenna 0,3

 

Hehe, word!

 

Har faktiskt aldrig sett några 0.35 stift...inte pennor heller för den delen, men allvarligt så måste dom ju sälja 0.35 stift om dom säljer 0.35 pennor.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

ett problem jag har är att jag har nu en penna på 0,5 med rosa stift i

stiften är snart slut, jag hittade pennan hoss far med stiften i

och här i stan säljer dom bara färgstift som är 0.7, vilka dilemman!

 

dock har jag en penna som tar 0.7 stift men då kan jag inte använda min

rosa penna DAMMIT!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kör med sånt som jag har tillgång till. Det har hänt att jag har målat med kol

 

Ebba, jo man KAN rita med i princip vilken penna som hälst. men detta är om vilken man föredrar ^^

 

 

Tomtebo, kol är inte alls ovanligt. det har jag använt mycket främst till skuggning dock.

 

Nu syftade jag på kolbitar här. Jag gjorde några små tecknigar med kol bitar :P

Dock så brukar jag andvända kolkritor också när det gäller skuggning. men aja.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bästa är att använda alla möjliga pennor. De blir olika effekter samt olika tekniker som man måste be mästra. 2H till 6B i vanliga pennor funkar bara. Men även stift pennor och annat är kul att skissa med.

 

DUUUUH ? ^^ det var kanske dagens mest onödiga statement! ^^ vafan klart att alla pennor har sin fördel men vafan man kan inte föredra alla. ;D eller kan man ? ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...