Hoppa till innehåll
Anime.se

Mina manga teckningar


Spirit_Beast
 Share

Rekommenderade inlägg

Hmmm, jag tycker du ska direktlänka till de bilder

som du vill ha critts om, att länka till alla bilder sådär gör

att inte många kommer att orka svara, inklusive jag

 

Länka dock inte till de bilder du ritat av, de som är helt dina

välj dom!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hm... låt mig gissa, du har läst Cathy Coope's bok om hur man tecknar manga, för den stilen känner man igen var som helst.

 

Det är viktigt att man utvecklar "en egen stil" om man bli en bra tecknare. Jag säger inte att det är fel att läsa böcker om att teckna, och den bopken är säkert bra att utgå ifrån om man är total nybörjare. Jag läste den bl.a. för att lära mig mer om tuschning.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spirit_beast så gott som alla här är tecknare, och nästan alla har ett eget "galleri". måste säga som de sa tidigare att du borde jobba lite utan böcker, tutorials och istället bara rita av (verkliga personer) som du skulle gjort det i manga stil. men man ska för den delen inte snåla med guide lines. ^^ lycka till ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker det ironiska här är att Mustela är den som först drar upp det om boken. Varför? För att mer eller mindre alla bilder han postat här ser ut som han har följt saker i den boken. Men det är ju bara vad jag, och en hel del andra också iofs, tycker. ;)

 

Men över till kommentar av bilderna istället.

 

Första bilden så känns många kanter för hårda, och hans ansikte är lite översymmetriskt. Armen verkar också dyka upp från ett nästan slumpmässigt valt ställe.

 

Fjärde bilden, händer och fötter.

 

Femte bilden, kroppen.. -.¬

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...