Hoppa till innehåll
Anime.se

under produktion


Claes
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag sitter och jobbar på en bild som inte är helt klar, men tänkte att jag skulle visa något som är väldigt nytt och fräscht så att folk ser att jag är seriös med att gå med i konstgruppen.

 

poängen med den här bilden är att den kanske ska illustreras i en tidning. Vill ni veta vilken så skicka ett PM.

 

så ni får gärna ge litet kritik och sådär, men kom ihåg att den är inte ens halvfärdig, men ni kan ju titta på den ändå och säga vad ni tycker.

 

http://i3.photobucket.com/albums/y91/Ku ... tch_01.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Japp, fingrarna. Men den enda av personerna jag tycker ser lite konstig ut är killen som står upp, snacka om käpprakt! Såstår nästan inga killar (utom möjligtvis gymnaster, dansare osv...) Hur lång tid tar det dig att göra en sån hör kropp? De är jävligt snygga får jag säga! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det beror på faktiskt. Jag försöker att göra dem helt från scratch, och med så få linjedrag som möjligt, för jag avskyr verkligen när ett papper blir tokkladdigt av massa blyerts och svärta överallt och precis där det inte ska vara rant rant rant... Men jag tittar på en förebild i en utav mina konstböcker och sedan så brukar jag rita ett tag, titta på förebilden, blir det likt ? sedan ifall det är likt så fortsätter jag, ifall det inte är likt så går jag beroende på humör på bärsärkagång eller hämtar mer kaffe. sedan så gör jag om och gör rätt XD Nåja, de bra dagarna funkar det iaf.

 

Det kan ta olika tid beroende på detaljerna. Är det en helkropp med alla detaljer tar det i runda slängar fyra timmar och ifall det inte är några detaljer utan bara en skiss som där, tar det väl kanske en timme att få grunddragen rätt. SÅ jag kanske är litet långsam, men jag blir ju nöjd iaf.'

 

Jag kanske ska göra mer på bilden idag, så då kanske jag lägger upp den senare längst upp i inlägget. Märk väl, ifall jag gör något som jag orkar visa idag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tack så hemskt mycket för berömmet :D

 

Tja fingrarna måste jag nog förklara med tanke på att folk kommenterar dem så. Jag är inget vidare på att göra fingrar utan det blir alltid något jävla hafsverk, dessutom så tar det sådan tid att rita snygga fingrar så jag sket i dem och bara ritade "here there be fingers".

 

Hehe, snart kommer jag väl få öknamnet mr salladfingers eller något. XD

 

bilden som är under arbete och är mer klar kanske kanske kommer upp senare ikväll, får se ifall jag får tid att arbeta på den. ledsen peeps, kommer upp imorgon.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 months later...

dags att bumpa min TRÅD FÖR HELVETE!!!

 

jo såhär är det gott folk att jag är till 50% klar med bilden, har nästan mest postproduktion kvar och jag är för trött att felsöka skiten, skulle vara tacksam ifall ett gäng utvilade OERHÖRT KRITISKA personer skulle kunna felsöka den.

 

Domo arigatou gozaimashita.

 

här är bildfan:

 

http://i3.photobucket.com/albums/y91/Ku ... sketch.jpg

 

är det bara jag som tycker att han till höger liknar kamesennin - realistic stylah? :rolleyes:

 

(som vanligt får vi väl se vad bildredaktören säger... )= )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, jag som nu har varit ganska inaktiv här ett tag kanske ska skriva nått då...okej att jag inte är utvilad men du vet hur det är XD

 

Det enda jag kan klaga på egentligen är att hårfästet sitter för högt upp på huvudet på den vänstra snubben...annars ser det bra ut.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...