Hoppa till innehåll
Anime.se

[NY] CG i PhotoShop!


svempa
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag gjorde en ninja-aktig typ, som jag blev väldigt nöjd med:

 

http://img.photobucket.com/albums/v682/svempa/Ninja_Guy.jpg

 

Sen fotade jag den med digitalkamera och CGade i paint. Här är resultatet:

 

http://img.photobucket.com/albums/v682/svempa/Ninja_GuyCG.png

 

Ni behöver inte kommentera att jag har varit slarvig med outlines, för det vet jag att jag har varit ;)

 

http://img.photobucket.com/albums/v682/ ... fNinja.png

 

Vill gärna ha konstruktiv kritik. Altså att man inte skriver "snyggt" eller "dåligt" eller något sådant.

 

( fast att någon skriver att det är snyggt är alltid välkommet :P )

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul att du gillade den!

Jo "outlinsen" blev lite hackiga... men paint är paint! Fast jag kan ju inte skylla på paint, för det är jag som har ritat det. Har inte bemästrat outlines än, med tanke på att detta är min första CG ;).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför ens överhuvud taget använda sig utav paint?

Och inte för att vara taskig, men det syns på resultatet.. Varför köra moppe när du kan åka en ninja som står i garaget ? :P

 

Om du vill göra schysta outlines så kan jag varmt rekommendera att du jobbar lite i vektorbaserade program så som Adobe´s Illustrator.

 

En sak till bara :P

Få tag i en scanner, brukar finnas lite här och var. för man kan inte jämföra skillnaden mellan resultat där.. Och som mina lärare sa "Skit in = Skit ut" dvs, är det en gång dålig kvalitet så kommer det att förbli dålig kvalite..:P

Och jobbar du med en scanner + photoshop så kommer vi nog alla att märka en snuskig skillnad bara där :P för jag tror att du skulle fixa det alldeles utmärkt..

 

Kör på. Gillar karaktären, även om den inte är 100% nyskapande, vilket alltid är något att sträva emot :P Och som är djävulskt svårt då man vill göra art som man själv gillar.. Faller själv i den fällan väldigt ofta.

 

Som en gång när ja gjorde en teckning, och jag var så hemskt världsmästarnöjd med den enda tills en klasskompis sade, - oh kolla, en DemonHunter.. >_>

 

Och ska ja nämna nått som jag verkligen gillar i teckningen så är det bandaget på armen ...:P underbart ++++

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag gillar bandaget på armen själv.

Anlendningen till att jag andvände paint är att jag inte har något annat program... och för att jag tyckte det kunde vara kul att CGa något. Själv blev jag ganska nöjd med den. Men en scanner är ju grymt dyr väl? Iallafall så ska jag skaffa ritbräda, så får vi se om jag har Photoshop då :P

Tack för alla tips.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jo jag gillar bandaget på armen själv.

Anlendningen till att jag andvände paint är att jag inte har något annat program... och för att jag tyckte det kunde vara kul att CGa något. Själv blev jag ganska nöjd med den. Men en scanner är ju grymt dyr väl? Iallafall så ska jag skaffa ritbräda, så får vi se om jag har Photoshop då :P

Tack för alla tips.

 

ehh.. en ritbräda är dyrare om du ska ha en bra en. Scanners kand få hyfsat bra för 500 spänn

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Om du skaffar ritbräda men fortfarande bara har paint, känns det lite onödigt nästan. Känns lite onödigt att köpa en ritbräda för 6000 spänn och sen ändå bara göra lite halvtaskiga bilder, pga att du inte har något ordentligt ritprogramm... :S

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ska önska mig en ritbräda i födelsedagspresent och då ska jag fixa photoshop med. Sen får vi se om jag har råd till en scanner, för det kanske jag har efter min födelsedag :) (jag fyller år 23 Augusti så det är ju rätt länge kvar)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...