Hoppa till innehåll
Anime.se

Musikspel: DJ MAX


Kasu
 Share

Rekommenderade inlägg

Ett japanskt freeware som finns att ladda ner för allmänheten.

För de som är intresserade går det att läsa hur man registerar sig, laddar ner, och spelar på följande länk:

 

http://www.rpgnexus.com/forum/viewtopic.php?f=175&t=25030&start=0

 

Observera att det inte är någon särskilt komplicerad guide, det tar bara några få minuter. Guiden finns till då hela hemsidan är på japanska, vilket försvårar saker lite för de flesta.

 

Spelet kan laddas ner på följande länk:

 

http://game.netmarble.jp/cpsite/djmax/d ... own_01.asp

 

(Klicka på knappen under "DJ MAX OPEN")

 

----

 

Spelet DJ MAX går ut på att, som går att gissa utifrån spelets namn, "skapa musik". Kort och gott går det att beskriva så här: Små "diskar" faller nedåt från toppen av skärmen. När de når botten skall du trycka på respektive knapp som motsvarar varje "disk", och för varje "disk" spela upp ett litet ljud som är förbestämt för varje "disk" och låt/bana. För varje "disk" får du också en "rating" i procent som beskriver hur precist du tryckt, och vid låtens slut kommer en sammanställning visas och du får veta huruvida det gått bra eller ej.

 

Det kan låta lite komplicerat för de som aldrig stött på spel av denna sort (vilket nog är ganska många), men man lär sig väldigt fort, speciellt om man tycker det är roligt - och det är det verkligen =).

 

Själv har jag bara spelat i några dagar, men det går rätt bra ändå.

 

Fråga gärna om problem uppstår.

 

PS. Till moderatorer (eller egentligen bara folk i allmänhet som känner för att kommentera) som tror att detta är någon slags spridning av warez: Nej, det är helt gratis att spela detta spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PS. Till moderatorer (eller egentligen bara folk i allmänhet som känner för att kommentera) som tror att detta är någon slags spridning av warez: Nej, det är helt gratis att spela detta spel.

Det verkar som du har stött på många puckade moderatorer. Du skriver ju själv att det är freeware. Då är det inget problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

PS. Till moderatorer (eller egentligen bara folk i allmänhet som känner för att kommentera) som tror att detta är någon slags spridning av warez: Nej, det är helt gratis att spela detta spel.

Det verkar som du har stött på många puckade moderatorer. Du skriver ju själv att det är freeware. Då är det inget problem.

 

Helt korrekt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag kommit längre, jag har kommit in i spelet eller hur man ska säga. Jag kommer förbi optionsrutan i början sedan är det bara svart. :(

 

Jag testade att ta ett screen för att se om det visades något jag inte kunde se och fick upp detta;

http://img.photobucket.com/albums/v12/InAction/hmm.jpg

 

Vad I h-vete betyder detta? Jag försöker trycka ungefär där krysset är i det svarta men det går inte att trycka. :O

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu har jag kommit längre, jag har kommit in i spelet eller hur man ska säga. Jag kommer förbi optionsrutan i början sedan är det bara svart. :(

 

Jag testade att ta ett screen för att se om det visades något jag inte kunde se och fick upp detta;

http://img.photobucket.com/albums/v12/InAction/hmm.jpg

 

Vad I h-vete betyder detta? Jag försöker trycka ungefär där krysset är i det svarta men det går inte att trycka. :O

 

Jag vet inte vad som står där, men det liknar en av två textrutor som visas upp under ca en sekund innan själva spelet startas för mig. Så jag skulle gissa på att det står något som "loading, please wait" - "loading complete", eller något sånt. Så jag antar att du får fortsätta försöka connecta och vänta tills nånting händer =/. Om inte, så kanske din ruta är ett felmeddelande angående fel inställningar, eller så. Jag hoppas att du inte ändrade nånting i optionsrutan. Du ska klicka på knappen längst ned till höger. Ändrade du på nånting, försök ändra tillbaka och försök igen.

 

Annars vet jag inte =/. Allt fungerar fortfarande för mig utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...