Hoppa till innehåll
Anime.se

Vad är det här för anime?


yidaki
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag känner för att göra bort mig rejält.

Jag trodde att det var DragonBall, för jag har för mig att det var det som stod på introt, och figurerna hade såna kläder och frisyer, men jag har nog fel för jag hittar inte igen avsnittet jag såg.

Det var såhär, när jag var 5-6år så var jag med familjen i portugal, och på kvällarna där så brukade jag titta på en anime serie, dubbad på portugisiska. den var underhållande, men jag hade ingen aning om att det var anime eller att det fanns mycket bättre anime.

jag vill iaf få reda på vad det var för någonting.

 

jag såg två eller tre avsnitt tror jag.

och det var nog inte från första avsnittet heller.

men jag såg iaf en liten snubbe (ett barn, en tonåring eller nåt) som flöt ner för ett vattenfall och hittades av en gammal gubbe och hans dotter, dottern hjälpte hjälten tillbaks till normal hälsa. det verkade som att hjälten glömt bort vem han var, fått minnesförlust av fallet, men jag kan inte portugisiska så det kanske inte stämmer. sen hjälper snubben dom på gården, och gubben börjar lära honom att kontrollera sin Ki, och han får psykokinesiska krafter. gubben visar hur man delar på ett vattenfall genom att hålla händerna mot varandra (som på "sankta lucia" ni vet) och koncentrera en stråle från fingertopparna som skjuter ut och delar på vattnet.

några dagar senare blir det en olycka och skogen börjar brinna, dottern är där och hjälten springer för att hjälpa henne, men dom fastnar i en ring av eld, och kommer inte ut. då kör han med kinesi-tricket han lärde sig och delar på elden och sen springer dom hem.

sen tror jag att han packar sin påse och ger sig av.

 

jag har alltid trott att det var DBZ, Gohan's äventyr.

men jag kan inte hitta igen det här...

kanske är något annat som Toriyama skapat?

 

hjälp :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hm jasså jaha oki.

 

Jag har också sett en serie som kanske är denna serie du pratar om. Men vad den heter vet jag inte låt mig tänka hm, jag har det, den heter antagligen Baltazor (något) det är allt jag vet, hoppas du hittar det du söker ;) .

Det är en början :)

Tackar och bockar.

Ska kolla om det är den.

 

Fast, jag hittar inget sånt på internet.

Vet du något mer om serien?

Är det Toriyama som skapat den?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...