Hoppa till innehåll
Anime.se

Min första manga-teckning nånsin... kritik tack...


SthlmsKille82
 Share

Rekommenderade inlägg

den var ju bra men jag tycker håret ser lite tråkit ut och så är det lite blyerts utsmetat men annars var den jätte bra

 

Tack =) Håret tyckte jag var överlägset svårast att rita. Den är ritad på en halvskrynklig räkning, så utsmetad blyerts var svårt att undvika hehe :) Har dock gjort några nu, och tycker det är helt SJUKT roligt! =) Så jag lär nog införskaffa en Wacom-bräda (ja, jag är känd för att slänga ner massvis med pengar på hobbys hehe ;)

 

Känner ni till några guider/tutorials på nätet som ni tycker är bra så får ni gärna länka till dom =) Alla tips mottages med öppna armar :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

skit kul med mer folk till anime.se! :D Och bra bild :)

 

kolla in: tutorial tråden en bit bak bland rubrikerna i konstplanket, där finns zaffes egna tutorials, och massa flera länkar och tips :D

 

själv kör jag på HTDM serien (how to draw manga), men då jag behöver ett vidare perspektiv är jag också sökandes efter böcker / sidor som hjälper en att se bilder /scener, nästan lite mera som ett bild manus än en bild. ^^ om ni fattar :D yeye, där haru ett par iaf, all lycka! :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Känner ni till några guider/tutorials på nätet som ni tycker är bra så får ni gärna länka till dom =) Alla tips mottages med öppna armar :)

 

När du skaffat din ritbräda så är det bara att PMa mig så kan jag ge dig en lektion via en java-rita-chat ifall du vill. :)

 

I'll hold you to that! ;) (och jag menar det också ;))

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...