Hoppa till innehåll
Anime.se

anime i göteborg


Rekommenderade inlägg

jag tänkte upplysa allmänheten om att det inom kort kommer startas en studiecirkel för anime i Göteborg. vi kommer försöka applicera ett genusperspektiv på det hela (vi lär ju alltså säkert se en del shoujo/shonen-ai, men inte enbart) men mest är det väl ändå för att få träffa likasinnade. och, förstås, meningen med det här inlägget är att få lite fler deltagare.. så den som känner sig på får gärna kontakta mig; pm eller maila (towe [a] straightedgeonline . org).

 

ja ne,

towe

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...

fördelen med studiecirkel är att man kan få stålar från abf för att köpa in grejer, och visst att se anime är ju alltid värt, men för min del tycker jag att det kan vara intressant att diskutera det ur olika infallsvinklar. till exempel genusperspektiv, eftersom det finns en del väldigt tydliga stereotyper, samtidigt som det finns anime som är rätt nyskapande på den fronten också. så jag tycker det känns relevant iaf.

 

btw tack för tipset, mycket möjligt att jag tar mig dit nån gång framöver. tänkte väl att det måste finnas nån som ordnar visningar i den här stan..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jovisst. måndagar 16-18 (eller längre om vi känner för det) är det sagt att vi ska ses, med början 20/2 - sen är ju tiden i viss mån modifierbart beroende på vad som passar alla. kommer troligen ha tillgång till en filmsal vid masthuggstorget. angående vad vi kommer se på.. vi börjar med några avsnitt av kannazuki no miko nästa vecka iaf, sen bestämmer vi gemensamt vad vi ska fortsätta med. det mesta kan ju vara intressant bara man börjar rota i det..

vill du vara med kunde vi ju ses irl nån gång under veckan så kan du få veta ännu mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...