Hoppa till innehåll
Anime.se

Mobergs


Pixelgamer
 Share

Rekommenderade inlägg

Jag tycker inte att det såg så illa ut O:

Iaf, jag är för trött för att orka ge någon kritik just nu, ska sussa snart, men jag brukar börja att göra ett huvud genom att antingen göra en cirkel och sedan rita dit hakan, dåligt förklarat av mig men iaf, eller bara försöka göra en äggform uppochner, om jag väljer det sättet börjar jag att dra strecket vid hakan.

Förlåt om det bara lät som svammel, men jag håller på att dö ;P

 

Vettlöst Svammel AB~

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

- - -

 

Inte för att jag alls kan rita men, min första grej ja lägger upp här blir av en bild jag ritade av (lite lättare ju ;)). Ni kan t.o.m se min progress ^^

 

Det jag har problem med om jag ritar från start brukar vara håret, inge bra på det, kanske kan man få lite tips? Egentligen är jag väl rätt dålig över huvudtaget att bara komma på nåt att rita det >_> Fantasin det är fel på?

Sen undrar jag bara om nån kan säga vad som är bra att börja med om ska rita ett huvud som ja gjorde nu, när man ritar av är de ju bara starta var som helst :P

 

PS. tänkte ge han tänder, men vem vet, det kanske blir fult x_X

 

- - -

 

 

Hehe okej ^^ ska väl själv sova nu, lägger bara in ett kort jag tagit på en resa, tror det är taget i Eskilstuna :P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När det gäller hår så bör du lära dig följande saker först;

 

1. Lär dig rita personer flintskallig, alltså lära dig själva formen på skallen.

2. Lär dig även hur hårfästet går.

 

Kan man formen på skallen och hårfästet så ser oftast håret rätt ut, mestadels p.g.a. att håret faktiskt sitter fast på skallen. ;)

 

3. Du lär ha hört talas om "hårvirveln" som brukar finnas på övre bakre delen av skallen? Håret flödar oftast rakt ut åt alla håll från den så det är rätt så lätt att bedöma vart håret "riktar" sig.

4. När du ritar hår så gör inte som en del gör, som jag även hatar; tvärraka streck som bildar "spikigt" hår (anime style duh? ;D). Inte bara ser det amatörmässigt men det är de fulaste frisyrer som existerar också. Min åsikt så ta det lungt... Så kort och gott så ska du försöka ha ett "flöde" i dina streck. Hår är inte ståltråd. Dessutom så är även kammat hår rätt så kaotiskt, det vill säga att alla linjer inte behöver gå så fruktansvärt rätt. Kan väl tillägga att hår kan vara lite spikigt om det är väldigt kort eller om någon gjort en punkarfrisyr. ;D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 weeks later...
  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...