Hoppa till innehåll
Anime.se

Favorit Ras/Lag i RTS


Noir
 Share

Rekommenderade inlägg

satt och snackade med några polare idag, och vi kom in på sagda ämne :P

efter en hel del "jamen det spelet då?" och "dom där snubbarna då?" kom jag fram till min top-3 lista

 

1: spel: Dawn of War. Ras: Chaos

varför? för att dom är en effektiv ras med en design och bakgrund som tilltalar mig spelmässigt. Även deras spelstil är en av dom som passar mig bäst, med bra blandning av skjutande och close combat. Sen att dom är så lyckliga och glada i allmänhet hjälper:P(i vilken annan ras, i andra RTS, står ens soldater och skrattar maniskt när dom inte har nått bättre för sig^^)

2: Spel: Starcraft. Ras: Zerg

varför? För att jag alltid varit fashinerad av Alien filmerna sen jag var en liten småtting, och för mig påminer dom starkt om dom. Sen hjälper det även att jag spelat SC i hela livet och att det har varit min favorit ras(kan spela med alla 3 pga min och min brors förkärlek för random races valet)

är förövrigt den enda ras jag nånsin lyckats vinna över min bror med(händer ytterst sällan)

3: Spel: Medieval Total War 1 & 2. Land: Holy Roman Empire

varför? har läst mycket om HRE och medeltida historia i övrigt, och för mig uppfyller dom alla krav för mina drömar om sagda tid då jag var liten, ett hårt styrt land, med förtryckta bönder och borgare och överklassen lever i överdåd. Dess armér bestod av riddare och vanliga människor med armborst och spjut etc.

 

Nu undrar jag såklart vad era favoriter är, ta med så många ni vill, och skriv gärna motiveringar. Diskutera gärna val och anledningar etc, är ju trots allt ett diskussionsforum :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Dawn of war + expansioner. Ras: Chaos eller Necrons

 

Har alltid gillat att spela de "onda" i många spel, Dawn of War är inget undantag.

Det är även hur kul som helst när man ser en av Chaos feta demoner eller Necrons Nightbringer gå och äga upp en hel bas.

Sen är nog Necrons de som jag spelat mest med på senaste tid, vet inte varför men dom tilltalar mig som spelare.

 

 

2. Warcraft III. Ras: Undead

 

Som sagt gillar jag att spela de onda.. Så därför var för mig undead det självklara valet. Sen var det förstås roligast att spela som illidan i kampanjen :) men tyvärr har han ingen egen ras.

jag blev riktigt irriterad på blizzard när dom tog med Illidan som sista bossen i Black Temple (wow-instans). För jag tycker personligen att det inte ska vara möjligt att döda han.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...