Hoppa till innehåll
Anime.se

Japansk Prog rock?


spånjesus
 Share

Rekommenderade inlägg

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...

Nu tänker jag tolka prog rätt brett, för jag vet inte riktigt vad du är ute efter men. :3

 

Bi Kyo Ran

Lite samma stuk som King Crimson, väldigt bra. Har gjort soundtracket till Cromartie High School. Deras S/T är riktigt fin.

 

Acid Mothers Temple

Är ett helt kollektiv med band ungefär. Acid Mothers Temple + yada yada brukar det se ut, cool och galen psykadelisk rock.

 

Afrirampo

Två helt galna (och söta!) japanskor som spelar nån skum avantgarderockpunknånting med mycket kärlek till oljud. Ett av mina favoritband. Har dessutom ett band tillsammans med bandet ovan, kallat Acid Mothers Afrirampo.

 

Koenji Hyakkei

Har har vi japansk zeuhl i sitt esse. De ändrar stil en hel del med allt ifrån "vanlig" progrock till jazzfusion och fan vet vad annat. Riktigt svängigt och trevligt. Grundat av trummisen ifrån Ruins.

 

Ruins

Den här duon (eller ja, det har varit samma trummis hela tiden men basister har kommit och gått) spelade helt galet snygg progrock av olika sort. (Beroende på vem som hade basrollen för tillfället.) Väldigt influerat av Magma, men ordentligt mycket mer punkattityd och avantgardeutsvävningar.

 

Taj Mahal Travellers

Grymt experimentell grupp som spelade nån slags skum drone med en massa effekter. Lite svårsmält men värt att kolla in.

 

Sen så finns Bondage Fruit, Far East Family Band och en massa annat bös, men pala.

 

 

Gillar man progressiva japanskor så ska man också kolla in

OOIOO

Ni-Hao!

Ex-Girl

Limited Express (Has Gone?)

 

(OOIOO är mest progressiva i sitt sound av de fyra, Limited Express (Has Gone?) är minst.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...