Hoppa till innehåll
Anime.se

Lista originell/nyskapande anime!


hellunder
 Share

Rekommenderade inlägg

Ja, vore det inte trevligt om man kunde lista några av de där lite mer udda (men förhoppningsvis sevärda) anime-serierna? Gärna såna som det kan vara lite svårt att sätta i ett fack.

 

Mitt eget bidrag blir således Ergo Proxy av Manglobe.

En smått surrealistisk sci-fi, mm, anime som man trollbinds av eftersom man hela tiden vill ha mer svar på hur allt hänger ihop. Ett litet minus är att serien tappar lite tempo sådär i mitten av säsongen och det blir en del stillsamma avsnitt på varandra. Snyggt gjord med intressanta landskap och miljöer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lätt - Interstella 5555: The 5tory of the 5ecret 5tar 5ystem

 

Ett blåhyat utomjordiskt houseband som kidnappas av en lömsk skivbolagsdirektör från Jorden genomgår en total makeover och marknadsförs som The Crescendolls. Dock har deras planets beskyddare Shep, som f.ö. är rätt så förtjust i bandmedlemmen Stella, följt efter och försöker att frita dem på något sätt.

 

Filmen saknar dialog och handlingen följs endast av musiken från albumet Discovery av de maskerade fransmännen Daft Punk, som dessutom dyker upp på en gala i filmen. Tillsammans med Leiji Matsumoto ligger de bakom själva produktionen.

 

En av de första anime jag såg sedan jag återfann mitt intresse, och fortfarande en av de bästa.

 

cOXVEmjXe.png

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Interstell ... tar_5ystem

 

Dessutom, http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=5231

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...