Hoppa till innehåll
Anime.se

Claymore s2

Typhos
 Share

Rekommenderade inlägg

Tjena

Ni undrar säkert varför jag inte gått med denna sida innan ?

Bra fråga !! Jag har ingen aning !?!?

varit anime fanatiker i över 10 år och ändå inte gått med någon svenskt forum....illa !!!

Nåväl...till min fråga....nån som vet när claymores andra serie kommer starta ?

är bara en vecka kvar till finalen ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle bli extremt förvånad om det kom en andra säsong. Serien var mycket bättre när den fortfarande följde mangan, vilket den inte gör här på slutet. Mangan har ett långsamt utgivningstempo, ett kapitel i månaden närmare bestämt, och enligt seriens mangaka så kommer denne färdigställa sitt verk så att det spänner över 25-ish volymer... vilket innebär att man hade kunnat göra en säsong till och på sammanlagt 52 episoder förmedla hela mangans story - från början till slut. Problemet är bara att eftersom den ges ut i ett så pass lågt tempo så kommer den inte vara klar förrns någon gång kring 2011, och så länge orkar uppenbarligen Madhouse inte vänta. Det vi får se nu är ett anime original ending, något som jag tycker är extremt synd. I en perfekt värld så hade Claymore inte animerats före 2010 eller liknande, för då hade man kunnat ha ungefär ett års mellanrum mellan två säsonger som berättar hela storyn, istället för att hitta på ett eget slut som med all sannolikhet kommer kännas "påskyndat" och relativt fattigt (kanske bara för dem som vet vad som händer i mangan dock).

Här har du en länk till Claymore-tråden btw:

http://www.anime.se/forum/viewtopic.php?t=5467

Edit: Och välkommen! ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan dessvärre inte svara på den frågan, för jag läser inte mangan själv. Det finns dock ett gäng forumister här som följer den maniskt, så vi kan nog utgå från att ett svar kommer så snart någon av dem upptäcker tråden.

Vad jag däremot vet är att animén inte lyckades bli särskilt populär i Japan, till skillnad från hur det gick här i "väst". Jag vet inte hur bra det stämmer, men vissa hävdar att det beror på att de kvinnliga karaktärerna i serien är starka istället för små, pipiga och söta... med färgglatt hår. Visst, att vissa japanska animéfantaster dissar serien på grund av avsaknaden av moe-element kan jag ju kanske acceptera, men att japanerna skulle ha svårt för starka kvinnokaraktärer har jag svårt att köpa. Men som sagt... jag har ingen vettig källa för de uttalandena.

Okej, jag höll på att glömma bort varför jag skrev detta om hur serien har lyckats i öst och i väst. Det jag ville komma till var att denna situationen kanske har lett till att man i väst är hyfsat rapp med översättning och utgivning. Kanske ligger mangan på engelska inte så fruktansvärt långt efter mangan på japanska? Men men, bäst att invänta svar från någon som vet, för jag har egentligen inte den blekaste. ^^

(Och om du undrar hur jag kan veta saker och ting om mangan utan att ha rört den så beror det på att jag började läsa i mangatrådarna på suki-forumen så snart det blev uppenbart att animén skulle få sitt eget slut.)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter