Hoppa till innehåll
Anime.se

Ragnarok Online 2


Aoz
 Share

Rekommenderade inlägg

Tänkte göra en tråd om detta kommande mmorpg för diskussioner och samlingplats för info.

 

RO2 är för tillfället i Open Beta i korea den är öppen för alla med kssn (koreanskt personnr). En internationell beta är planerad och kommer förhoppningsvis kvartal 2-3 i år.

 

 

RO2 ska innehålla 3 raser och dessa är:

 

copy+paste pga lathet :)

 

Dimago

 

Bild

dimagoaindamaisroxab2.png

 

Mystic creatures that who don't know who they are. They only know they can't kill their fellows.

After they woke up, they want to know who they are and why they exist.

 

 

They look demonic creatures. Rumors sad they have a metamorphosis, like the skill [berserk Rage] of Lord Knights in RO1. They become a monster that looks a dragon. Their hair and their wings become longs. The horns of the monster and of the dimago are very similars.

 

bild

comparaofuriosajc2.png

 

 

 

They can't become a second class, but don't be mistaken thinking they're weak by this fact. They'll surprise you with their power based on melee attacks.

 

Ellr

 

bild

ellr1qk2.jpg

 

They are peaceful creatures. Their power's based on stones. In Alfheim you can find stones in all the lamp-posts, making light. Their stones have powers, that ellrs use in battles, making magic attacks.

 

'Mother Tree' is a tree that they consider their creator. But the Mother Tree starts silence suddenly. Ellrs want an answer to the silence of their Mother Tree. So, they go away hunting a reason to that silence.

 

They can't become a second class, like Dimagos. But they aren't weaks, they can use 2 stones each time. Their powers will surprise you.

 

Normans

 

bild

AtnFtvNEu.jpg

 

The Norman race has a human appearance and is the race that was played in RO1. They use the job System, allowing them to switch their job at will and take advantage of specialty skills. The original appearance of the Norman, a very childish look, was re-designed for a more mature look. The name is likely a portmanteau of the words "normal" and "human."

 

 

 

 

För tillfället är bara Normans spelbara i betan så exakt hur Dimago's och Ellr's job/skill/klass system kommer fungera är okänt än så länge.

 

Jobs

 

bilder på joben med info
3f0e18b29a.jpg

7ba9d90dde.jpg

5c586031ed.jpg

0042f4c25d.jpg

17e9bf1e67.jpg

1d7d99a682.jpg

 

You start off as a Novice, you can change to any job once you have reached Job Level 5. You change at a Skillsmaster in a town.

 

Don't like your job? Oh well you can change it again, with an extra small rufi charge, you would also need to become Job Level 5 with the current Job before you can change again.

 

NOTE: You keep the Job level you have for each specific Job. Eg. A Novice JL10 changes to a swordsman JL1, he then levels to JL5 (required)and then changed back to a Novice, his new JL would be 10 again.

 

Det ska gå att välja ett till Job när du nått en högre level om det handlar om ett 'uppgraderat' job eller att man har 2 job (primary, secondary) har jag inte fått helt klart för mig kanske någon som spelat mer RO1 än jag kan förklara hur det fungerar om det nu fungerar likadant i tvåan. Detta 'andra' job är inte inkluderat i betan ännu.

 

RO1 vs RO2

Visuellt sett har mycket förändrats 2D har blivit 3D och allt vad det innebär, 2 nya raser har inkluderats och joben/jobsystemet är något förändrade. Många gamla RO1 spelare har klagat på att det skulle vara för likt WoW nu.

 

Övrig info

Vissa armor har möjlighet att lvla så vissa armors kan komma att ha en väldigt lång hållbarhet. För tillfället i betan är första vapnet du får det enda vapen du har från lvl 1-99, det lvlar med dig, det kan förändras hos en NPC till den vapentyp du behöver/vill ha till din karaktär/job och du kan sätta 2 olika typer av uppgraderingar på det 1 av dessa ändrar utseendet på vapnet så du behöver inte gå omkring med samma ”skin” på vapnet 1-99 .)

 

Spontant vad tycker ni gamla RO1 spelare om förändringarna? Jag har bara testat det (RO1) väldigt snabbt, långt ifrån tillräckligt för att göra en rättvis jämförelse åtminstone.

 

Lite filmer från RO2 Betan:

http://jp.youtube.com/watch?v=FX4ZbAwgnKM&feature=user

http://jp.youtube.com/watch?v=FfxGYduZ1wI

Trailers:

http://jp.youtube.com/watch?v=nr1sZc7CYP8

http://jp.youtube.com/watch?v=E3WZQN5UkvE

 

Jag spelar en delsiv översatt Beta-klient på en Privat server men med hänvisning till forumreglerna (”Fansubs, DVD-rippar, Scanlations och annat olagligt”) så undviker jag diskussion om det här om ingen moderator tillåter det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag spelade RO1 i ungefär 2 och ett halvt år, och har sett fram emot tvåan enda sen jag hörde talas om spelet för ett bra tag sedan.

 

Det jag tycker är bättre med RO än med andra MMORPG är hur lätt det är att sätta sig in i. Kontrollen är helt överlämnad åt musen och F-tangenterna, så att bokstäverna kan användas helt åt chatt, istället för att man måste trycka på enter för att få upp chattrutan.

 

För något år sedan var jag helt lyrisk över Ragnarök 2. Nuförtiden undrar jag dock om det verkligen kommer att bli så hett; om det kommer att trumfa Aion. Bättre än WoW tror jag säkert - om RO-känslan finns kvar - men det återstår att se om det blir något revolutionerande.

 

Jag hittade den nämnda privatserverns hemsida, och håller just nu för fullt på att ladda ned klienten.

 

Kanske hör inte admin oss om vi snackar i denna låga frekvens ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara på detta ämne…

×   Inklistrat som formaterad text.   Klistra istället in som oformaterad text

  Endast maximalt 75 uttryckssymboler tillåts.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder med URL.

 Share

×
×
  • Skapa nytt...