hund Skrivet februari 18, 2008 Anmäl Share Skrivet februari 18, 2008 Ellu. Just flyttat till stockholm och hoppas nu att ni kan ge mig lite tips ;). Eftersom jag är lite för odisciplinerad för att lära mig japanska helt på egen hand hade jag tänkt hoppa på någon kvällskurs i japanska. Såg dock att både studiefrämjandet och medborgarskolan leder kvällskurser. Så, frågan är väl om det är det någon här som vet eller har hört något om kurserna? Skulle självklart helst vilja gå på universitetet men de verkar bara ha dagskurser. Om någon annan känner sig taggad men aldrig orkat ta sig för det så är det ju bara att haka på >:( Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vinter Skrivet mars 20, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 20, 2008 Lite sent men.. Finns Japanska kurser på komvux, oftast kvälls lektioner. Det är ju gratis att studera så kan nog vara det bästa sättet att studera om man nu inte överväger att läsa på Stockholms Universitet. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet mars 20, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 20, 2008 Lite sent men.. Finns Japanska kurser på komvux, oftast kvälls lektioner. Det är ju gratis att studera så kan nog vara det bästa sättet att studera om man nu inte överväger att läsa på Stockholms Universitet. vilken komvux då? o.O Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vinter Skrivet mars 21, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 21, 2008 Åsö vuxengymnasium erbjuder kurser i japanska steg 1 till 3. Skolan ligger på söder och kurserna ligger på kvällstid. Studietakten är väll inte speciellt intensiv men man får ju iaf chansen att lära sig lite grundläggande japanska. http://www.asovux.se/ Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
dengo Skrivet mars 22, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 22, 2008 såg frågan är hur fullt deras kurser är, typ omöjligt att komma in på Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vinter Skrivet mars 23, 2008 Anmäl Share Skrivet mars 23, 2008 Nejdå ska inte vara omöjligt att få en plats, chansen ökar däremot om du inte har fullgott gymnasiebetyg. Japanska är oftast inget ämne man läser för att höja sina betyg. Så chansen finns. Citat Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommenderade inlägg